2013-11-28, 23:43
Medlem
cineramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det tror inte jag.
Aldrig haft det problemet så något fel måste du göra.

Aha så det är vårt fel att det är hårt tvinnat? Ok ska försöka att inte titta på de rullarna i fortsättningen men det kan bli svårt. Råkar man lägga en blick på rullen, är man rökt då?
Citera
2013-11-29, 00:48
Medlem
surfacings avatar
Jag är väldigt bestämd i matvaruaffärer och stormar fram med raska steg, bara knölar ned skiten som ska inhandlas i kund-vagnen/korgen likt Arnold Schwarzenegger. Men jag kan faktiskt bli lite "nervös" eftersom jag befinner mig väldigt långt ifrån ett vanligt svenssonliv. Det är liksom någonting speciellt med hela den sociala interaktionen i som hänger i luften hos matvarubutiker, typ en jävligt pretentiös samt krystad atmosfär bland alla puckade människor. De lallar väl runt granskandes efter datummärkningar på varor medan en annan är bakfull som ett svin och spanar efter övervakningskameror. Jag antar även att det inger ett än mer skumt intryck? Sedan hjälper det förmodligen inte att man kanske ser ut som en yrkesmördare.

Värst är väl dock hororna som ska käfta om petitesser i kassan etc? Då brukar jag fråga högt om de ska snacka' eller om de ska handla.
Senast redigerad av surfacing 2013-11-29 kl. 01:00.
Citera
2014-01-02, 14:42
Bannlyst
Dåligt beteende i affärer

Jag blir mycket irriterade på folk som pratar i mobil i affärer, vare sig
det gäller systemet, Livsmedelsaffärer och andra offentliga rum.

De tror väl att de är så viktiga att de "måste prata" överallt.

Kanske dags för lagstiftning inom detta.
Citera
2014-01-03, 12:02
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zulu859

Vill du berätta för mig hur samtal mellan två människor på plats skiljer sig mot en person som talar i telefon? Förutsatt att det är samma samtalston i båda fallen.
Citera
2014-01-03, 12:17
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
På 229 sidor kanske detta har nämnts innan.
Men folk som lägger upp en mängd varor på bandet, låter kassören/kassörskan registrera varje vara för sig, får en slutsumma som visas på displayen och läses upp verbalt av sagda personal och DÅ, men först DÅ öppnar man plånboken och kollar bland kontanterna.
Ser det inte ut att räcka, ja då tar man upp kortet och tittar lite förvirrat efter kortapparaten!! Sedan tar det ytterligare en liten stund innan man förstår huruvida man ska dra kortet eller stoppa in det med chippet.

Detta tycks hända väldigt ofta när åtminstone jag står bakom i kön!

För det är väl ingen hemlighet att det går att vara lite förberedd när det är dags att betala?
Ja det är helt jävla otroligt att folk måste lära sig från grunden hur man betalar med kort varje gång man handlar.
Citera
2014-01-03, 15:49
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Vill du berätta för mig hur samtal mellan två människor på plats skiljer sig mot en person som talar i telefon? Förutsatt att det är samma samtalston i båda fallen.

Ja, så länge det inte handlar om att dom pratar i kassan vid betalningen så förstår jag inte problemet.
Citera
2014-01-03, 16:05
Medlem
_ZoutHs avatar
Folk som, efter att de betalat, står kvar och ska sortera sedlarna/stoppa ner kortet/krångla med plånboken och då blockera kortläsaren eller myntapparaten för nästa kund. Sånt gör man efteråt där man packar ner varorna.
Citera
2014-01-03, 23:06
Medlem
Orjisols avatar
Jag stressar dom som står framför mig i kasssan, kanske råkar gå in i dom. Ger dom en elak blick. Stressn sliter fram en kasse kastar avskiljaren på bandet osv.
Citera
2014-01-03, 23:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

På vilket sätt påverkar det dig om andra pratar i telefonen - så länge de inte gör det i kassan istället för att betala?
Citera
2014-01-04, 01:28
Medlem
tigerrakets avatar
Brukar alltid kasta upp klossen i luften och flippa den när jag plockar upp den. Sedan lägger jag den på bandet.

Idag gick det fel, får upp den. Fast gör en felberäkning och tar i för mycket, så den flyger över mig och slår till personen som står i kassan bakom mig i bakhuvudet. Hann dock plocka fram en annan kloss och få den på plats innan han vände sig om. Så han visste inte var och hur den träffade han
Citera
2014-01-04, 10:27
Medlem
jkl555s avatar
Idag hamnade jag bakom en välskapt ung varelse i kön, hon hade tajta träningskläder på sig och en rund och fin bakdel. Jag var närapå att fråga om hon kunde twerka, men hejdade mig då hennes pojkvän stod bredvid.
Citera
2014-01-06, 00:23
Medlem
Jinxedds avatar
Mina "irritationsmoment" i matvaruaffären;

1) Pensionärer, tar år & dar på sig med att lassa upp varorna på bandet varesig det är 1 eller 10 saker.
Dom borde få sig en egen kassa med en kassörska som också är pensionär.

2) Folk under 50 som stoppar i kortet först när alla varor är inscannande och då drar igång hela den biten. Man kan köra det när första varan (om man har hunnit fått upp allt) scannas, skriva in koden och sen vänta tills summan står där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in