2009-04-07, 12:08
  #1861
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlavourRoshan
Jag har en del möten med det här jävla landslösa invandrarpacket.

1. Hela familjen va nere i holland tillsammans med mina farföräldrar. Morsan hittade en jättefin affär med billiga barnkläder (jag va väll runt 3-4). Farsan tar med mig och borsan till nån lekpark utanför medan morsan handlar. När hon kommer till kassan med ett lass kläder upptäcker hon att plånboken är borta, då kom hon på att hon hade blivit "knuffad" in i en hylla av en ziggare med massa ungar. Självklart polisanmäler min föräldrar detta och ca 3 veckor efter vi kommit hem ringer holländska polisen och säger att de hittat plånboken i en soptunna med pass o allt sånt skit kvar fast alla kontanter va borta. Det va tydligen någon ziggeligga som härja där nere och va känd av polisen.

2. De här har nog hänt de flesta. Jag och en polare satt på donken efter en match och in glider en 200kgs ziggare med feta pollisonger och sin 150kgs polare (ofc kör dom mercedes). De köper typ en liten dipp att dela på och den fetaste slår upp telefonen och börjar yla på finska. Sen när dom ska dra tar dom med sig as mycket servetter, sugrör och annat skit som ligger framme.

Aldrig sett en jättefet zigenare faktiskt, tråkigt nog. Men sen bor jag i Norrbotten också, här bor typ alla ziggisar på ett och samma ställe. Tycker synd om de som har butiker där.
Citera
2009-04-07, 13:02
  #1862
Medlem
GingerBreadMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Arbetar som kassör i en större matbutik och nu i sommar hade vi påhälsning av en organiserad klan. En kund kom fram och sa att zigenarna stal saker så jag försäkrade mig först om att det inte var fördomar, men då det var rusningstid och kassorna behövde bemannas var det inte mycket vi kunde göra. Att det rörde sig om stöld fick jag bekräftat då alla i familjen utom två lämnade butiken. De två kvarvarande plockade åt sig några varor och la på rullbandet, givetvis enbart för att det är hyfsat misstänksamt att en hel zigenarfamilj med stora kjolar går förbi kassan utan att köpa något. Jag drog varorna och hon skulle betala med kortet, under tiden stod den andre, förmodligen hennes nervösa son och var otålig och svamlade saker som "äh skit i dem". Kortet var godkänt men hon accepterade aldrig beloppet utan knappade bara lite på kortavläsaren och sa att hon var tvungen att hämta ett nytt kort ute i bilen.

Under tiden hade övriga i familjen ställt bilen precis startklar utanför entrén så båda hoppade in och sen körde de iväg. Vilken normalt funtad människa skulle lämna sina varor obetalda på rullbandet och sen sätta sig i en bil och köra iväg?

För bara några dagar sedan fick jag mina fördomar bekräftade återigen då det stod att en kvinna hade tagit 410 snusdosor under sin kjol och de låg dessutom i två stora kartonger! Vilka andra har en så stor kjol? Den anställde hade upptäckt stölden men två män höll fast henne men som tur var kunde polisen gripa kvinnan senare.

Jag vet inte riktigt hur lagen ser ut men vi får iallafall inte gripa tag i någon för snatteri inne i butiken utan det måste ske när kunden gått utanför kassan. Det jag är förbannad på är att sådant här inte går att stoppa, man kan väl inte direkt be kvinnan i fråga att lyfta på kjolen. De som sysslar med sådana här stölder vet att ingenting händer det är därför de fortsätter. Visst har man hört om en del razzior från polisens sida men hur skulle man kunna förhindra detta rent konkret? Ett förbud mot romer eller stora kjolar i matbutik hade lett till diskussion om apertheid så det kanske inte är speciellt konstruktivt. Utvisning för upprepad stöld? Inget land vill ta emot dem.

Ni har rätt att ta in den som ni misstänker för stöld, på ett rum,lager, eller personalrum.
Jag tror inte ni får visitera dom, men ni får hålla kvar dom i rummet och vänta tills polisen kommer, och dom får visitera.
Citera
2009-04-07, 18:50
  #1863
Medlem
Pink Panthers avatar
Idag kom det in en ziggisherre med ungefär kanske, 2 tänder? in i butiken jag jobbar i, håller en mobilkartong i ena armen och frågar efter chefen.. "jag vill prata"

Men då han är på kontoret säger jag att han är upptagen.. så givetvis börjar han följa efter mig istället, kommenterar först att findus köttfärssås är "God" med "makaroner".. ska tydligen gå fort att laga till enligt ziggisen också.

Sen frågar han mig vad surkål är, och rynkar på näsan..
Avslutar med att peka på lite raviolikonserver och säga att även det är gott, för att sen kila iväg och prata med chefen..

Ja.. det är nått med dom.
Citera
2009-04-07, 20:25
  #1864
Medlem
gizmomans avatar
Visserligen hände detta inte i någon livsmedelsbutik men jag tyckte ändå att det platsade i denna tråd:

Jag jobbade på Burger King för något år sedan, och under ett kvällsskift runt 22-23 tiden så kom det in en zigenarfamilj för att äta.

Först gick kärringen fram med sina barn och de tog minst 10 minuter på sig att bestämma sig vad de ville beställa, de försökte beställa av mig genom att prata sitt egna språk till mig, och medan de åt kom kärringen fram och försökte säga att de minsann inte hade fått all mat de beställt och började peka på de dyrare menyerna, fastän de bara hade beställt lite krafs som små hamburgare och kycklingvingar.

Jag visade henne kvittot och berättade att de visst hade fått all deras mat och tillslut gav hon efter med en sur min och gick och satte sig igen.
Kan tilläggas att de hade en plastpåse med småmynt som de betalade med, och samtidigt som de var inne i butiken körde 3 andra bilar med zigenare runt flera varv i drive-throughn och försökte distrahera oss när deras kumpaner var inne och beställde (antagligen för att de skulle försöka tatta mat på något sätt).
Citera
2009-04-07, 21:57
  #1865
Medlem
KulanZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizmoman
Visserligen hände detta inte i någon livsmedelsbutik men jag tyckte ändå att det platsade i denna tråd:

Jag jobbade på Burger King för något år sedan, och under ett kvällsskift runt 22-23 tiden så kom det in en zigenarfamilj för att äta.

Först gick kärringen fram med sina barn och de tog minst 10 minuter på sig att bestämma sig vad de ville beställa, de försökte beställa av mig genom att prata sitt egna språk till mig, och medan de åt kom kärringen fram och försökte säga att de minsann inte hade fått all mat de beställt och började peka på de dyrare menyerna, fastän de bara hade beställt lite krafs som små hamburgare och kycklingvingar.

Jag visade henne kvittot och berättade att de visst hade fått all deras mat och tillslut gav hon efter med en sur min och gick och satte sig igen.
Kan tilläggas att de hade en plastpåse med småmynt som de betalade med, och samtidigt som de var inne i butiken körde 3 andra bilar med zigenare runt flera varv i drive-throughn och försökte distrahera oss när deras kumpaner var inne och beställde (antagligen för att de skulle försöka tatta mat på något sätt).

Hahaha priceless, snacka om att de är sjukt desperata..
Citera
2009-04-07, 22:32
  #1866
Medlem
the-consuls avatar
Undrar var dom håller till när de inte är ute på rövarstråt... Man ser aldrig en ziggis som jobbar nånstans. Enda stället man ser dom på, är hela familjer, i butiker, i full färd med att sno och ställa till det.
Citera
2009-04-08, 01:48
  #1867
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-consul
Undrar var dom håller till när de inte är ute på rövarstråt... Man ser aldrig en ziggis som jobbar nånstans. Enda stället man ser dom på, är hela familjer, i butiker, i full färd med att sno och ställa till det.

Det som kännetecknar en zigenare är såklart arbetslösheten. Det måste vara emot deras natur att jobba. Har aldrig sett en typisk taikon anställd nånstans. Jag antar att de sorterar småmynt och stöldgods på sin "lediga" tid.
Citera
2009-04-08, 01:54
  #1868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GingerBreadMan
Ni har rätt att ta in den som ni misstänker för stöld, på ett rum,lager, eller personalrum.
Jag tror inte ni får visitera dom, men ni får hålla kvar dom i rummet och vänta tills polisen kommer, och dom får visitera.


Fel, de anställda får inte göra ett skit mer än ringa polisen.
Citera
2009-04-08, 04:41
  #1869
Medlem
64550.s avatar
min polare jobbar på ica.. iaf det kom in 2 tant ziggz, la in 2 packet mjölk under kjolarna, gick till kassan, köppte ett pack cigg och gick ut.
hur jävla snål är man om man snor mjölk?
Citera
2009-04-08, 23:52
  #1870
Medlem
the-consuls avatar
Ren vana att sno nåt i en butik.. det går av bara farten.
Citera
2009-04-10, 12:21
  #1871
Medlem
-meCCa-s avatar
Äckliga människor som sprider saliv

Noterade i mataffären att skitmånga slickar på fingrarna när dom ska ta upp pengarna, det är vidrigt och jag undrar varför???
Ska dom stå där och sprida sjukdomar hej vilt?
Undrar hur många som smittas av saliviga sedlar varje år, det måste vara ohyggligt många. Företrädesvis gamla tanter/kvinnor men alla åldrar och kön är representerade...
Slickar dom på korten också??

Hur ska man påpeka detta till dem? Jag har lust att ryta "sluta slicka på pengarna!!" men det kanske inte mottages så väl.
Fler som äcklas av detta?
Citera
2009-04-10, 12:26
  #1872
Medlem
Ödlans avatar
Förmodligen av samma anledning som många slickar sig på fingret när de ska vända blad i tidningen. Jag tror inte att de slickar på sina betalkort främst för att de faktiskt inte är tillverkade av papper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in