2009-09-05, 12:40
Medlem
Brottardockans avatar
Är det bara jag som väljer kassa efter sötast kassörska?
Citera
2009-09-05, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Är det bara jag som väljer kassa efter sötast kassörska?

Verkligen inte.
Jag står hellre i kö i någon minut längre om det betyder att jag får en söt liten fräsching till kassörska istället för en gammal tant.
Citera
2009-09-05, 13:21
Medlem
Ipwns avatar
checka först av dessa punkter så ska det gå bra.

Sitter det ett retard i kassan?
Har folket i kassan många varor?
Är det många gamlingar i kön?
Är det en lång jävla kö?

Om svaret på alla dessa frågor är "ja" så har du valt fel kö.
Citera
2009-09-05, 13:25
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipwn
checka först av dessa punkter så ska det gå bra.

Sitter det ett retard i kassan?
Har folket i kassan många varor?
Är det många gamlingar i kön?
Är det en lång jävla kö?

Om svaret på alla dessa frågor är "ja" så har du valt fel kö.

Fast dom bedömningarna gör jag oftast men det brukar alltid sluta i att någon oväntad person börjar krångla, sen står det ofta gamlingar i alla köer så det är omöjligt på förhand att veta vem av dom som är mest senil. Så trots all kunskap i frågan så är det väldigt lätt att välja fel ändå, iaf är det så för mig
Citera
2009-09-05, 15:17
Medlem
zelamers avatar
Folk som "paxar" sin plats i kön till kassan

Jo, idag råkade jag ut för att en fet kvinna paxade sin plats i kön till kassan genom att ställa kvar sin matkorg där medans hon (bokstavligen) vaggade iväg för att hämta en massa skit hon hade glömt.

När hon hade varit borta en stund (4-5 minuter) var det ett stort gap från hennes matkorg till nästa kund framför i kön. Jag gick då förbi hennes korgjävel och ställde mig bakom framförvarande person. När jag ytterligare en stund senare stod och skyfflade upp mina varor på bandet kom hon tillbaka och flåsade fram något om att jag minsann hade trängt mig. Jag ställde mig och såg på henne utan att säga ett ord tills hon höll käft, fipplade klart med mina saker och lämnade därefter affären.

Så, var detta ett acceptabelt beteende från min sida, eller har man "rätt" att paxa sin plats i kassakön medelst överfull matkorg medans man springer iväg och hämtar mer skit som man ska handla? I mitt tycke förfaller ens rätt till köplatsen det ögonblick man lämnar den. Ska man ha fler varor får man snällt gå och ställa sig sist. Särskilt när det tar så lång tid att det blir stora gap i kön när den rör sig framåt.

Håller ni med?
Citera
2009-09-05, 15:19
Medlem
micaeles avatar
Absolut. Det är väl en sak ifall det tar några sekunder att hämta något man glömt bort, men om det handlar om så mycket tid att man är borta då det är ens tur har man förverkat sin plats.
Citera
2009-09-05, 15:19
Medlem
Surepals avatar
Jag tycker du gjorde helt rätt. Okej om någon lämnar korgen och springer iväg och hämtar en liter mjölk, men om det ska ta 4-5 minuter som du beskriver så är det självklart att man går framåt i kön.
Citera
2009-09-05, 15:20
Medlem
Tycker du gjorde helt rätt. Jag hade nog till och med flyttat hennes korg ur kön.

Det är bara "vuxna" (äldre än 30) som gör sådant här och dom klagar på oss unga. Skamligt.
Citera
2009-09-05, 15:20
Medlem
Om det är något inom några meter runt kassan så är det väl okej men annars är det bara att sparka iväg korgjäveln.
Citera
2009-09-05, 15:29
Medlem
Ipwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Fast dom bedömningarna gör jag oftast men det brukar alltid sluta i att någon oväntad person börjar krångla, sen står det ofta gamlingar i alla köer så det är omöjligt på förhand att veta vem av dom som är mest senil. Så trots all kunskap i frågan så är det väldigt lätt att välja fel ändå, iaf är det så för mig

du får spana av kön så det inte finns någon som är retard där också. Övning ger färdighet.
Citera
2009-09-05, 15:39
Bannlyst
Jag brukar "paxa" min plats i kön om man har glömt nåt te.x bröd som ligger väldigt nära kassan.
Men om det är långt borta som ost då går jag ut ur kön.
Citera
2009-09-05, 15:40
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besus
Om det är något inom några meter runt kassan så är det väl okej men annars är det bara att sparka iväg korgjäveln.
Gärna så att allt innehåll flyger ut över golvet och meddelar vederbörande hur uppskattat det är att paxa en plats i kön...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in