• 1
  • 2
2004-09-17, 14:07
Medlem
Mack Bolans avatar
Som en trogen Pepsi-vän har jag till min förfäran upptäckt att den gamla hederliga 1,5 liters Pepsi-flaskan (den hårda) har börjat ersättas med en liten mjuk billig historia (samma flaska som östersjö-pepsin).

Flaskhelvetet har mer gemensamt med Icas billiga lågbudgetcola både till smak och utformning än den mäktig amerikanska läskeblaskan jag är van vid.

Vem bör jag sätta ut skottpengar på för detta oförlåtliga svek? Balt-Pepsin smakar ju för fan julmust!!

(Detta inlägg rör Pepsi Max f.ö., men gäller förmodligen dom övriga sorterna också. Vad är skillnaden mellan Pepsi Light och Pepsi Max föresten, någon?)
Citera
2004-09-17, 14:32
Medlem
Rubbermans avatar
Köpte en Pepsi på ny flaska så sent som igår och jag tycker inte alls att den smakar balt-Pepsi.
Smaken är ju inte beronde av flaskan, som jag förresten tycker är görsnygg. Dessutom väger den mindre än den gamla tjockare varianten. Mer sånt!
Citera
2004-09-17, 14:34
Medlem
flowss avatar
Klart exempel på att folk är rädda för förändringar.

Såg också den nya flaskan idag, helt ok. Ser lite smidigare ut.
Citera
2004-09-17, 14:46
Medlem
Mack Bolans avatar
Bah! Det är ju inte så mycket flaskans utformning som är störande (även om den är betydligt sladdrigare och jobbigare att hälla ur), utan snarare smakförändringen. Och kom inte och säg att den smakar likadant, för det gör den verkligen inte! Den smakar som kranvatten från tjernobyl.
Citera
2004-09-17, 19:49
Medlem
SinkaNs avatar
Jag gillar den inte heller. Den ger ju bara två kronor i pant! Det är inte alls lika kul då.
Citera
2004-09-19, 10:58
Medlem
esses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinkaN
Jag gillar den inte heller. Den ger ju bara två kronor i pant! Det är inte alls lika kul då.

Sant, men å andra sidan så är det 2 mindre på kvittot när du går ut från affären.
Citera
2004-09-19, 11:39
Medlem
bigMajks avatar
Den nya flaskan har för hög tyngdpunkt! när den står på bandet i affären vinglar den fram och tillbaka när bandet startar och stannar, ibland ramlar den tillochmed...
Citera
2004-09-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigMajk
Den nya flaskan har för hög tyngdpunkt! när den står på bandet i affären vinglar den fram och tillbaka när bandet startar och stannar, ibland ramlar den tillochmed...

Ja dagens I-Landsproblem...
Citera
2004-09-24, 01:20
Medlem
Mr Caves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkeman
Ja dagens I-Landsproblem...

Tack!
Citera
2004-09-24, 01:31
Medlem
Jag tycker också smaken är annorlunda, något "tamare" i smaken, jag gillar den dock.
Citera
2004-09-24, 02:01
Medlem
Jag gillar den nya flaskan, eftersom jag aldrig pantar mina så "tjänar" jag dessutom 2:-.
Smaken känner jag ingen skillnad på, dricker MAX.
Citera
2004-09-24, 11:58
Medlem
Svalbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack Bolan
Balt-Pepsin smakar ju för fan julmust!!

Det låter toppen; julmust är den enda sanna läsken. Nja, dess broder
påskmust och lillasyster must är såklart också riktig läsk.

Pepsi har jag bojkottat ända sedan Tina Turner gjorde reklam för den. När de
sedan drog in Michael Jackson också bestämde jag mig för att göra bojkotten
livslång.

I Grekland, sommaren 1979 tror jag det var, serverades himmelskt god pepsi i
glasflaska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto