2010-11-25, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukjevel
Var och kollade på kläder idag för finare tillställningar.

Finns inget mer jag hatar än när dom frågar ifall man ska ha hjälp hela tiden.
VILL JAG HA HJÄLP SÅ FRÅGAR JAG OM HJÄLP!!

Redan då var jag frustrerad och lite tjurig då jag inte ätit något och på grund av dumma anställda.

I alla fall så lyckas jag få vara fred utan dom hack i häl och hittar en snygg skjorta som jag tar med till provrummet.

Gardinen eller vad det heter som man drar för täcker endast kroppen, så man kan se personen som är inne och testar.
Tro inte på fan att en anställd kommer dit och frågar ifall jag behöver hjälp.
Jag suckar och säger nej och vänder mig sedan till spegeln igen för att kolla hur den ser ut.

Helt plötsligt börjar den anställda kommentera att den passar mig perfekt osv och frågade ifall allt satt som det skulle.
Efter detta så tog jag snabbt av mig skjortan och gick raskt över till en annan butik för denna butik lyckades skrämma bort mig.
Jag vill ha lugnt och ro när jag prövar kläder

Vill jag ha deras åsikt så frågar jag om den, vill jag ha hjälp så frågar jag om hjälp också.

I-landsproblem men ack så jobbigt.

Ha! Det är sant även om det är ett riktigt i-landsproblem.
Citera
2010-11-27, 23:58
Medlem
Använder ni trafikreglerna i mataffären?

Jag kom och tänka på en sak idag när jag var och handlade mat. Jag hade en stor och tung kundvagn, och när jag kom och skulle köra ut ur en trång gång kom en dam med vagn från mitt höger. Givetvis stannade jag som sig bör ifall vi hade varit ute i trafiken.

Så nu undrar jag om någon mer än jag använder trafikregler inne i mataffären? Håller ni högertrafik och följer ni högerregeln och vad annat man kan tänka sig? (eller är det bara jag som är så fånig? )
Citera
2010-11-28, 00:05
Medlem
Tihihis avatar
Höger/vänstertrafik gäller inte för gående, det är valfritt.
Citera
2010-11-28, 00:26
Medlem
epost72s avatar
Använder ni trafikreglerna i mataffären? sammanfogades med "Beteenden i matvaruaffärerna och kassan"
/Mod
Citera
2010-11-28, 00:34
Medlem
Nus avatar
Inte något jag direkt tänker på utan mer vett och etik. Är det en stressad mor med sin son så ger man henne företräde och ett leende. Sen finns det roliga idioter i mataffärer. Mitt ex var och handlade på ett litet ICA, absolut minimalt med plats. Stod i mejerihyllan och letade då en tant plötsligt kör på henne med kundvagn och skriker upprepande gånger "Men akta på dig då!!!".

Skulle det varit mig hon kört på så hade det blivit en sådan här på tanten!
Citera
2010-11-28, 00:49
Medlem
WhiteShadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goddagfroken
Jag kom och tänka på en sak idag när jag var och handlade mat. Jag hade en stor och tung kundvagn, och när jag kom och skulle köra ut ur en trång gång kom en dam med vagn från mitt höger. Givetvis stannade jag som sig bör ifall vi hade varit ute i trafiken.

Så nu undrar jag om någon mer än jag använder trafikregler inne i mataffären? Håller ni högertrafik och följer ni högerregeln och vad annat man kan tänka sig? (eller är det bara jag som är så fånig? )
Nja, i alla fall jag har kommit till den ålder då man inte leker "köra bil i stan" med kundvagnen.
Citera
2010-11-28, 01:14
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Om jag handlar kläder så vill ja vara ifred, jag klarar av att kolla storlekar själv och vill inte ha någon hjälp av expediten om jag inte själv säger till. Om jag inte hittar min storlek då frågar jag, jag kan se vad de finns för kläder eller vad det nu kan vara själv behöver alltså inte hjälp i 96/100 gånger.

Det enda expediten ska säga är möjligtvis hej och vara tillgänglig om man frågar efter hjälp inte annars.
Blir så trött att jag ibland går om de är efter mig för mycket.

Däremot i en mataffär så skulle de mer än gärna få gå och hämta varor åt mig som jag inte hittar men där kommer de inte och frågar om man vill ha hjälp då jag mer än gärna hade mottagit hjälp då det är omöjlig att hitta i mataffärer, gps kanske?

Håller med, de ska alltid stå och flåsa en i nacken som man vore mentalt handikappad. Jag försöker undvika klädaffärer där jag vet att de inte kan låta en gå runt och kolla själv i en minut...
Citera
2010-11-28, 01:42
Medlem
Jag har ALDRIG haft problem med andra människor i kassan. Var handlar mat ni egentligen?

Det enda som ställt till det för mig har varit när jag varit haschad, packad, tjackad eller alla tre på samma gång.

Då har jag varit snacksalig med kassörskan - men för knarkad för att kunna säga något vettigt. Mina flörtiga skämt (som funkar när jag är nykter) brukar besvaras med ett "Vad saru?" (eftersom jag inte kunnat artikulera) eller bara ett frågande ansiktsuttryck.

Eller så har jag varit för bäng för att begripa hur man egentligen bär sig åt för att betala som en vanlig människa, och blivit påmind för varje steg hur jag skall göra. Sådant är extra jobbigt när man vet att det är knarkets dumhet som gör att man inte fattar.
Citera
2010-11-28, 03:28
Medlem
Multifunktionells avatar
Jag var med om en händelse i början av veckan.

Var och handlade på ICA och hade kundvagn, vid kassan ställer jag mig och langar upp varorna på bandet.
En tant står bakom, så jag frågar om hon vill ställa upp sin korg som hon håller i. Tro fan att kärringen börjar lägga upp saker på bandet utan "klaffen" mellan när jag förövrigt har ca. halva vagnen kvar! Säger till henne att lugna sig då jag inte är klar. Fortsätter att lägga upp varorna men tanten lägger upp sina varor igen!
Säger till henne igen "Du får vänta på din tur!"
Varpå tanten svarar "Jag brukar vara lite framfusig men aldrig till besvär."
Citera
2010-11-28, 13:22
Medlem
GSE_s avatar
Jag tycker alltid att man i alla affärer stöter på den där kassörskan som är en gammal kärring som jobbat där så jävla länge så dom är "safe" och behöver inte le och vara trevliga längre. Dom beter ju sig för fan som om dom inte ens vill vara där.
Citera
2010-11-28, 20:42
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multifunktionell
Varpå tanten svarar "Jag brukar vara lite framfusig men aldrig till besvär."

Ja men här har vi att göra med en psykiskt sjuk människa, helt uppenbart.
Citera
2010-11-28, 21:51
Medlem
Här i Nederländerna är det lite annorlunda.

Om man går och handlar t.o.m. kl.15.00 så jobbar den ordinarie personalen i kassan,
som tanterna på Konsum ungefär.

Efter 15.00 så ta studenterna över. Tjejer i övre tonåren intar då kassan.
Likadant i alla butiker. Inga klagomål från mig inte!
Skulle aldrig fungera i Sverige för då skulle facket rusa i taket och protestera för sina medlemmar.
Här får studenterna en möjlighet att tjäna lite pengar och jobba.

Men, något som kan vara frustrerande är att det är vanligt med att kunderna packar och donar
klart fastän alla varorna har passerat kassörskan för länge sedan. Då börjas det letas efter bonuskort och pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in