Och nu blir det skamlös reklam som jag inte har ett dugg med att göra.
Som fans av Pondus kanske vet, så slutade Egmont med att ge ut samlingsalbumen för ca 10 år sen av okänd anledning.
Nå, där Egmont misslyckas, lyckas Evil Ink!
Skaparen av Herman Hedning, Jonas Darnell, tar upp tråden och gör en kickstarter för ett samlingsalbum med Pondusserier.
Ur beskrivningen
Citat:
Den första av de nya böckerna ta vid där nummer 8 av den gamla utgivningen slutade. Alla inbitna Pondusfans kommer att kunna återuppleva några av de mest episka händelserna i Pondusvärlden. Pondus köper en pub, Güntherman gör entré, Hugo och Ivar kör buss, Jocke och Camilla uppfostrar barn och Elsa och Günther håller på... Och för nytillkomna läsare blir det, förutom alla skratt, en viktig historielektion! Dessutom kan vi utlova några tidigare opublicerade godbitar! Och några nyskrivna ord från Frode.
Målet är väl, om jag fattar rätt, att kunna se ut kvarvarande strippar av Pondus i nya fina samlingsalbum.
Och om ni är ovana vid Jonas Darnell, så kan jag säga att han är en van Kickstartare, och han levererar alltid. Om än lite sent ibland. Men denna gång ska han inte signera och måla bisarra teckningar i albumen. Bara distribuera, så då kanske det går lite snabbare.
Länk för den intresserade:
http://kck.st/3VzN5Gy