Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Fast du kan inte konstatera att det inte stämmer. Hur är det med läsförståelsen? Läs vad jag skrev innan.
Att fotboll är den sport som bidrar till mest antal skador är inget nytt. Ifall det handlar om mest skador per utövare beror på, men i snitt så 6,12 skador per 100h, det innebär ju per person.
Nej det är inte samma sak.
- Det är många skador och det är många som utövar sporten.
Därmed inte sagt att det är den farligaste sporten, säger Anders Tennlid, ansvarig för skadestatistik på Socialstyrelsen.
Därmed refererar till det han sa innan, alltså att många utövar sporten, och på grund av det ska det inte ses som den farligaste sporten.
Socialstyrelsen har inte hand om att rangordna sporter efter farlighet utan publicerade vilka sporter som levererade flest skadade per tidsenhet. Det var allt den sa, jag har heller inte sagt någonting annat. Pez refererade till studien och citerade den felaktigt, jag har aldrig sagt vad den inte sa, jag konstaterade bara att det han sa att den sa, va inte det den sa. Hängde du med, haha? Jag konstaterade att hans uttalande med referens till studien inte stämmer, och det kan jag göra, särskilt om han kunde konstatera att fotboll var farligast per person trots att den inte ens sa någonting om det.
Sen har det här ingenting med det vi diskuterade att göra heller, så jag förstår inte varför ni ens drog upp det.. Skaffa dig ett jävla liv, finns saker utanför flashback att upptäcka.