2009-01-28, 00:18
Medlem
LCLOs avatar
Sitter i en taxi i london med en svensk polare och en pratglad chafför.

Polaren sitter och snackar om var han har varit i världen, varpå chaffören säger lite skämtsamt: "I'm a gypsy, have you ever been there?" och ett lite hånflin efteråt.
Min polare svara: "Ohh yes, ofcourse! Last summer actually" helt sten seriös. Jag blir chockad och frågar vad fan han snackar om?
Då svarar idioten "Vafan klart vi var i egyptien?!"
Citera
2009-01-28, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenF
Detta har jag hört från min kompis.

Han stog bakom en liten unge som skulle köpa glass åt alla sina kompisar. När han står i kassan och lägger fram 6 glassar så säger han i kassan 84kr.

Lill killen tar fram sin plånbok och lägger fram 7,5kr. Det var lite små lustigt
Haha, fyfan vad gulligt. Hade jag varit där så hade jag nog fanemej langat fram en hunka så grabbarna får glass. Klart grabbhalvorna ska ha glass.
Citera
2009-01-28, 01:23
Medlem
hehe

Sjukaste var nog i somras när jag jobbade i en klädbutik. Tjej ~18 år kommer in och handlar på sig lite kläder just innan stängning och verkar riktigt nöjd.

Hon betalar, går ut, jag låser butiken och börjar räkna kassa och dylikt. Dröjer inte många minuter innan en stormtokig kvinna ringer och anklagar mig för att förstöra hennes dotter liv och bidra till hennes ätstörning då hon tydligen köpt kläder för matpengarna hon fått, som skulle räcka hela helgen då hon var ensam hemma....

Hon hann även berätta hela sin livshistoria, om dotterns ätstörning och hur dumma vi ungdomar är. Ja det är vi sannerligen!
Citera
2009-01-28, 02:11
Medlem
Bureks avatar
Detta hände mig när jag var runt 12-13

Sitter med en kompis utanför en mindre butik när vi ser att en bil av ovanlig modell kör in och parkerar utanför butiken. Ur bilen stiger en gubbe med cowboy hatt, boots, och revolver hölster ut. När han kommer närmre ser vi att han har en revolver i hölstret och en avsågad shotgun i handen. Små och rädda som vi var går vi därifrån för att inte råka illa ut. Vi gömmer oss bakom butiken och väntar tills vi är säkra att gubben kört iväg. Efteråt går vi in i butiken igen för att kolla vad som hände. Kassörskan sa något i stil med "Han ville bara köpa mjölk".

Idag 10 år senare fattar jag fortfarande inget :P
Citera
2009-01-28, 02:33
Medlem
mixboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burek
Detta hände mig när jag var runt 12-13

Sitter med en kompis utanför en mindre butik när vi ser att en bil av ovanlig modell kör in och parkerar utanför butiken. Ur bilen stiger en gubbe med cowboy hatt, boots, och revolver hölster ut. När han kommer närmre ser vi att han har en revolver i hölstret och en avsågad shotgun i handen. Små och rädda som vi var går vi därifrån för att inte råka illa ut. Vi gömmer oss bakom butiken och väntar tills vi är säkra att gubben kört iväg. Efteråt går vi in i butiken igen för att kolla vad som hände. Kassörskan sa något i stil med "Han ville bara köpa mjölk".

Idag 10 år senare fattar jag fortfarande inget :P

Jag ville bara ha lite mjölk!
Citera
2009-01-28, 03:50
Medlem
mrBatemans avatar
Jobbade ett tag i en Sibyllakiosk och när jag bad om en signatur på kvittot när de betalat med kort, brukade jag ibland be om en 'kråka' istället som en synonym för att inte göra jobbet allt för monotont. Så en kväll kom det en kille som skulle ha nån hamburgare eller nåt och självklart bad jag om att få en 'kråka' på kvittot medan jag gjorde iordning hamburgaren och snacka om att jag blev förvånad när killen på fullaste allvar säger "ja, de blev ju lite likt iaf" och tar sin hamburgare och ger mig kvittot och när jag kollar ner på kvittot ser jag att killen verkligen ansträngt sig för att rita en kråka så realistiskt som möjligt..
Citera
2009-01-28, 04:41
Bannlyst
Det jag kan komma på var när ja va på willys för ett tag sen. jag stog å vänta på en som stog i kö för att betala, men personen framför hade lite problem. det va en zigenare som hade handlat typ ett packet bröd, lite mjölk, nån burk med nått och slutligen 12 packet smör, men han hade tydligen lite problem med betalningen så han var tvungen att ta bort saker. Jag hörde inte va han sa men personen i kassan såg lite förvirad ut och sa åt zigenare att an måste ta bort lite... det sluta iallafall med att han skulle ta bort 11 packet smör så kassören började lasta in alla smörpaket in där dom sitter, han hade lite problem med att stapla allt smör överalt
Citera
2009-01-28, 04:44
Medlem
Tillbakadragens avatar
Kanske inte så hemskt underhållande, men det var en upplevelse...

Jag jobbade i ett närliggande land på ett större varuhus, och hade dagen till ära (min andra arbetsdag f.ö.) fått uppgiften att bemanna en av kassorna. Där stod jag klockan tio på en tisdagsförmiddag och försökte se säker och kunnig ut, då en riktigt stereotyp white trash alkoholist vinglar in genom svängdörren (med sin lika onyktra familj i släptåg) och tar sikte på mig. Jag anar lite oråd och när han väl kommer fram kastar han en lapp på mig med några slarvigt skrivna siffror och frågor hur i helvete jag ska ordna hans grejer, och vad det kommer att kosta. Jag blir oerhört ställd, och eftersom språket som talas i landet inte är mitt förstaspråk (snarare tredje) mumlar jag något förvirrat svar där jag antagligen lyckas böja något harmlöst ord fel. Mannen hugger direkt tag i min krage och skriker att han minsann ska se till att alla jävla utlänningar ska köras ut fort som fan, och att jag inte är något undantag. Kan vara värt att tillägga att mitt namn är utländskt här hemma i Sverige, men inte i landet jag arbetade. En arbetskamrat ringer snabbt min chef och vakterna som kommer och tar hand om situationen (bänder loss alkoholisten från min klädsel, och tystar frun som hejar på honom). Min chef var en 1.50 lång vietnames som, om inte bröt på språket, i alla fall talade det med asiatisk rytm. Fyllot och hans familj hade inga invändningar mot honom, och beklagade sig förtroligt över att han anställt en sådan galning till utlänning som mig. Nå, det var väl bra att han inte blev arg på min chef, men beteendet var väldigt märkligt och högst osympatiskt. Summa sumarum: gör det inte till en vana att dricka sprit till frukost på vardagsmornar.
Citera
2009-01-28, 06:27
Medlem
Dubbelsylts avatar
1. Hade prao på vivo när jag var en liten skitunge. Står och staplar varor när en gubbe kommer fram och frågar mig om det är rabatt på Ramlösa.
Jag har självklart ingen aning och svarar därför instinktivt "JAVISST!". Gubben blir aslack efter sitt besök i kassan och letar sedan upp mig och ger mig en rejäl utskällning.

2. Såg nyligen en kulturberikare halka på en klick smör inne på Lidl.
Citera
2009-01-28, 17:37
Medlem
csts avatar
Skickar denna till vardagsbekymmer.

Relationer och Samlevnad > Vardagsbekymmer

/mod
Citera
2009-01-28, 20:05
Medlem
Bureks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixbox
Jag ville bara ha lite mjölk!

Så det var du!
Citera
2009-01-28, 20:27
Medlem
Ecnals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrBateman
Jobbade ett tag i en Sibyllakiosk och när jag bad om en signatur på kvittot när de betalat med kort, brukade jag ibland be om en 'kråka' istället som en synonym för att inte göra jobbet allt för monotont. Så en kväll kom det en kille som skulle ha nån hamburgare eller nåt och självklart bad jag om att få en 'kråka' på kvittot medan jag gjorde iordning hamburgaren och snacka om att jag blev förvånad när killen på fullaste allvar säger "ja, de blev ju lite likt iaf" och tar sin hamburgare och ger mig kvittot och när jag kollar ner på kvittot ser jag att killen verkligen ansträngt sig för att rita en kråka så realistiskt som möjligt..
Iskallt
Jag skulle lätt sparat, ramat in o satt upp på väggen.

Något jag bevittnat är en kalsongtillrättande person (Med handen innanför byxorna alltså) som sedan står o plockar äpplen och andra goda frukter helt utan en tanke på vad han just gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in