2009-09-05, 15:43
Medlem
Megalomanias avatar
Jag kliver alltid förbi korgar om personen som ställt den där försvinner ur synhåll. Om de är borta riktigt länge eller jag bara känner mig irriterad överlag så händer det att jag själv går ur kön och knallar iväg och gömmer korgen någonstans.
Citera
2009-09-05, 15:45
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Jag kliver alltid förbi korgar om personen som ställt den där försvinner ur synhåll. Om de är borta riktigt länge eller jag bara känner mig irriterad överlag så händer det att jag själv går ur kön och knallar iväg och gömmer korgen någonstans.
Haha
Citera
2009-09-05, 15:58
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelamer
När hon hade varit borta en stund (4-5 minuter) var det ett stort gap från hennes matkorg till nästa kund framför i kön. Jag gick då förbi hennes korgjävel och ställde mig bakom framförvarande person. När jag ytterligare en stund senare stod och skyfflade upp mina varor på bandet kom hon tillbaka och flåsade fram något om att jag minsann hade trängt mig. Jag ställde mig och såg på henne utan att säga ett ord tills hon höll käft, fipplade klart med mina saker och lämnade därefter affären.

Håller ni med?

Du gjorde rätt för varför ska hon bromsa upp hela kön genom att vara ute i butiken och plocka varor och dessutom hann du ju plocka upp grejer på bandet innan hon kom tillbaka.

Till kön för att betala går man när man plockat alla sina varor i butiken man ska köpa.

Jag knuffade bort en korg och gick förbi för någon vecka sedan när någon gjort samma sak som i TS fall och personerna var borta i 4-5 minuter.
Citera
2009-09-05, 16:09
Medlem
Sista_Bossens avatar
Vad är det för jävla skitbutik som har en kassa som tar 5 minuter att komma fram till
Citera
2009-09-05, 16:16
Medlem
FetFulElaks avatar
Du skulle skällt på kärringen också, för visa hur jävla oacceptabelt hennes egocentrerade beteende var. Typiskt feta, inskränkta och korkade, att göra så..
Citera
2009-09-05, 16:51
Medlem
Zaqwers avatar
Helt rätt. Hade gjort exakt samma sak som dig, klart man kan vänta en minut eller så för att se om personen kommer tillbaks men börjar kön bli onödigt lång så brukar det i många butiker resultera i att den kan bli i vägen för folk som handlar genom att den blockerar hyllor eller gångar så då är det oacceptabelt att folk lämnar korgar här och där.
Citera
2009-09-05, 16:57
Medlem
noidea2k8s avatar
Helt rätt agerat!
Citera
2009-09-05, 17:23
Medlem
BrianGriffins avatar
Inte nog med det. När man märker att man valde den långsamma kön.
Så hoppar man över till den andra, för den gick rätt snabbt. Men så blir det
klydd med någons vara och den ursprungliga kön går snabbt då istället.
Alltid så.
Citera
2009-09-05, 19:32
Medlem
nylndrs avatar
Jag brukar flytta korgen/vagnen bort från kön så att jag och alla andra kan gå före. Här paxas inte ett jävla skit! JÄVLA KÄRRINGAR!
Citera
2009-09-05, 20:57
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Det är därför det är bra att vara två när man handlar. Den ena ställer sig i den ena kön och den andra i den andra, sen går man till den som går fortast.

Men när man inte kan det, ja.. tänker på när man står i bilkön och ska på finlandsbåten. Ungefär 95 procent av alla gånger har vi fått åka på sist. Först tar de alla lastbilar, husbilar, motorcyklar, sedan alla bilköer och allra sist vår.
Citera
2009-09-05, 20:58
Medlem
Aritzos avatar
Jag tittar på kunderna som är i kön, vilken kön som har mest saker i kundvagnen.
Citera
2009-09-05, 20:59
Bannlyst
Helt fel gjort!

Hon var uppenbarligen där först, och även om det tar 5 minuter så bör man respektera att hon hade sin plats där. Inte fan går man framför hennes matkorg då... Hur skulle världen se ut om alla gjorde så?! Jag gör detta varje gång jag handlar. Vanligtvis brukar jag även medvetet ställa några av mina varor i en kö, och går och hämtar resten av sakerna som jag behöver. Därmed sparar jag tid så att jag inte behöver stå och vänta i en kö när jag väl har alla mina varor.

(Behövs lite balans i tråden)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in