Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-09-17, 11:10
  #1
Avstängd
PolarenPärs avatar
Som om denna morgon inte redan kändes dyster och seg. Polare A ringer och berättar att han skall gifta sig. Grattis å vad säger man? Kort därefter ringer Polare B och säger att jag måste ta uppdraget att ordna svensexa mm, jag försöker protestera men accepterar till slut då han övertalat mig att ingen av de andra riktigt kan avsätta tiden just nu. Tankarna far nu omkring i huvudet för att smälta beskedet om giftermål och blotta tanken på.. DÅ ringer telefonen:
-Hejsan det är "Anna", hur är det?
-Eh joo det är väl okej.
-Jag ska gå rakt på sak. Jag hörde nyss att du ska ha ett finger med i spelet för en töntig svensexa och både du och jag vet att du inte riktigt hanterar vissa situationer. Eller hur?
-Eh vaa?
-Om du förstör det här så ligger du jävligt risigt till!!
-Men snälla Anna kan du lugna dig en aning? Fick ju nyss veta det själv.
Tystnad..
-Vare sig du gillar det eller inte så kommer jag skicka en lista på vad som är TILLÅTET och INTE.
-Men det kan ju inte du best..
-Du lyssnar på mig!!
-Ja ja skit samma.
-Nej det är inte skitsamma, om du ställer till med någon så kan du ge dig på att jag kommer "XXXXXXXXX...osv (Ett personligt hot som skrämmer mig lite)
-Mm ja inget är bestämt ännu som sagt. Polare B ringde innan dig och jag hade nyss vaknat.
-Kom ihåg vad jag sa!!
*Klick*
Den blotta tanken ringer alltså upp mig som i en dålig variant av en High School film och hotar med vissa pinsamma saker om jag inte "sköter det på rätt sätt". Inte nog med att jag inte har någon lust att ordna svensexor, jag måste dessutom se min kamrat gifta sig med den kvinnliga motsvarigheten till Janne Josefsson. Hon och jag har ett slags hatkärlek till varandra och mest hat faktiskt, men man måste ju stå ut ibland för kamratens skull. Hennes påhopp knockar mig innan ögonen ens fått en vettig chans att insupa morgonens ljus. Detta fyller mig med ilska. Dessutom en j-a lista som jag måste följa. Kanju bara tänka mig att den innehåller INGA strippor, horor, ormgropar, fjortisar, kvinnor, tjejer eller något med ett hål i. Vidare säkerligen begränsad mängd med alkahol och det inkluderar nog även andra droger för att täcka in allt. Helst så skall vi sitta inlåsta med en barnvakt!!

Med tiden så har jag mognat i mitt tankesätt gällande svensexor. Jag tycker att man kan göra detta på ett smakfullt sätt med samkväm med kompisarna och en god middag med tillhörande dryck och några nakna damer. Men påhoppet från "Janne Josefsson" har fått det att koka i blodet och nu behöver jag tips för att ge min polare det han behöver för en sista gång och samtidigt överbevisa den blivande frugan att jag visst är ansvarsfull men samtidigt skiter i hennes lägerkomendantfasoner.
Vad har ni för erfarenheter/tips? Jag vill inte såra polaren och vill inte förarga "Josefsson" då hon inte verkar försvinna i första taget..
Citera
2004-09-17, 11:13
  #2
Medlem
LadyTieras avatar
jag erkänner, jag är en josefsson.

jag var likadan mot min killes polare, kanske inte med personliga hot utan jag konstaterade bara att brölloppet kommer att ställas in om några "hål" är närvarande.
Citera
2004-09-17, 11:15
  #3
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
jag erkänner, jag är en josefsson.

jag var likadan mot min killes polare, kanske inte med personliga hot utan jag konstaterade bara att brölloppet kommer att ställas in om några "hål" är närvarande.
Kan egentligen inte se vad det är för fel i en strippa. En kul grej och dessutom så är det ju inte prat om någon HardCore-tillställning med olja och analverksamhet. Vad är egentligen acceptabelt för en tjej?
Citera
2004-09-17, 11:15
  #4
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ta emot hennes lista och sedan tar du med ALLT som hon har skrivit!

Eller så ger du brudgummen en liten fest där du serverar lättöl och popcorn samtidigt som ni lyssnar på folkmusik. När gästerna undrar så berättar du att du har fått stränga order av bruden-in-spe att detta är det enda tillåtna.

Eller så skiter du i vad hon säger, och gör en sån svensexa som du själv skulle vilja ha.


Beror lite på hur nära vänner du och den blivande brudgummen är.
Citera
2004-09-17, 11:18
  #5
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ta emot hennes lista och sedan tar du med ALLT som hon har skrivit!
Eller så ger du brudgummen en liten fest där du serverar lättöl och popcorn samtidigt som ni lyssnar på folkmusik. När gästerna undrar så berättar du att du har fått stränga order av bruden-in-spe att detta är det enda tillåtna.
Eller så skiter du i vad hon säger, och gör en sån svensexa som du själv skulle vilja ha.
Beror lite på hur nära vänner du och den blivande brudgummen är.
Det är min bäste vän som jag växt upp med ochinte lyckats skaka av mig trots alla år som gått. Så fort jag får listan så skall ni få se vilken tyrann det är.
Citera
2004-09-17, 11:28
  #6
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ta emot hennes lista och sedan tar du med ALLT som hon har skrivit!

Eller så ger du brudgummen en liten fest där du serverar lättöl och popcorn samtidigt som ni lyssnar på folkmusik. När gästerna undrar så berättar du att du har fått stränga order av bruden-in-spe att detta är det enda tillåtna.

Eller så skiter du i vad hon säger, och gör en sån svensexa som du själv skulle vilja ha.


Beror lite på hur nära vänner du och den blivande brudgummen är.

skit i det...det man inte vet , tar man.........sista gången måste man är fri för fan.. du behöver ju inte ta personen till red light distrikt ..
Citera
2004-09-17, 11:35
  #7
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Listan kommer antagligen innehålla inga kvinnor alls.

Beställ mat från nåt ställe där man äter av en naken tjej och säg att du inte visste att det kom en naken tjej på köpet.

Gå till ett ställe en kompis tipsat dig om, där du inte visste att någon annan anordnat en svensexa med strippa.

Det skönaste är självklart att göra exakt allt som du inte får göra på listan.

Vad är det för pinsamheter hon hotat med egentligen??
Citera
2004-09-17, 11:38
  #8
Avstängd
PolarenPärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoppTorskMM
Vad är det för pinsamheter hon hotat med egentligen??
Låt mig säga så här: Jag kastrerar mig hellre offentligt eller kopplar upp mig till en högspänningsledning innan detta kommer fram!
Citera
2004-09-17, 11:42
  #9
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Låt mig säga så här: Jag kastrerar mig hellre offentligt eller kopplar upp mig till en högspänningsledning innan detta kommer fram!
kom igen nu..ja säger inte till någon..
Citera
2004-09-17, 11:47
  #10
Medlem
Comps avatar
Lätt!

Gör som en föregående talare påtalat.
Litet samkväm med Lättöl, Sallad, Bingolotto och kanske en 40-talsfilm som avrundning.
Men glöm inte det viktigaste! Att spika upp listan från flickvännen väl synlig så att killen fattar vad det är för tjej han gifter sig med...!

.
Citera
2004-09-17, 11:53
  #11
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Comp
Lätt!

Gör som en föregående talare påtalat.
Litet samkväm med Lättöl, Sallad, Bingolotto och kanske en 40-talsfilm som avrundning.
Men glöm inte det viktigaste! Att spika upp listan från flickvännen väl synlig så att killen fattar vad det är för tjej han gifter sig med...!

.

lägg pappret på en overheadmaskin så att det SYNS!!!
Citera
2004-09-17, 12:00
  #12
Medlem
Smart Cats avatar
Om det hade varit jag skulle jag avsäga mig hela uppdraget, PRONTO. Om jag fick uppdraget att göra en svensexa så skulle jag vilja göra som du, en trevlig kväll värd att minnas och inte som några av de förnedringsuppdrag som en del av mina kompisar har fått uppleva. När jag dock inte får chansen att ens bevisa hur det skulle ha blivit utan att någon skulle ha ringt och kommenderat en massa saker och dessutom hotat mig med utpressning så skulle jag ha blivit så neg att jag utan att blinka skulle ha släppt det. Spelar ingen roll hur god vännen är, uppdraget är redan nedlusat med dåliga vibbar så jag skulle ha släppt det.
Men om du fortfarande vill göra det så är det väldigt stort av dig, grymt generöst att ändå genomföra det. Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback