Och nu blir det skamls reklam som jag inte har ett dugg med att gra.
Som fans av Pondus kanske vet, s slutade Egmont med att ge ut samlingsalbumen fr ca 10 r sen av oknd anledning.
N, dr Egmont misslyckas, lyckas Evil Ink!
Skaparen av Herman Hedning, Jonas Darnell, tar upp trden och gr en kickstarter fr ett samlingsalbum med Pondusserier.
Ur beskrivningen
Citat:
Den frsta av de nya bckerna ta vid dr nummer 8 av den gamla utgivningen slutade. Alla inbitna Pondusfans kommer att kunna teruppleva ngra av de mest episka hndelserna i Pondusvrlden. Pondus kper en pub, Gntherman gr entr, Hugo och Ivar kr buss, Jocke och Camilla uppfostrar barn och Elsa och Gnther hller p... Och fr nytillkomna lsare blir det, frutom alla skratt, en viktig historielektion! Dessutom kan vi utlova ngra tidigare opublicerade godbitar! Och ngra nyskrivna ord frn Frode.
Mlet r vl, om jag fattar rtt, att kunna se ut kvarvarande strippar av Pondus i nya fina samlingsalbum.
Och om ni r ovana vid Jonas Darnell, s kan jag sga att han r en van Kickstartare, och han levererar alltid. Om n lite sent ibland. Men denna gng ska han inte signera och mla bisarra teckningar i albumen. Bara distribuera, s d kanske det gr lite snabbare.
Lnk fr den intresserade:
http://kck.st/3VzN5Gy