2006-11-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polemarchos
"Nej, kunden har inte alltid rätt. Det är bara som kunden tror."

Precis så. När jag började som croupier sa min chef till mig att det här yrket är det absolut enda yrket där kunden inte har rätt! Det var den skönaste känslan nånsin då jag bestämmer vad som får ske eller sägas vid mitt bord! Om nån kund är dryg och jobbig mot mig portar jag honom direkt! Så nu vet de flesta vad som gäller när jag jobbar.

Det var en jävla omställning eftersom jag tidigare jobbade på ett snabbmatställe där man ska ta all skit som finns på denna jord.
Citera
2006-11-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr0g
Jag undrar alltid hur begåvad man är när man frågar efter legg, får
ett körkort till svar och ändå måste kolla att åldern stämmer. Fast ~Koko´s
erfarenhet var snäppet värre.

Du tänker inte på att A) Du kan ha lånat någons körkort och de måste kolla så att kortet stämmer och åldern inte är helt fel. B) Lätt motorcykelkörkort kan tas när man fyllt 16 och då får man precis samma utseende på körkortet som ett vanligt.
Citera
2006-11-07, 00:23
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan

En annan fittbrud på mitt närmsta Statoil gjorde så att jag försvann från stamkundslistan. Jag handlar ofta snus där och behöver inte visa leg eftersom att dom vet vem jag är. Har ofta med mig det ändå men denna gång låg det kvar hemma. Då var jag helt plötsligt tvungen att visa leg för att få köpa snus! Bruden var ny men ändå! Hon började tjaffsa som fan med mig tills en annan statoilkille kom ut och sa att jag minsann var över arton. Jävla fittbrud. GHA!

Ja? Hon handlade ju helt rätt i den situationen. Du kräver väl inte att övriga personalen skall visa bilder på varenda stamkund för att veta att du ska få köpa?
Maxstraffet för att sälja till minderåriga är 6 mån fängelse, vilket ingen är beredd på att stå ut, så du får nog finna dig att hala med dig legget om du ser ut att vara under 18
Citera
2006-11-07, 01:03
Avslutad
Stamkunder som inte inser att butiker INTE har ett register över alla stamkunder (till förmån för nyanställd personal) och näpsar i fall som ovanstående: skaffa er ett liv, för helvete. Folk som blir förbannade över att anställda gör sitt jobb på ett sätt som inte innebär direkt tjänstefel kan handla någon annanstans. Avskum utan liv.
Citera
2006-11-07, 02:20
Medlem
Night Stalkers avatar
Jag behöver inte visa leg speciellt ofta när jag handlar snus.
Men en äldre dam på Pressbyrån vägrade att sälja snus till mig för att jag inte hade leg, istället fick min fd flickvän (som vid den tiden var 17(!)) köpa ut åt mig...

Vid ett annat tillfälle i en annan kiosk frågade en ung herre mig om leg men när jag inte hade med mig det så sa han "Det är lugnt, du ser ut att vara över 18" och jag fick köpa mitt jävla snus ändå. Kredd till honom.

EDIT: Tilläggas bör att jag vid det första fallet var 19 vårar.
Citera
2006-11-07, 14:14
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullhouse
imorse på väg till jobbet, pressbirån , största kön och jag ska betala cigarett paket med en tia femmor och enkronor , hade me exct 4o kr för det e vad de kostar , men hon räkna och tappa nån mynt på golvet och skulle börja räkna om , å så plötsliigt kostar cigarettena 41 kr !?

lite pinsamt men va fan lixom , största kön + att mitt tåg skulle gå när som hällst ,så jag ber henne ge mej nåt billigare paket bara det går snabbt , men då ska hon räkna igen pengarna , höll på koka över , ville bara ha cigarettena å gå till tåget , då tar hon fram ett paket som kostar 35 kr ,,,å börjar räkna pengarna igen .och börjde tjaffsa om att jag stressar henne !?
höll på missa tåget och hann inte röka min cigarett
:shoot2: jävla tant..

Haha fyfan, vet hur det känns.

Har inte upplevt exakt samma sak. Däremot så har jag erfarenhet av att stå i kön hos SJ för att köpa biljett, med 5 min kvar tills tåget går och typ 5 pers framför och så står det nån jävla kärringjävel och krånglar och ska veta exakt varje detalj om tåget som t ex om det finns en "restaurangvagn" eller en "hundfri zon" på tåget och sådant skit, medans man står och biter på naglarna för att man inte pallar vänta två timmar på nästa tåg över nån jävla kärringjävel! :shoot2:
Citera
2006-11-07, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Haha fyfan, vet hur det känns.

Har inte upplevt exakt samma sak. Däremot så har jag erfarenhet av att stå i kön hos SJ för att köpa biljett, med 5 min kvar tills tåget går och typ 5 pers framför och så står det nån jävla kärringjävel och krånglar och ska veta exakt varje detalj om tåget som t ex om det finns en "restaurangvagn" eller en "hundfri zon" på tåget och sådant skit, medans man står och biter på naglarna för att man inte pallar vänta två timmar på nästa tåg över nån jävla kärringjävel! :shoot2:

Är du så inkompetent att du bara stod där och vänta utan att agera? Jag antar du har en mun du kan prata med.
Citera
2006-11-07, 22:47
Medlem
Idag var jag på Hemköp vid T-centralen. I kassan satt en fet padda och bakom stod en annan padda och de snackade medan padda 1 slog in varor. "Jag är så j-v trött idag. Har inte sovit. Sitter här i helt andra tankar". Då säger den andra paddan, mitt bland oss kunder; "Har du knullat hela natten kanske och inte fått sova för gubben?"
Citera
2006-11-07, 22:56
Medlem
boo!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Dom är väl också mänskliga. Orka sitta och vara trevlig hela dagen måste vara lite väl drygt för vem som helst.

Människor? Javisst men det sitter faktiskt på sin arbetsplats. Deras arbete går ut på att betjäna oss som är kunder. De får betalt för att vara konstant trevliga.

Sen att vissa kunder är idioter är väl ett annat problem men man ska inte vara dryg mot de som är "normala".
Citera
2006-11-07, 23:25
Medlem
boo!s avatar
Jag hade en tvist med en mycket "trevlig" kille på Webbhallen, Sveavägen för ett par veckor sedan. Ber om ursäkt att jag är lite vag i beskrivningen, det har dock inget med att jag är rädd för repressalier från WH .

Jag hade dagen innan köpt en vara till min fina dator. Jag hade läst produktbeskrivningen på deras websida och såg tyckte den skulle passa mig perfekt. Jag var dock lite orolig att den skulle sakna stöd för en anslutning men det stod inget om det i beskrivningen. På andra liknande produkter stod det tydligt att stödet saknades.

Hur som haver. Väl på tuben på väg hem läste jag på förpackningen och vad ser jag? I nån jävla finstilt text står det att det saknas stöd för anslutningen!

Dagen efter var jag således tillbaka med oöppnad förpackning och kvitto och hade följande diskussion (efter 30min väntetid):

Jag: Hej, jag var inne igår och köpte den här. (Håller upp kartongen)
Han: Jaha
Jag: Det visade sig visst att den inte hade stöd för anslutning B, bara för A. Detta framgår inte heller på er websida.
Han: Aha. mm... (Tittar på kartongen)
Jag: Den är oöppnad
Han: Men det finns ju inga som stödjer B
Jag: Ehh.. jo, jag har sett flera. Ni verkar dock inte ha någon.
Han: Näe, det tror jag inte. Det vet ju alla att B inte stödjs.
Jag: Men snälla, det finns visst. Jag har en äldre modell hemma som tyvärr är trasig och jag vill köpa en ny.
Han: Hopp, om du hade läst ordentligt på websidan så hade du fattat att denna inte funkade
Jag: (Som nu börjar lacka ur) Ehh.. vad sa du?
Han: (Mumlar nåt och säger sen) äh, glöm det du får pengarna tillbaka.

Till saken hör att det finns gott om produkter som stödjer denna anslutning men de säljer nog inte så bra så Webbhallen tar in dem.
Citera
2006-11-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boo!
Jag hade en tvist med en mycket "trevlig" kille på Webbhallen, Sveavägen för ett par veckor sedan. Ber om ursäkt att jag är lite vag i beskrivningen, det har dock inget med att jag är rädd för repressalier från WH .

Jag hade dagen innan köpt en vara till min fina dator. Jag hade läst produktbeskrivningen på deras websida och såg tyckte den skulle passa mig perfekt. Jag var dock lite orolig att den skulle sakna stöd för en anslutning men det stod inget om det i beskrivningen. På andra liknande produkter stod det tydligt att stödet saknades.

Hur som haver. Väl på tuben på väg hem läste jag på förpackningen och vad ser jag? I nån jävla finstilt text står det att det saknas stöd för anslutningen!

Dagen efter var jag således tillbaka med oöppnad förpackning och kvitto och hade följande diskussion (efter 30min väntetid):

Jag: Hej, jag var inne igår och köpte den här. (Håller upp kartongen)
Han: Jaha
Jag: Det visade sig visst att den inte hade stöd för anslutning B, bara för A. Detta framgår inte heller på er websida.
Han: Aha. mm... (Tittar på kartongen)
Jag: Den är oöppnad
Han: Men det finns ju inga som stödjer B
Jag: Ehh.. jo, jag har sett flera. Ni verkar dock inte ha någon.
Han: Näe, det tror jag inte. Det vet ju alla att B inte stödjs.
Jag: Men snälla, det finns visst. Jag har en äldre modell hemma som tyvärr är trasig och jag vill köpa en ny.
Han: Hopp, om du hade läst ordentligt på websidan så hade du fattat att denna inte funkade
Jag: (Som nu börjar lacka ur) Ehh.. vad sa du?
Han: (Mumlar nåt och säger sen) äh, glöm det du får pengarna tillbaka.

Till saken hör att det finns gott om produkter som stödjer denna anslutning men de säljer nog inte så bra så Webbhallen tar in dem.

Var det den där långhåriga miffot runt 25 i kassa 13?
Citera
2006-11-07, 23:58
Avslutad
Jag går undantagslöst till ett speciellt OnOff när jag ska dit (Katrinelund). Letar alltid upp samma försäljare. En gång i forntiden då jag skulle köpa mig en liten dator gjorde jag misstaget att bege mig till Mobilias OnOff, varpå en fläskig försäljare gjorde klart för mig att ett minimum av dator var HP-någonting. Varpå jag replikerade att "men nu är det inte så att jag spelar särskilt mycket spel på datorn, jag föredrar konsoller där." "A, men asså den här *rapar specs*"- idioten lyckades på något märkligt vis HELT undgå vad JAG VILLE HA UT AV PRODUKTEN och spottade ur sig en hel drös ovidkommande tjafs. Totalt opålitlig, den, tänkte jag oh svassade iväg till Katrinelund- där jag träffade en sådan säljare man mer än gärna återkommer till.

Visserligen gav hans eminenta service (som var anpassad efter kundens önskemål, komplett med följdfrågor och hela kitet) OnOff mindre i kassan- den dagen. Däremot har jag handlat det mesta av honom efter det, och även om jag numer har koll på tekniken levererar denna säljare VAR GÅNG. Uppenbarligen har han insett att nyckeln till kundens hjärta är problemlösande och ärlighet. Ingen får stamkunder genom att pracka på folk skit. (Döm däremot om min förvåning när rövhålet från Mobilia dök upp på Katrinelund ett par år senare, nu måste man förfan ha en osynlighetsmantel när man går dit för att undvika att få hans svettpärlande överläpp i nyllet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in