2021-01-04, 15:09
Medlem
Vad väntar ifall jag pissar positivt imorgon? (neuropsykiatrisk utredning)

Tanken är att jag ska genomföra en neuropsykiatrisk utredning för att undersöka vilka fynd och framtida behandlingsmetoder som kan finnas där, det är AD(H)D och autism vi snackar. Jag har blivit kallad för att lämna urin imorgon på eftermiddagen och det finns viss risk att det ger utslag. Om nu det sker, vilket jag redan förbereder mig på, är jag då inte längre en möjlig AD(H)D-patient i väntan på behövlig cs utan en "knarkare" som kommer behandlas därefter? Är en ung kille kan tilläggas som har fått en orosanmälan på mig och en sköterska ringde hyperstressat tidigare idag och berättade att jag ska dit imorgon "och därmed basta" ungefär.

Hur funkar det egentligen? Jag är jätteoroad för att den dörr som kanske skulle få mig igång på riktigt (concerta/elvanse) stängs då "missbruksrisk" föreligger.
Citera
2021-01-04, 15:10
Medlem
Du får vänta med NPU tills du är ren. Inget påbörjas innan dess.
Citera
2021-01-04, 15:13
Medlem
Vatos.Locoss avatar
som ovan skrev, du får vänta tills du kan visa att du är ren. Korkat att knarka när man vet att man ska göra en utredning. Vad trodde du själv skulle hända?
Citera
2021-01-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
som ovan skrev, du får vänta tills du kan visa att du är ren. Korkat att knarka när man vet att man ska göra en utredning. Vad trodde du själv skulle hända?
Dåligt mående och impulskontroll i guess.
Citera
2021-01-04, 15:20
Avstängd
XX-Ambars avatar
Vad är det för substanser som kan ge utslag då? När använde du dom senast?
Citera
2021-01-04, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Vad är det för substanser som kan ge utslag då? När använde du dom senast?
Nog endast cannabis. Nyår.
Citera
2021-01-04, 15:30
Medlem
Tangentriddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Du får vänta med NPU tills du är ren. Inget påbörjas innan dess.

Första besöket var jag tjackad, sköt på besöket ett par månader då jag påstods ta alprazolam dagligen. Andra besöket sade jag att jag höll mig till lagliga substanser (vilket såklart inte stämde), främst alkohol mellanåt. They didn't give a fuck. Vi körde på ändå och det gick bra.
Citera
2021-01-04, 15:32
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadboysaga
Synd att det är pissprov, hade det varit saliv så hade det antagligen inte synts då fem dagar redan skulle ha passerat. Puffade du på rejält så tror jag att det kommer att ge utslag i pisset.
Citera
2021-01-04, 15:34
Medlem
Tangentriddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Gjorde en NPU, behövde inte pissa. Missbruksbakgrund. Men är i regel ganska ärlig med vad jag stoppar i mig, om någon undrar så säger jag tid, substans och mängd. Substanserna jag stoppar i mig är inte för flummande (främst) utan kan rada upp vad jag pumpar i mig och när och framför allt mot vad samt varför. Är väl en av få brukare som faktiskt är det och inte regelrätt missbrukare i riktig mån.
Citera
2021-01-04, 15:39
Medlem
Nu är det ju varken orosanmälan eller up som ställer till det för dig, utan just det att du missbrukat. Är provet pga utredningen eller pga orosanmälan? Att du har en orosanmälan är väl bara det en anledning att inte genomföra en utredning i nuläget, tror den kommer vara till större hinder för dig än ett enda positivt up. Jo, provet är troligen positivt. Späd dig inte, man kollar kreatinin samtidigt.
Citera
2021-01-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadboysaga

Du kan komma undan det där med att påstå att du tagit CBD-olja utomlands, du var alltså utomlands på nyår..
(FB) Narkotikapolitiska implikationerna kring EUs dom om CBD - cannabisbruk legaliserat?
Citera
2021-01-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalHouseParty
Du kan komma undan det där med att påstå att du tagit CBD-olja utomlands, du var alltså utomlands på nyår..
(FB) Narkotikapolitiska implikationerna kring EUs dom om CBD - cannabisbruk legaliserat?

Nej, för de testar THC och inte CBD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in