2010-09-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helheten
Dock handlar jag nästan aldrig själv så är alltid någon som packar

Pluspoäng! I alla fall om du handlar mycket.

Rätt segt med folk som handlar för nån tusenlapp, så ska de stå själva och packa ner alla miljoner varor som tar upp hela bandet. Extra roligt är det om det står en likadan på andra sidan bandet. Det går så fort då...

Nåväl, pluspoäng till alla som har med sig egen packare
Citera
2010-09-10, 00:19
Medlem
Sist jag var i en mataffär (inte lidl) packade kassörskan min mat i påsen. Nu är ju jag en ovanligt stilig ung man så jag förstår att tjejen bakom kassan ville vara mig till lags, men jag tycker att denna procedur borde vara standard i svenska matbutiker.
Citera
2010-09-10, 00:25
Medlem
AlexOnTops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetteam
Sist jag var i en mataffär (inte lidl) packade kassörskan min mat i påsen. Nu är ju jag en ovanligt stilig ung man så jag förstår att tjejen bakom kassan ville vara mig till lags, men jag tycker att denna procedur borde vara standard i svenska matbutiker.

I USA ska de tydligen ha personal som endast arbetar med att packa ner folks varor. Vet inte om de arbetar för vanlig lön eller dricks dock... Antagligen vanlig lön med rotation till kassa, lager, påfyllning av veror osv...
Men jag tycker det är onödigt, om man storhandlat hinner man gå och packa medan det blippas.
Citera
2010-09-10, 00:31
Medlem
WhiteShadowss avatar
Aaaah, lidl:s kassor är ju katastrof! Speciellt om man handlat mycket, man hinner inte packa i allt i rullbandets tempo. Ska man börja packa först så måste man plötsligt betala mitt i allt och böka fram plånboken och ta emot sedlar och småpengar osv osv.

Jag säger bara skanna, betala, packa, gå.
Citera
2010-09-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
På coop där jag handlar kan man inte dra korten själv, men jag lägger medlemskortet och mitt betalkort på anvisad plats och går iväg och packar. Sedan går jag och knappar in koden och får tillbaka kortet.

Nu kan man ju inte dra kortet själv på coop, men när det går - kan man alltså sätta in/dra kortet innan alla varor är blippade? Visste jag inte...

Man brukar kunna dra kortet när första varan är blippad.
Citera
2010-09-10, 01:15
Medlem
m0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
I USA ska de tydligen ha personal som endast arbetar med att packa ner folks varor. Vet inte om de arbetar för vanlig lön eller dricks dock... Antagligen vanlig lön med rotation till kassa, lager, påfyllning av veror osv...
Men jag tycker det är onödigt, om man storhandlat hinner man gå och packa medan det blippas.

Detta har jag råkat ut för på en Media Markt här i Sverige, fast då hade jag bara köpt ett par hörlurar.

Hur som helst en mycket trevlig service, i synnerhet då det var en söt tjej som räckte över den färdigpackade påsen
Citera
2010-09-10, 02:13
Medlem
Amagadwats avatar
Man kanske råkar lägga påsarna längst bak

Har faktiskt inte tänkt på detta, storhandlar nästan aldrig ändå så det går lika snabbt för mig att stå att vänta 10-15 sekunder istället för att gå fram och tillbaka i onödan. De som står efter en går då fram och ställer sig i vägen... Vilket gör att alla måste backa när man äntligen ska betala.

Lidl's kassor är verkligen sämst, gjorda för att packa? Så fan heller, gjorda för att lägga-ner-varorna-i-vagnen för att SEDAN gå till fönstret och packa. Man hinner inte packa ned allt medan det blippas. Speciellt inte när idioten framför fortfarande står kvar då ens egna grejer blippas.
Citera
2010-09-10, 02:26
Medlem
Nymphlixs avatar
Det är därför man ska vara två när man handlar
Citera
2010-09-10, 04:45
Medlem
lomloms avatar
hm.. för mig är det snarare så att jag packar upp varorna på bandet medan personen i kassan drar alla varorna så vi brukar vara klar ungefär samtidigt nästan, oftast så hinner jag dra kortet slå in koden trycka okej innan dom är klar, packningen brukar oftast gå snabbt, dock så storhandlar jag inte så ofta blir mest 2-3 turer i veckan
Citera
2010-09-10, 09:51
Medlem
Byxfuckers avatar
Inte läst tråden... Men Ts, tycker du inte att livet är nog stressigt ändå?
Själv tycker jag att Gösta 45 kan få stå med händerna i fickorna och tänka på vilken schysst hylla kassörskan har, eller om han inte ska köpa den där motorcykeln han har drömt om hela sitt liv.

Själv packar jag varorna extremt långsamt, enbart för att jag antar att personerna bakom mig i kön inte ska iväg och rädda världen, dom ska nog bara hem och vara lika värdelösa och tråkiga som alla andra.
Citera
2010-09-10, 10:50
Medlem
Torrances avatar
men, om man hadlar mycket, alltså en hel kundvagn, så inte all mat får plats på bandet, ska man springa mellan vagnen och packningen och liksom fylla på hela tiden? låter jobbigt. är man två stycken däremot så är det väll självklart att den ena packar upp och den andre ner.
Citera
2010-09-10, 11:24
Medlem
Forbliranonyms avatar
Detta har jag oxå tänkt på, därför jag bara använder shopexpress nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in