2011-04-02, 21:58
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
freya, i alla trådar du kommer in i så gör du det sent och med ett klokt och balanserat inlägg, kan du inte gå lite wild and crazy och balla ur?

men asså,,,, vaffan snackaru om????!!!!!!7 ja e inte tråkig!!! ock........ ja skriver i trån när FAN ja vill..... Å ja benkar 300 så KÄFTEN pårej!!

Mer så?
Senast redigerad av freya 2011-04-02 kl. 22:03.
Citera
2011-04-02, 22:56
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freya
men asså,,,, vaffan snackaru om????!!!!!!7 ja e inte tråkig!!! ock........ ja skriver i trån när FAN ja vill..... Å ja benkar 300 så KÄFTEN pårej!!

Mer så?
Citera
2011-04-03, 17:03
Medlem
Citat:
Jag har läst tidigare diskussioner, jag har läst det du citerade in, det du inte verkar koppla är att det där uttalandet inte säger att fotboll inte är den mest skadliga sporten heller. Han säger såhär enligt det du skrev "Därmed inte sagt att det är den farligaste sporten". Det där betyder inte att det inte är den skadligaste sporten, det där betyder precis det han säger, att det inte är sagt.

Lite som om diskussionerna om aspartam Att det inte finns bevis som stödjer dess potentiella skadlighet gör det inte 100% säkert.

Har inte klickat länken, jag tror inte på något som står på nätet om det länkas av dig

Grattis, du hade MVG i matte, synd att du verkar besitta en självdistans som kunde tillhöra Kissie eller så.

Nu klickade jag på länken och där finns inte ens styrketräning med.

Nej, men enligt Pez, så sa han att fotboll hade fler skador per person, konstaterade bara att det inte stämde. Vad exakt är det du inte förstår? Länken skiter jag i vad den innehöll, det var socialstyrelsens undersökning han refererade till och det där var ett uttallande om undersökningen från en som jobbade på socialstyrelsen.
Citera
2011-04-03, 17:41
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavehisftw
Nej, men enligt Pez, så sa han att fotboll hade fler skador per person, konstaterade bara att det inte stämde. Vad exakt är det du inte förstår? Länken skiter jag i vad den innehöll, det var socialstyrelsens undersökning han refererade till och det där var ett uttallande om undersökningen från en som jobbade på socialstyrelsen.
Fast du kan inte konstatera att det inte stämmer. Hur är det med läsförståelsen? Läs vad jag skrev innan.

Att fotboll är den sport som bidrar till mest antal skador är inget nytt. Ifall det handlar om mest skador per utövare beror på, men i snitt så 6,12 skador per 100h, det innebär ju per person.

I toppen hittar du inte styrkelyft/träning någonstans, så vill man ha en hel unge så ska man alltså ge honom lite vikter och en SL-stång så är saken biff sen.
Citera
2011-04-03, 18:41
Medlem
Citat:
Fast du kan inte konstatera att det inte stämmer. Hur är det med läsförståelsen? Läs vad jag skrev innan.

Att fotboll är den sport som bidrar till mest antal skador är inget nytt. Ifall det handlar om mest skador per utövare beror på, men i snitt så 6,12 skador per 100h, det innebär ju per person.

Nej det är inte samma sak.

- Det är många skador och det är många som utövar sporten. Därmed inte sagt att det är den farligaste sporten, säger Anders Tennlid, ansvarig för skadestatistik på Socialstyrelsen.

Därmed refererar till det han sa innan, alltså att många utövar sporten, och på grund av det ska det inte ses som den farligaste sporten.

Socialstyrelsen har inte hand om att rangordna sporter efter farlighet utan publicerade vilka sporter som levererade flest skadade per tidsenhet. Det var allt den sa, jag har heller inte sagt någonting annat. Pez refererade till studien och citerade den felaktigt, jag har aldrig sagt vad den inte sa, jag konstaterade bara att det han sa att den sa, va inte det den sa. Hängde du med, haha? Jag konstaterade att hans uttalande med referens till studien inte stämmer, och det kan jag göra, särskilt om han kunde konstatera att fotboll var farligast per person trots att den inte ens sa någonting om det.

Sen har det här ingenting med det vi diskuterade att göra heller, så jag förstår inte varför ni ens drog upp det.. Skaffa dig ett jävla liv, finns saker utanför flashback att upptäcka.
Citera
2011-04-03, 18:49
Medlem
Dreass avatar
Citat:

- Det är många skador och det är många som utövar sporten. Därmed inte sagt att det är den farligaste sporten, säger Anders Tennlid, ansvarig för skadestatistik på Socialstyrelsen.

Därmed refererar till det han sa innan, alltså att många utövar sporten, och på grund av det ska det inte ses som den farligaste sporten.

Socialstyrelsen har inte hand om att rangordna sporter efter farlighet utan publicerade vilka sporter som levererade flest skadade per tidsenhet. Det var allt den sa, jag har heller inte sagt någonting annat. Pez refererade till studien och citerade den felaktigt, jag har aldrig sagt vad den inte sa, jag konstaterade bara att det han sa att den sa, va inte det den sa. Hängde du med, haha? Jag konstaterade att hans uttalande med referens till studien inte stämmer, och det kan jag göra, särskilt om han kunde konstatera att fotboll var farligast per person trots att den inte ens sa någonting om det.

Sen har det här ingenting med det vi diskuterade att göra heller, så jag förstår inte varför ni ens drog upp det.. Skaffa dig ett jävla liv, finns saker utanför flashback att upptäcka.
Ja, han vill inte säga att det är den skadligaste sporten, men läs det jag sa tidigare. Att säga att han inte sagt att det är den skadligaste sporten är inte samma sak som om att den inte är den skadligaste sporten. Det kan den vara, sett till antalet skador så är den det utan tvekan.

Hahahaha, du var mig en kul prick, en något trög, inskränkt och enveten sådan men ändå ganska kul, eller så är du seriös....
Citera
2011-04-03, 22:41
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Dreas

Vi får hoppas att förståelsen och ödmjukheten kommer med åren för vår vän
Citera
2011-04-06, 02:56
Medlem
Citat:

Han vill helt enkelt inte officiellt säga att det är den farligaste sporten. Det är vad citatet handlar om. Det kan lika gärna vara den farligaste sporten, på grund av många faktorer. Det kan lika gärna vara någon annan sport. Det citatet säger absolut ingenting.

Förövrigt, vad gäller ledskador och liknande, kanske du bör kontrollera antalet korsbandsskador, ligamentsskador och muskelrupturer bland fotbollsspelare innan du börjar påstå saker som att styrketräning skulle ha mer skador eller högre belastningsskador.
Citera
2011-04-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Han vill helt enkelt inte officiellt säga att det är den farligaste sporten. Det är vad citatet handlar om. Det kan lika gärna vara den farligaste sporten, på grund av många faktorer. Det kan lika gärna vara någon annan sport. Det citatet säger absolut ingenting.

Förövrigt, vad gäller ledskador och liknande, kanske du bör kontrollera antalet korsbandsskador, ligamentsskador och muskelrupturer bland fotbollsspelare innan du börjar påstå saker som att styrketräning skulle ha mer skador eller högre belastningsskador.

Är även du hjärndöd? Jag säger återigen, NEJ JAG DEMENTERAR INTE ATT FOTBOLL INTE SKULLE KUNNA VARA DEN FARLIGASTE SPORTEN. Men han sa klart och tydligt att fotboll är farligare än gym och referrerade till studien som gjorts, när jag sedan påstod att studien inte visade på antal skador per person och timme på det så sa han att jag hade fel. Syftet med artikeln och citatet, var bara att motbevisa honom i det faktum att han inte kan påstå att fotboll är farligast och referera till studien. Har aldrig försökt säga någonting annat.

Korsbandsskador och ligamentskador är olyckor och sker inte pga ett vanligt upphopp där du landar bra, utan när du blir tacklad, och nej jag säger inte att du är säker från skador bara för att du väljer fotboll. Men snacket var egentligen om ett upphopp är lika belastande som en benböj med tunga vikter. Allting har risker, absolut.
Citera
2011-04-07, 18:56
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Men snacket var egentligen om ett upphopp är lika belastande som en benböj med tunga vikter. Allting har risker, absolut.
Tunga böj för en 12-åring lär nog aldrig ge lika hög belastning som ett rejält uppphopp samt landning. Vad kan en 12-åring tänkas köra med max, 40, 50kg? Då hade jag även blivit mäkta imponerad kan jag säga.
Citera
2011-04-07, 19:30
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Dreas

Precis, men vi tillhör ju de hjärndödas riksförbund...
Citera
2011-04-08, 20:28
Medlem
Citat:
Tunga böj för en 12-åring lär nog aldrig ge lika hög belastning som ett rejält uppphopp samt landning. Vad kan en 12-åring tänkas köra med max, 40, 50kg? Då hade jag även blivit mäkta imponerad kan jag säga.

Vad du inte verkar förstå är att det inte är vikten i sig som sliter på leder, det är % av 1RM som sliter. Tar du bara 20kg benböj då är 19kg relativt slitsamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in