2021-01-04, 19:00
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2021-01-04, 19:03
Medlem
Tråknicks avatar
Gissar att det är olika mellan olika landsting, där jag bor gäller renhet innan behandling/utredning.

Jag hade försökt skjuta på det en vecka ca om du inte rökt massvis innan.
Citera
2021-01-04, 19:06
Medlem
Anser du att du är missbrukare så va ärlig och få hjälp. Anser du att du endast självmedicinerar, ring dig sjuk och vänta tills du kan pissa rent.
Du kan alltid få hjälp senare med missbruk om du senare fattar att det är det du har.
En missbrukarstämpel hos myndigheter finns alltid kvar. Så tänk långsiktigt här.
Va realistisk med dig själv och hur du klarar av att hantera substanser som är olagliga.
De allra flesta klarar av att inte lite droger då och då utan att va eller bli missbrukare.
Men du ska såklart inte gå under av något du väljer då är det fel val.
Citera
2021-01-07, 21:37
Medlem
Testar igen då mitt tidigare inlägg hamna i fel forumdel.

Den 13 januari ska jag få resultatet på min utredning, tar de pissprov på en då?

Jag var nämligen dum och full på nyår och sög i mig en halv joint. Stod även bredvid när kompisarna rökte den 4e men rökte inget själv, tror jag råkade andas in lite men inget enormt. Innan nyår hade jag inte rökt på två månader och innan dess hade jag inte rökt på ett halvår.

Tror ni jag klarar mig utfall att de testar mig den 13e? Jag kollade med 50ng sticka idag och det var positivt. Väger 50 Kg, 163cm lång,tränar 4 gånger i veckan.
Citera
2021-01-10, 21:15
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelsyran
Testar igen då mitt tidigare inlägg hamna i fel forumdel.

Den 13 januari ska jag få resultatet på min utredning, tar de pissprov på en då?

Jag var nämligen dum och full på nyår och sög i mig en halv joint. Stod även bredvid när kompisarna rökte den 4e men rökte inget själv, tror jag råkade andas in lite men inget enormt. Innan nyår hade jag inte rökt på två månader och innan dess hade jag inte rökt på ett halvår.

Tror ni jag klarar mig utfall att de testar mig den 13e? Jag kollade med 50ng sticka idag och det var positivt. Väger 50 Kg, 163cm lång,tränar 4 gånger i veckan.
Du kan vara lugn sis.
Citera
2021-01-11, 22:41
Medlem
LarsaBorgs avatar
JK gick 2020 ut med att man inte standardmässigt kan fortsätta ta urinprov som del av "behandlingen" för ADHD. Det gör att du med hänvisning till JK inte kan tvingas ge något och de har då inte rätt att avbryta behandlingen. Motargumentet kommer vara att "vi inom regionen....våra jurister har kommit fram till...osv". JK står över dem i rangordning så det är bara tjafs så hänvisa dem till att då först konsultera JK. MEN...

Om en läkare misstänker att det kan finnas missbruksproblem har de all rätt att kräva urinprov. Läkare alltså, inte någon wannabe som jobbar på avdelningen. Alltså kan du då kräva att träffa en läkare först...
Citera
2021-02-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaBorg
JK gick 2020 ut med att man inte standardmässigt kan fortsätta ta urinprov som del av "behandlingen" för ADHD. Det gör att du med hänvisning till JK inte kan tvingas ge något och de har då inte rätt att avbryta behandlingen. Motargumentet kommer vara att "vi inom regionen....våra jurister har kommit fram till...osv". JK står över dem i rangordning så det är bara tjafs så hänvisa dem till att då först konsultera JK. MEN...

Om en läkare misstänker att det kan finnas missbruksproblem har de all rätt att kräva urinprov. Läkare alltså, inte någon wannabe som jobbar på avdelningen. Alltså kan du då kräva att träffa en läkare först...

Kan jag hitta den här informationen nånstans så jag hänvisar rätt?

Har precis fått papper från psyk att jag ska dit och även informerats om att de har drogscreening med kort varsel så är fett nojjig nu då jag rökt regelbundet i ett halvår men nu låtit bli i tre veckor..
Citera
2021-02-10, 16:47
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaBorg

Fast det är medicinskt relevant att drogtesta under själva utredningen. JK har inte sagt att man aldrig får kräva drogtester.

Sen har man rätt till "behandling", inte den behandling man själv tycker är bäst. Så om de misstänker något men man vägrar göra drogtest så kan de dra in t.ex. Attentin eller annan medicin och erbjuda Strattera istället.
Citera
2021-02-11, 17:06
Medlem
Jag ska ta blodprov och urinprov inför insättning av ADHD-mediciner.
Någon som vet om dessa prover brukar skickas på analys eller om de bara görs ifall de visar positivt på teststicka? (Urinprov tas hos psykiatrin medan blodprover tas på vårdcentralen)

Undrar även om vilka droger de brukar testa för? Är det bara de vanliga drogerna eller testar dom även för metylfendidat?
Citera
2021-02-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontakten1
Jag ska ta blodprov och urinprov inför insättning av ADHD-mediciner.

Varför tar de två tester. Trodde alla substanser fanns kvar längre i urin.

Fick du även lämna urinprov innan utredning började?
Citera
2021-02-14, 09:35
Medlem
Startade en utredning nu i februari, efter nästa ett års väntan, det absolut första jag fick göra var att lämna pissprov. Gjorde ett en-veckas uppehåll av allt och klarade testet.

Riskerar jag ett till piss-/blodprov om de kommer fram till att jag ska få CS ADHD-medicin. Vill verkligen inte fucka upp chansen att få testa CS-medicin, tror att den skulle kunna hjälpa mig mycket.
Citera
2021-02-14, 17:55
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulDAllison
Startade en utredning nu i februari, efter nästa ett års väntan, det absolut första jag fick göra var att lämna pissprov. Gjorde ett en-veckas uppehåll av allt och klarade testet.

Riskerar jag ett till piss-/blodprov om de kommer fram till att jag ska få CS ADHD-medicin. Vill verkligen inte fucka upp chansen att få testa CS-medicin, tror att den skulle kunna hjälpa mig mycket.
Om du inte slutar knarka under utredning och när man provar olika mediciner så får du sämre hjälp, så du förlorar bara själv på det. Oroa dig för det istället för att "åka dit".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in