2010-11-15, 20:04
Medlem
aledos avatar
varför stör du dig när du går in i en butik med säljare ?
Deras jobb går ju ut på att sälja yterst få butiker som har
expediter ända stället jag kommer på är HM just nu.

visst säljaren behöver ju inte vara allt för på men
dom gör ju bara sitt jobb sen finns de bättre och
sämre butiksäljare.
Citera
2010-11-15, 20:09
Medlem
Pink-Snipers avatar
De ska vara tysta och inte säga något mer än priset så länge man inte frågar om någonting.

kan inte gå till dressman längre då alla anställda i butiken ska "hjälpatill", och när man kommer till kassan ska de ge en 500 olika erbjudanden om strumpor, skjortor, kalsonger m.m.
Citera
2010-11-15, 20:10
Bannlyst
Som arbetsgivare skulle jag säga att de ska såklart vara trevliga.
Som kassör skulle jag säga att man behöver inte vara otrevlig, men det är klart att om man har en dålig dag så är det inte hela världen om det lyser igenom lite.
Som kund skulle jag säga att jag skiter i det. De är människor med känslor precis som jag.
Citera
2010-11-15, 21:04
Medlem
kvistlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fattig.Neger
Var inne i en mataffar och handlade idag. Nar jag kom fram till kassan sa sag kassorskan utom som om hon just kommit ifran en begravning.

Hon kanske precis hade kommit från en begravning?
Citera
2010-11-15, 21:17
Medlem
Om jag handlar kläder så vill ja vara ifred, jag klarar av att kolla storlekar själv och vill inte ha någon hjälp av expediten om jag inte själv säger till. Om jag inte hittar min storlek då frågar jag, jag kan se vad de finns för kläder eller vad det nu kan vara själv behöver alltså inte hjälp i 96/100 gånger.

Det enda expediten ska säga är möjligtvis hej och vara tillgänglig om man frågar efter hjälp inte annars.
Blir så trött att jag ibland går om de är efter mig för mycket.

Däremot i en mataffär så skulle de mer än gärna få gå och hämta varor åt mig som jag inte hittar men där kommer de inte och frågar om man vill ha hjälp då jag mer än gärna hade mottagit hjälp då det är omöjlig att hitta i mataffärer, gps kanske?
Citera
2010-11-15, 22:04
Medlem
näverläppens avatar
Lite kluvet det där. Man vill ju ha en viss form av service och uppmärksamhet av dem men inte för mycket och inte heller för lite. Två exempel:

Jag var inne och skulle köpa glasögon för en tid sedan.Nu är ju jag nybörjare på glasögon och visste inte riktigt i vilken ände jag skulle börja nysta. Så jag gick in i en affär och började sondera terrängen lite. Bakom disken stod ett biträde och pysslade med sitt, i övrigt var det tomt i affären. Efter några minuter rasplar hon ur sig ett oinspirerat hej var på jag hejar tillbaka och förbereder mig mentalt på att nu skall det bli glasögon av. Men icke då, hon återgår till sitt och jag skiter efter ett tag i henne och hennes kedja och handlar mina glasögon hos konkurrenten.

Nummer två var en bokhandlare i Stockholm som fullkomligt malde hål i hjärnan på mig och frågade ut mig om vilka av hans böcker jag skulle köpa. Han gav sig verkligen inte heller utan jag fick till slut kasta mig ut ur butiken; ninjastyle och numera drar jag mig för att ens vistas på samma gata.
Citera
2010-11-15, 22:41
Medlem
FabianBengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av näverläppen
Lite kluvet det där. Man vill ju ha en viss form av service och uppmärksamhet av dem men inte för mycket och inte heller för lite. Två exempel:

Jag var inne och skulle köpa glasögon för en tid sedan.Nu är ju jag nybörjare på glasögon och visste inte riktigt i vilken ände jag skulle börja nysta. Så jag gick in i en affär och började sondera terrängen lite. Bakom disken stod ett biträde och pysslade med sitt, i övrigt var det tomt i affären. Efter några minuter rasplar hon ur sig ett oinspirerat hej var på jag hejar tillbaka och förbereder mig mentalt på att nu skall det bli glasögon av. Men icke då, hon återgår till sitt och jag skiter efter ett tag i henne och hennes kedja och handlar mina glasögon hos konkurrenten.

Nummer två var en bokhandlare i Stockholm som fullkomligt malde hål i hjärnan på mig och frågade ut mig om vilka av hans böcker jag skulle köpa. Han gav sig verkligen inte heller utan jag fick till slut kasta mig ut ur butiken; ninjastyle och numera drar jag mig för att ens vistas på samma gata.

Haha, bokhandlaren låter som en traumatisk händelse. Men håller med dig, inte allt för på, samtidigt vill man inte bli totalt ignorerad, lite känsla.. ser man en vilsen själ irra omkring så kan det inte vara allt för svårt att räkna ut att stackaren behöver hjälp. Lika åt andra hållet, hmm.
Citera
2010-11-25, 01:16
Medlem
Herr.Bondes avatar
För mig händer det att folk före mig ''råkar'' lägga vissa av sina varor bakom min avskiljargrejpinnesak.

Exempel; ''Är det där din gurka''? -''oj,ja det är det''

Kukskallar.
Citera
2010-11-25, 01:19
Medlem
Herr.Bondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Om jag handlar kläder så vill ja vara ifred, jag klarar av att kolla storlekar själv och vill inte ha någon hjälp av expediten om jag inte själv säger till. Om jag inte hittar min storlek då frågar jag, jag kan se vad de finns för kläder eller vad det nu kan vara själv behöver alltså inte hjälp i 96/100 gånger.

Det enda expediten ska säga är möjligtvis hej och vara tillgänglig om man frågar efter hjälp inte annars.
Blir så trött att jag ibland går om de är efter mig för mycket.

Däremot i en mataffär så skulle de mer än gärna få gå och hämta varor åt mig som jag inte hittar men där kommer de inte och frågar om man vill ha hjälp då jag mer än gärna hade mottagit hjälp då det är omöjlig att hitta i mataffärer, gps kanske?

Tänkte på det sista du skrev.

Det värsta är när man flyttar till ett nytt ställe,går till ica,går in och står ''döööhhhhhh,var är allt?''
Citera
2010-11-25, 10:29
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

hur tänkte du nu??

då får du gå till en affär där dom har bara en sort/märke av varje vara
Citera
2010-11-25, 13:33
Medlem
Citat:
...Däremot i en mataffär så skulle de mer än gärna få gå och hämta varor åt mig som jag inte hittar men där kommer de inte och frågar om man vill ha hjälp då jag mer än gärna hade mottagit hjälp då det är omöjlig att hitta i mataffärer, gps kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Bonde
...Det värsta är när man flyttar till ett nytt ställe,går till ica,går in och står ''döööhhhhhh,var är allt?''

Så svårt är det ju inte att hitta i nya butiker, så gott som samtliga butiker är ju uppbyggda på samma sätt. frukt & grönt vid ingången, mjölk och mejeri längst in, bröd och fikabröd är i regel också ganska nära ingången. på väg mot kassorna innan godis och impulsvaror ligger oftast frysarna. I hyllorna, vars placeringar skiljer sig mest, är varorna grupperade på liknande sätt överallt.

har sällan problem att hitta i nya butiker.
Citera
2010-11-25, 14:25
Medlem
Sjukjevels avatar
Var och kollade på kläder idag för finare tillställningar.

Finns inget mer jag hatar än när dom frågar ifall man ska ha hjälp hela tiden.
VILL JAG HA HJÄLP SÅ FRÅGAR JAG OM HJÄLP!!

Redan då var jag frustrerad och lite tjurig då jag inte ätit något och på grund av dumma anställda.

I alla fall så lyckas jag få vara fred utan dom hack i häl och hittar en snygg skjorta som jag tar med till provrummet.

Gardinen eller vad det heter som man drar för täcker endast kroppen, så man kan se personen som är inne och testar.
Tro inte på fan att en anställd kommer dit och frågar ifall jag behöver hjälp.
Jag suckar och säger nej och vänder mig sedan till spegeln igen för att kolla hur den ser ut.

Helt plötsligt börjar den anställda kommentera att den passar mig perfekt osv och frågade ifall allt satt som det skulle.
Efter detta så tog jag snabbt av mig skjortan och gick raskt över till en annan butik för denna butik lyckades skrämma bort mig.
Jag vill ha lugnt och ro när jag prövar kläder

Vill jag ha deras åsikt så frågar jag om den, vill jag ha hjälp så frågar jag om hjälp också.

I-landsproblem men ack så jobbigt.
Senast redigerad av Sjukjevel 2010-11-25 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in