2012-02-10, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovelamp
Varför skulle dessa svartingar ha något att göra med de som ryktas styra världen?
No way.

Det är lite så att de som styr världen och äger den också äger de stora musikbolagen. De här människorna är mycket sjuka och gillar att visa upp sin makt över oss utan att vi fattar. Som om dom lurar ett barn.

Dom använder symbolik som är ett "språk" som vanligtvis var en stor del av mänsklighetens kultur och kommunikation men har fasats ur sakta men säkert. Nu för tiden är det bara ockulta grupper, satanister, symbolforskare som tolkar symboliken i statyer, företagslogos, videos och annan konst och media vi utsätts för.
Citera
2012-02-10, 06:13
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovelamp
Varför skulle dessa svartingar ha något att göra med de som ryktas styra världen?
No way.

De kanske möjligtvis är perfekta verktyg att sprida dess symbolik?
Citera
2012-02-10, 06:35
Medlem
Illuminati och andra liknande konspirationsgrupper är ju ett väldigt bra PR-trick. Tror det är de hela grejen handlar om.

Pengar, pengar, pengar ...
Citera
2012-02-10, 08:05
Medlem
Scorseses avatar
Alltså, ingen kan neka till att Illuminati (i någon sorts form) existerar.

Om det sen innebär att de ska ta över världen eller att det är ett PR-trick, det kan jag inte svara på.

Jag fick rysningar i slutet, med pumorna och allting. Blev sån sjukt mystisk över det hela.

Förövrigt så tyckte jag videon var hyfsat bra. Hova har dock gjort sjukare saker! Själva låten är brutalt bra. Jay Z och Kanye är en vinnande kombination!
Citera
2012-02-10, 08:18
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeupFFS
Det är lite så att de som styr världen och äger den också äger de stora musikbolagen. De här människorna är mycket sjuka och gillar att visa upp sin makt över oss utan att vi fattar.

Varför säger alla att dessa människor är mycket sjuka? De vill ha makt och pengar, vem vill inte ha det? Om jag fick erbjudande så hade jag gått med om de nu fanns.
Citera
2012-02-10, 09:07
Medlem
Laxons avatar
Blir lätt lite väl mycket foliehattsvarning på Illuminati-konspirationerna för att det ska kunnas tas på helt allvar tycker jag. Håller dock med om att denna videon var riktigt fucked up, man kände sig konstig i huvudet efter man sett det, och att dom lägger in bilder på statyer som inte ens ögat hinner uppfatta är också ganska sjukt.

Rent spontant tror jag att de med vilje ville göra en mindfuck-video och om det blir snack om Illuminati så blir det mer PR. Folk som annars inte hade sett videon hade gjort det i syfte att se hurvida det är Illuminati eller ej. Kanye har ju dessutom visat innan att han gillar att göra halvt epileptiska videor (tänker bl a på All Of The Lights).
Citera
2012-02-10, 09:55
Medlem
Haha fan vad de ska hålla på med skumma videos hela tiden. Låten är sjukt bra men videon var lite sådär, blev bättre mot slutet iaf. Tror dock verkligen inte det har något med Illuminati, mycket tveksamt.

http://www.youtube.com/watch?v=L53gjP-TtGE&ob=av2e
http://www.youtube.com/watch?v=saazzhB09Z4
Citera
2012-02-10, 10:09
Medlem
Varför känner sig alla konstiga efter videon? Vad är det för fel på er?
Det där med Illuminati är bara bögerier. Pengar pengar pengar.
Citera
2012-02-10, 10:15
Medlem
botsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilson
hittade ännu en

och en till

Varför dyker dessa olika skulpturer upp, tar vårt undermedvetna in sånt? Vad har dessa saker för syften?

Jag tror de gör det. Jag fick just ett oförklarligt sug att åka till Athén!
Citera
2012-02-10, 10:24
Medlem
Adversariuss avatar
Jag anser att ni bör lugna ned er med påhoppen mot konspirationshetsarna. Vi vet alla att livet är jävligt monotont och tråkigt, vissa har extra innehållslösa liv och då gör man det hela lite mer spännande med teorier som gör världen mindre tråkig än vad den egentligen är. Att det sitter osynliga puppet masters bakom maktens gardiner har varit människans favoritkonspiration i tusentals år, låt dem hålla på och spekulera med obskyra internetsidor som bevis. De vill, precis som Sverigedemokrater och dylikt, tro att det finns något mer till detta drönarliv; en högre sanning som makthavarna döljer från oss. Om det funkar för dem så får de väl fortsätta med det.
Citera
2012-02-10, 10:29
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Det är väl knappast artisten själv som gör dessa signs och lägger inte symboler i filmen.
Personerna som producerar videon är som styr detta, oftas vet inte ens artisten vad denna gör.

Dock börj Kanye och Jay-Z som är erfarna av dessa signs och trianglar vara medveten om det, men de vet nog inte innebörden de hjälper till med.

Tror verkligenheten för dagens artister ser ut såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=MACD_QJRaWg

OnT:
Det är ingen skräll att Illu dyker upp nu och som nån skrev så kommer vi få se mycket mycket av dom detta år.

Ska bli intressant att se videos under året ifrån dom stor, Kanye och Jay-Z, Lady Gaga, Rihanna, Drake (har börjat visa upp sig mer och mer) Nicki Minaj och även Jesse J
Citera
2012-02-10, 10:39
Medlem
Det finns en till bild runt 3:27 😁 illuminati in my heart <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här