2021-10-04, 21:29
Medlem
Rebali179s avatar
Bumpar upp Kannibal bilden
https://www.google.com/url?sa=i&url=...AAAAAdAAAAABAD
Citera
2022-05-06, 17:04
Medlem
Rebali179s avatar
Kommer Pondus alltid att vara bra eller finns det en risk att den kommer frsvinna.
Sjlv s gillar jag deras Hrdrocksflrtar Det skulle bli ett riktigt bra seriealbum visa stunder
Senast redigerad av Rebali179 2022-05-06 kl. 17:14.
Citera
2022-05-06, 22:02
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Kommer Pondus alltid att vara bra eller finns det en risk att den kommer frsvinna.
Sjlv s gillar jag deras Hrdrocksflrtar Det skulle bli ett riktigt bra seriealbum visa stunder

Den dagen Frode inte lngre orkar teckna serien s lr den frsvinna.
Citera
2022-05-06, 23:30
Moderator
Popesizes avatar
Som svensk serietidning har Pondus funnits i drygt 20 r. Som serie i ca 25 r, enligt Wikipedia.
Frode r 53. Jag skulle chansa p att han tecknar i ca 10-15 r till, om han inte trttnar. Sen gr han i pension (Nu utgr jag frn att Norrbaggarna har liknande regler och ldrar runt pension, som Sverige)

Den svenska serietidningen kan nog hlla p ett eller tv r till efter det att Pondus slutar. Sen har de slut p nytt material, och d terstr om de ska frlita sig p repriser och "Best of" och hoppas p att de vriga serierna hller dem med nytt material, eller om den ska lggas ned.
Senast redigerad av Popesize 2022-05-06 kl. 23:32.
Citera
2022-05-07, 02:17
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Som svensk serietidning har Pondus funnits i drygt 20 r. Som serie i ca 25 r, enligt Wikipedia.
Frode r 53. Jag skulle chansa p att han tecknar i ca 10-15 r till, om han inte trttnar. Sen gr han i pension (Nu utgr jag frn att Norrbaggarna har liknande regler och ldrar runt pension, som Sverige)

Den svenska serietidningen kan nog hlla p ett eller tv r till efter det att Pondus slutar. Sen har de slut p nytt material, och d terstr om de ska frlita sig p repriser och "Best of" och hoppas p att de vriga serierna hller dem med nytt material, eller om den ska lggas ned.

Frode lmnar knappast ver serien till ngon annan la Krister Petersson, nej. Men om han gjorde det hade hans fiende Mads varit ett kul val.

Pondus som serietidning var bst runt 2010 eller s. ven som splitterny i brjan av the noughties var den grym - kompakt, edgy, skitrolig. Ett tips fr er som inte var med d r att kolla hos antikvariat efter dessa tidiga rgngar.
Citera
2022-05-07, 03:46
Det knns som att en del tecknare blir smre efter en tid eller ocks har det med nya tekniker och tryckning att gra.
Jag gillade nr Pondus hade lite mer tunna linjer och nr inte en serie p fem rutor tog upp hela mittenuppslaget, helst nr en serieruta bara innehller tv personers ansikten och knappt ngon detaljrikt bakgrund.

ven en tecknare som Jonas Darnell anvndare tjockare linjer n frr, ven om det inte r lika extremt.

Tyckte nog ven att Pondus var lite roligare frr, ven om det kunde bli lite vl mycket att Jocke skulle ragga p hiskeliga kvinnor.
Citera
2022-05-09, 23:38
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Den dagen Frode inte lngre orkar teckna serien s lr den frsvinna.

D fr vi se hur det kommer att bli ang Pondus.
Han kommer nog vara saknad ifall han frsvinner
Citera
2022-05-10, 10:49
Medlem
Ur en intervju:

F: Det er mest nrliggende se p de svenske utgavene. Og de danske. De er ganske like. Men det er sprtt se det oversatt til sprk du ikke en gang forstr. Pondus har blitt oversatt til fransk, det forstr jeg litt av. Men nr tingene dine blir oversatt til samisk og latin, da begynner det virkelig bli gresk.

Its most natural to look at the Swedish versions. And the Danish. They are pretty similar. But its weird to see it translated into languages you dont even understand. Pondus has been translated into French, which I can understand bits of. But when ones stuff is translated into Smi and Latin, then it all becomes Greek to me.

https://www.norwegianamerican.com/welcome-pondus/

Han har humor och r en fantastisk tecknare.
Citera
2022-10-31, 22:03
Medlem
Rebali179s avatar
Hoppas att det kommer fortstta att ges ut i Sverige.
Tror nog att det finns en del fans fortfarande som tur r
Citera
2023-05-05, 20:27
Moderator
Popesizes avatar
Och nu blir det skamls reklam som jag inte har ett dugg med att gra.

Som fans av Pondus kanske vet, s slutade Egmont med att ge ut samlingsalbumen fr ca 10 r sen av oknd anledning.
N, dr Egmont misslyckas, lyckas Evil Ink!

Skaparen av Herman Hedning, Jonas Darnell, tar upp trden och gr en kickstarter fr ett samlingsalbum med Pondusserier.

Ur beskrivningen
Citat:
Den frsta av de nya bckerna ta vid dr nummer 8 av den gamla utgivningen slutade. Alla inbitna Pondusfans kommer att kunna teruppleva ngra av de mest episka hndelserna i Pondusvrlden. Pondus kper en pub, Gntherman gr entr, Hugo och Ivar kr buss, Jocke och Camilla uppfostrar barn och Elsa och Gnther hller p... Och fr nytillkomna lsare blir det, frutom alla skratt, en viktig historielektion! Dessutom kan vi utlova ngra tidigare opublicerade godbitar! Och ngra nyskrivna ord frn Frode.

Mlet r vl, om jag fattar rtt, att kunna se ut kvarvarande strippar av Pondus i nya fina samlingsalbum.

Och om ni r ovana vid Jonas Darnell, s kan jag sga att han r en van Kickstartare, och han levererar alltid. Om n lite sent ibland. Men denna gng ska han inte signera och mla bisarra teckningar i albumen. Bara distribuera, s d kanske det gr lite snabbare.

Lnk fr den intresserade:
http://kck.st/3VzN5Gy
Citera
2023-05-22, 21:43
Medlem
Rebali179s avatar
Det gr lite trgt med Kickstartern de r uppe i SEK 133,178 av SEK 299,000 fr att komma i ml.
Men Pondus kanske r lite fr bortglmd verkar det som
Citera
2023-05-22, 22:48
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det gr lite trgt med Kickstartern de r uppe i SEK 133,178 av SEK 299,000 fr att komma i ml.
Men Pondus kanske r lite fr bortglmd verkar det som
Jag tror mer att det r bristen p riktad reklam fr projektet.

1. Det r alldeles fr kort tid fr att de ska hinna gra reklam fr det i Pondus-tidningen.
Om de ens skulle f gra reklam i tidningen. Jag har heller inte sett ngot frn svenska Pondus p Facebook om projektet. Om detta har att gra med att det r Evil Ink som ligger bakom det och inte Egmont ska jag inte spekulera i fr mycket. Men det knns kanske inte helt otroligt.

2. De som fr den hr reklamen r supporters av Herman Hedning i frsta hand. Inte Pondus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in