Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Enligt all logik är Rahman skyldig. Tycker att Rockern gör en bra sammanfattning.
Som en "hyllning" till den PK-rättvisa som råder i vår bananrepublik, så har jag Rahmans glada nunna som avatar, sedan lång tid.
Bjuder desstom på JK:s intelligenta beslut om att erbjuda millonärskap.
http://www.justitiekanslern.se/Beslut/XmlToHtml.asp?XML=Files/1993-02-41.xml&XSL=../xsl/JK_Beslut.xsl
För övrigt är det inte Rahman du har som avatar. Han är ju "den lille mannen med de snälla ögonen" ju (om man får tro Dagens Nyheter).
Bonusskvaller: Joy Rahman har/har haft ett långt förhållande med en älskarinna, förhållandet varade under hans anstaltstid och även därefter. Hur det är idag vet jag inte, någon kan ju fråga Dick Sundevall....
Som jag skrev tidigare, jag tror inte att Rahman fälls för något i Bangladesh. Han har för mycket pengar, svenskt medborgarskap, en stor del av den svenska journalistkåren bakom sig - och därmed många politiker och politiskt tillsatta tjänstemän på ex UD. Han är släppt rätt snart, sedan om han får gå helt fri eller blir tvungen att muta sig ut spelar ingen roll. I svensk media kommer det heta att han "friats från alla misstankar". Med lite tur på sin sida så döms någon annan stackare där nere för brottet.