Citat:
Ursprungligen postat av optimera
Vad menar du med speciella krav? Och det tror jag inte att jag har, mest en schysst bildkvalité, bra byggkvalité och trevlig att använda.
Kikade på PANASONIC HDC-SD900, priset är okej och den verkar ju bra iaf, är den något du skulle rekommendera då?
Ja, vet Du inte att Du behöver det så behöver Du det garanterat inte. T.ex om Du vill ha möjlighet till mycket kort skärpedjup (t.ex. en blomma i fokus medan all förgrund och bakgrund är ur fokus (suddigt)).
Nackdelarna med en systemkamera som videokamera jämfört med en riktig videokamera är enormt mycket större än de mycket få fördelar man skulle kunna hitta.
Bara en sån sak som att fokusera på ett rörligt motiv, videokameran känner igen om det är ansikten i bilden, Du kan låsa på ett ansikte och kameran fokuserar på detta hur personen än rör sig, springer fram och tillbaka o.s.v. Skulle vilja se någon göra det med systemkameran. Ljudet är överlägset i videokameran vilket är ganska viktigt idag när man har surroundjlud i vardagsrummet, de flesta systemkameror ger inte ens stereoljud, med Panasonicen får Du Surroundjud.
Alla kameror har några nackdelar, läs på prisjakt om SD-700 så ser Du, dessa är högst överkommliga så jag kan verkligen rekommendera dig en Panasonic i 900serien, vilken beror på hur Du vill lagra filmen i kameran, SD kort, inbyggt minne, eller både och....