2013-10-22, 11:16
Medlem
matknivs avatar
Invandrare som använder en "uppdelningspinne" mellan varje sak. Jag har sett det här fenomenet flera gånger, och alltid är det invandrare som gör det.

De har kanske två varor. De sätter första saken på bandet sen en "uppdelningspinne" och sen nästa sak och sen en till "uppdelningspinne". Exempelvis.

Någon annan som förstår vad jag pratar om?
Citera
2013-10-22, 13:00
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matkniv
Invandrare som använder en "uppdelningspinne" mellan varje sak. Jag har sett det här fenomenet flera gånger, och alltid är det invandrare som gör det.

De har kanske två varor. De sätter första saken på bandet sen en "uppdelningspinne" och sen nästa sak och sen en till "uppdelningspinne". Exempelvis.

Jag har sett svenskar göra det också. Verkar som om de ska köpa varor till två olika personer. Ena varan är då till sig själv, och den andra varan är då till någon annan. För att inte få problem med växel eller vadsomhelst så gör de på det viset.
Citera
2013-10-22, 19:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:

Jag gör det ibland när jag handlar, saker jag handlar privat och saker jag handlar till jobbet ska av redovisningsmässiga skäl ligga på separata kvitton men det är också enda tillfället jag gör så.
Citera
2013-10-22, 21:37
Medlem
JohnRims avatar
Citat:

Det där är vanligt bland hemtjänsten. De handlar till flera olika äldre med respektives kort/pengar. De äldre ska ha kvitto med endast sina varor också naturligtvis.

Ibland passar de på att handla till sig själva också, så då blir det separat en gång till.
Senast redigerad av JohnRim 2013-10-22 kl. 21:40.
Citera
2013-10-22, 22:21
Medlem
matknivs avatar
Jaha då har jag fått det förklarat för mig. Eftersom jag bara sett invandrare göra det så antog jag att de var dumma i huvudet och inte förstog sig på det svenska kassasystemet.
Citera
2013-10-24, 20:21
Bannlyst
Citat:
Jaha då har jag fått det förklarat för mig. Eftersom jag bara sett invandrare göra det så antog jag att de var dumma i huvudet och inte förstog sig på det svenska kassasystemet.

Och lustigt nog var det du som var det.. Hoho.
Citera
2013-10-24, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag menar att varje gång någon kollega frågar kassörskan vad man slår in för kod på bacon, så måste kassörskan stanna upp och tänka frenetiskt. När hon sedan kommer på koden, så ska hon även börja prata om något annat när hon ändå är igång, och hon stannar upp helt i sitt arbete medan hon gör detta eftersom hon inte kan prata och förflytta matvarorna på rullbandet samtidigt.

Tjejer kan inte göra två saker samtidigt..
Citera
2013-11-28, 03:09
Medlem
F Lars Backs avatar
Kan någon tala om för mig varför så många idioter lyckas första rullarna med plastpåsar vid frukten eller brödet?
Det finns kanske tio stycken på min ICA-butik och varenda jävel består av hårt tvinnade rullar där man inte kan få loss en påse.
Och det är likadant på andra affärer.
Citera
2013-11-28, 04:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
Och det är likadant på andra affärer.
Då undrar jag hur fan du gör O.o tycker inte det är några problem när jag använder båda händerna, är huden torr kan det hjälpa att fukta en fingertopp.
Citera
2013-11-28, 04:37
Medlem
cineramas avatar
Kanske det är missförstånd på gång? Eller är det jag som är missförstår. Det jag förstått är att rullarna har fått "slamsor" som snurrats runt hårt så det blir svårt att få loss en påse från rullen. Det är i alla fall vad jag förstått. Tack och lov verkar det vara ganska sällan jag ser en sådan (förstörd) rulle nu för tiden.
Citera
2013-11-28, 14:08
Medlem
F Lars Backs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinerama
Kanske det är missförstånd på gång? Eller är det jag som är missförstår. Det jag förstått är att rullarna har fått "slamsor" som snurrats runt hårt så det blir svårt att få loss en påse från rullen. Det är i alla fall vad jag förstått. Tack och lov verkar det vara ganska sällan jag ser en sådan (förstörd) rulle nu för tiden.

Missförstånd tror jag. Jag skrev första i stället för förstöra.

Och du har förstått. Att plastrullen är så hårt tvinnad att man inte får loss en påse.
Citera
2013-11-28, 15:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
Missförstånd tror jag.
Det tror inte jag.
Citat:
Att plastrullen är så hårt tvinnad att man inte får loss en påse.
Aldrig haft det problemet så något fel måste du göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in