• 1
  • 2
2004-09-17, 14:39
Medlem
Hej!

Någon som varit på nya affären Netto (Ny i Stockholm iallafall), är den nått att ha?

Läste att de ska öppna 100 butiker i Sverige.
Citera
2004-09-17, 14:40
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Hej!

Någon som varit på nya affären Netto (Ny i Stockholm iallafall), är den nått att ha?

Läste att de ska öppna 100 butiker i Sverige.

Steget mellan en ICA Supermarket och Willys. Helt ok. ICA äger iofs 50 % eller nått av Netto i Sverige.
Citera
2004-09-17, 14:41
Medlem
kaytees avatar
Har bara varit på den i Kalmar. Crap crap crap. Helt uselt sortiment och bara massa äckliga varor. Men de var iallafall billiga, så man kunde köpa mycket,
Citera
2004-09-17, 14:43
Medlem
Sun Rulers avatar
Blandat intryck, billigt men mycket skräp. Kunde bl.a. senast när jag var där köpa 2L Bravo-apelsinjuice för 15 kr.
Citera
2004-09-18, 01:36
Medlem
Har funnits i Skåne i flera år. De har ett mycket begränsat basutbud, plus tillfälliga partier av lågprisvaror. Om man bara är ute efter basvaror så är det helt ok, men är man på jakt efter något speciellt så är det dödsdömt att leta där. Vissa grejer kan vara sjukt billiga, så man kan alltid gå in och kolla, men det är inte en affär som man veckohandlar i. Om man nu ägnar sig åt sådana aktiviteter.
Citera
2004-09-18, 01:42
Medlem
Rubbermans avatar
En betraktelse ang Netto. Inga arga fackföreningsröster mot denna till hälftenägda svenska lågprisaffär. Annat ljud i skällan var det minsann med Lidl. Och just därför undviker jag Netto och går och handlar på Lidl istället. Fy fan för dubbelmoral.
Citera
2004-09-18, 03:26
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
En betraktelse ang Netto. Inga arga fackföreningsröster mot denna till hälftenägda svenska lågprisaffär. Annat ljud i skällan var det minsann med Lidl. Och just därför undviker jag Netto och går och handlar på Lidl istället. Fy fan för dubbelmoral.

Kunde inte sagt det bättre själv!
Allt tjafs om Lidl handlar bara om marknadsandelar, inget annat. Netto är samma typ av affär MEN delvis svenskägt och DÄRFÖR inget hackande om långa transporter, arbetsvillkor etc.
Lobbyister finns inte bara i staterna.
Citera
2004-09-18, 03:52
Bannlyst
Netto är mycket bra. Där köpte jag en hårtrimmer för 50 spänn, en lamineringsmaskin för 299 kr och dansk vattenmelon för kaffepengar per kilo.

Billig är bra...

// Roger P.
Citera
2004-09-18, 10:21
Bannlyst
Finns ju en del varor som man annars hittar på ica och dom går ju att köpa, serbokratisk skinka närmar jag mig aldrig dock...
Citera
2004-09-18, 10:53
Medlem
Jag vände i dörren! Ingen butik för mig.

Alldeles för mycket folk och alldeles för mörkt!

Jag går i stället till den lilla lokala, dyrare, affären. Där det är tunnt med kunder och personalen känner mig vid förnamn.

Eller som jag sagt i en annan tråd: Jag handlar aldrig, jag är gift sedan flera år.
Citera
2004-09-18, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Finns ju en del varor som man annars hittar på ica och dom går ju att köpa, serbokratisk skinka närmar jag mig aldrig dock...

Varför inte? Tror Du inte att serbokratisk skinka härstammar från fyrfota klövdjur som säger "nöff"? Vad tror Du serbokraterna äter? Hade Du tänkt tala med maten?

Nä, fan... Hemma hos Perssons äter vi dansk fläskfilé, irländsk lövbiff och tysk korv. Mat som mat.

// Roger P.
Citera
2004-09-19, 23:18
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Varför inte? Tror Du inte att serbokratisk skinka härstammar från fyrfota klövdjur som säger "nöff"? Vad tror Du serbokraterna äter? Hade Du tänkt tala med maten?

Nä, fan... Hemma hos Perssons äter vi dansk fläskfilé, irländsk lövbiff och tysk korv. Mat som mat.

// Roger P.

Precis, illusionen om att svensk matkvalité är världsbäst tar jag med en nypa salt. Ska man tro på vissa människor så borde alla irländare snart vara utrotade pga den "dåliga kvaliteten" på deras kött...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in