Jag kollar alltid rabattbladen på nätet för att se om det finns några intressanta erbjudanden man kan utnytja. Jag jämför även priser mellan de olika affärerna jag handlar och finns samma olivburk/skinka/whatever 2kr billigare på en annan affär så väntar jag med att köpa den där. Brukar försöka kolla extra noga på prismonitorn i samband med att kassapersonalen scannar in koden för de aktuella varorna och kollar även igenom kvittot för att se att det är korrekta avdrag. Givetvis påpekar jag om jag inte fått "tag två tropicana få 6kr rabatt" avdraget om jag gått in för att utnytja det, i vissa fall är det ju de där småkronorna som gör att jag väljer en produkt över en annan för plötsligt är den nere på samma pris eller just lägre än andra produkter i samma kategori men jag vet med mig att jag tycker den är godare.
En månad när alla varor som ICA erbjöd stamkundsrabatt på var intressanta för mig blev det plötsligt 160kr mindre att betala i kassan på slutsumman efter att icakortet dragits! Precis som många säger... "många bäckar små"
Jag är till och med så att pantar ser jag till att göra på affärer som Willy's eftersom de inte har något medlemskort där man kan spara ihop till rabattcheckar, så då spelar det ingen roll om det blir avdrag för pant på slutkvittot eftersom det inte är 1kr = 1p. De gånger pantmaskinen är trasig på Willy's så är ju ICA butiken den som ligger närmast, så då pantar jag där och så hämtar jag ut pantpengarna i förbutiken innan jag går in och handlar, på så sätt så får jag både pengar och full poäng.
edit: jag är 30+ och inte någon form av pensionär.