2011-04-08, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Brukar inte 15 år vara en bra ålder?

Japp, 15 är en bra ålder, tidigare tycker jag inte man är utvecklad nog, det är inte utan anledning seriösa gym har en åldersgräns. Sen får resten av folket här säga vad de vill.
Citera
2011-04-08, 22:30
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Elrandhir

Utvecklad? Vad tänker du på då?
Citera
2011-04-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Elrandhir

Utvecklad? Vad tänker du på då?

Om du verkligen behöver en utveckling av detta och inte kan förstå vad jag menar, så får det bli imorgon, för nu är det sleeptime, ska upp tidigt.
Citera
2011-04-08, 22:58
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Elrandhir

Ja det skulle sitta fint med en bra förklaring på varför 15 år skulle vara en bra gräns, och varför ett gym är seriöst för att de har 16årsgräns.....
Citera
2011-04-09, 17:38
Medlem
tallmisters avatar
tycker 8 år är en bra gräns...
http://www.youtube.com/watch?v=8A-m9W-3_9M

och nej elrandhir, vi förstår verkligen inte vad du menar.
Citera
2011-04-10, 15:07
Medlem
Han den där superungens om styrketränade som barn vart ju inte något supermräkvärdigt.
Vad han nu hette... ;b

Man får väl styrketräna i den åldern, vad jag har något minne av i huvudet är att vissa delar av skelettet kan fortfarande växa, och man kan få längre skelletttillväxt kring axlarna, om det är positivit eller negativit är ju upp till var och en. ( sök på kolozzeum om träna i tidig ålder + skellett + axlar)

Det ser ju dock rätt äcklgit ut med en unge utan fett och bara muskler, och ajg tror att det är den bilden många har i huvudet när de tänker barn och styrketräning.

Sedan verkar många blir jävlgit feta av att styrketräna länge, så om man börjar tidigt, finns det kanske större risk för att bli mesomorph:ad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in