Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-25, 06:21
  #2881
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det accepterat beteende att i mataffärer gräva lite längre in i kylarna för att ta en färskare produkt med senare bäst-före-datum (gäller främst mejeriprodukter osv), man kan tjäna väldigt många dagar på detta, men vad säger ni andra?


Jag gör det ganska ofta när jag kommer ihåg det, jag menar vem tackar dig för att du tar en vara med sämre datum?

Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Gamla miljövänstanter med fjällrävenryggsäck som ska vara så ohyggligt vänliga mot personen i kassan att dom ska vända alla varor så att streckkoden ligger helt rätt. Bara det att kassörskan vet var koderna sitter och blippar på två röda medan tanten inte har en susning utan får stå och leta och vrida och vända i evigheter.


Får sådan jävla damp på sådana personer, de har alltid en hel jävla vagn full och man får aldrig gå före sådana när jag bara ska ha en sak...blir skogstokig på långsamma köer och när folk i kön är så satans osmidiga med allt.
Citera
2016-09-27, 09:00
  #2882
Medlem
japanskbruds avatar
- hatar idioter när den ena blockerar med kundvagnen medans kärringen betalar, trots att det jävla bandet är TOMT.
- Pensionärer som betalar med enkronor och femmor i myntautomaten när något kostar 200 spänn.

- personer som försöker visa sin status genom att babbla med extremt hög röst i bluetooth-headset och glor precis som dom pratar med mig. Sen ska dom alltid skriva på papper 5 minuter istället för att trycka sin jävla kod, bara för alla ska tro dom är VIP.

- äckel med psoriasis eller mjäll som sprider hudflagor överallt.

- Folk som inte lägger pinnen efter sina varor förtjänar en smäll.

- kärringar som tjafsar om 2 öre fel på kvittot och blockerar hela kön.

- kulturberikare som ofta står bakom folk och försöker se koden , medans dom låtsas vänta på ngn som köper ett paket tuggummi.
__________________
Senast redigerad av japanskbrud 2016-09-27 kl. 09:19.
Citera
2016-09-27, 19:02
  #2883
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
- Pensionärer som betalar med enkronor och femmor i myntautomaten när något kostar 200 spänn.


Hur ska man annars bli av med sina mynt?
Citera
2017-01-27, 12:21
  #2884
Medlem
japanskbruds avatar
idioter som ställer sig ivägen för skålen och blockerar där mynten ramlar ut om man betalat med pengar. Ofta ett knarkarhelvete med stickad regnbågsfärgad väska, eller alkis.
Citera
2017-01-27, 22:10
  #2885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud

- kärringar som tjafsar om 2 öre fel på kvittot och blockerar hela kön.


2 öre vet jag inte men två kronor - definitivt! Då jag anser att det är viktigt att affären inte tar mer i kassan än det står på hyllkant/prislapp, är jag beredd att göra dem uppmärksamma även på små felsummor. Jag tycker att affären ska reagera med tacksamhet vid mitt vänliga påpekande då de ju annars riskerar att få för mycket pengar och på så sätt oavsiktligt lura kunderna. En krona här och där blir snart stora summor. Om det nu är oavsiktligt!

Sedan jag konsekvent började kolla kassakvittona för några år sedan har jag sparat hundra- eller troligen tusenlappar; det är väldigt ofta fel. Endast ICA vad jag vet agerar i närheten av rätt kring detta, då de som tack för påpekandet ger en värdecheck på 25,- utöver förstås den summa som ska återbetalas. Trist nog måste man oftast påminna personalen om denna värdecheck.
Citera
2017-08-03, 21:08
  #2886
Medlem
Pincodes avatar
Ni som dumpar varor på fel hyllor i butiken

Vad är felet på er? Jag får lägga mycket tid per dag på att städa undan efter er, tid som kunde gått till effektivt arbete. Är ni för lata för att ställa tillbaka varan på rätt plats? Jag går väl för fan inte till er arbetsplats och stökar ner... Visa lite respekt för fan.

Värst är ju när ni lämnat en kundvagn fylld med varor, vem tror du får städa upp efter dig? Inte nog med det, halva kundvagnen är fylld med kyl/frysvaror som måste svinnas för att dom är upptinade. Tror du dessa är gratis? Inte alls slöseri med mat inte, nä...

Kan ni som gör detta ge mig orsaken? Stress köper jag inte. Lathet?
Citera
2017-09-23, 22:31
  #2887
Medlem
Roland Janssons avatar
Kaos på ICA Maxi Malmö när ICA firar 100 år (2017-09-23)

Tydligen gått hett till på ICA Maxi i Toftanäs, Malmö. Nån som sitter inne på mer info än det Kvällsposten bjuder på? Vilka är det som kaozar? Har även varit stök på andra ICA-butiker idag.

http://www.expressen.se/kvallsposten...s-ar-ratt-ord/



Provar att starta om här då jag valde fel underforum.
Citera
2018-04-12, 11:10
  #2888
Medlem
Vems ansvar att lägga dit pinnen på varubandet?

Ja, hur är det egentligen? Vem ansvarar för att lägga dit ”pinnen” så att olika kunders matvaror hålls åtskilda på varubandet? Jag anser att när man har lagt dit sina varor så ska man också lägga dit pinnen efter den sista varan.

Till min häpnad har jag noterat att alltfler inte delar min uppfattning. De verkar tycka att det är jag som efterföljande kund ansvarar för pinnens placerande på bandet. På pin kiv brukar jag då strunta i att lägga pinnen mellan dennes och mina varor. Det uppstår då en rätt komisk situation när mina varor sammanblandas med den andres varor. Denne får ofta lite lätt panik när mina varor slås in i kassan
tillsammans med hens varor.

Jag anser att varje kund har ansvar för att pinnen placeras efter sina egna varor. På grund av att många inte tar detta ansvar så tvingas många andra att placera två pinnar på bandet, både före och efter varorna. Detta kan inte vara rätt! Eller vad anser ni andra?

Om moderatorn anser att tråden borde placeras någon annanstans, t ex i juridik, så går det bra att flytta den.
Citera
2018-04-12, 18:57
  #2889
Medlem
Den som har det i åtanke hans jobb är det att lägga sista pinnen!
Citera
2018-04-12, 20:41
  #2890
Medlem
Drickbacks avatar
Självklart den som lägger upp sina varor på bandet, vem ska annars veta att alla varor är upplagda på bandet?
Citera
2018-04-12, 20:46
  #2891
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Ja, hur är det egentligen? Vem ansvarar för att lägga dit ”pinnen” så att olika kunders matvaror hålls åtskilda på varubandet? Jag anser att när man har lagt dit sina varor så ska man också lägga dit pinnen efter den sista varan.

Till min häpnad har jag noterat att alltfler inte delar min uppfattning. De verkar tycka att det är jag som efterföljande kund ansvarar för pinnens placerande på bandet. På pin kiv brukar jag då strunta i att lägga pinnen mellan dennes och mina varor. Det uppstår då en rätt komisk situation när mina varor sammanblandas med den andres varor. Denne får ofta lite lätt panik när mina varor slås in i kassan
tillsammans med hens varor.

Jag anser att varje kund har ansvar för att pinnen placeras efter sina egna varor. På grund av att många inte tar detta ansvar så tvingas många andra att placera två pinnar på bandet, både före och efter varorna. Detta kan inte vara rätt! Eller vad anser ni andra?

Om moderatorn anser att tråden borde placeras någon annanstans, t ex i juridik, så går det bra att flytta den.
Självklart lägger men den bakom sina varor. Jag gör lika dant som du om kunden framför skiter i att lägga dit den lika roligt varje gång
Citera
2018-04-12, 20:46
  #2892
Medlem
Det verkar ha skett ett paradigmskifte då fler och fler förväntar sig att den som kommer efter lägger pinnen. Jag som är av gamla skolan får då allt oftare lägga pinne både före och efter. Det är ju inte rättvist tycker jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback