Hej p Er kra filosofer, religion forskare... eller bara nyfikna vardagliga och fredliga mnniskor...
Jag har lst mycket om mandeaner, mandeismen och frsker frst deras tnkande. Trots allt jag r inte religis, men jag r fortfarande en tnkande varelse som vill grna respektera alla och jag har aldrig haft avsikter om att tvinga eller ptala ngon om mina tankar och funderingar angende om vr Skapare, Gud eller what ever nu ni tror p. Jag har alltid varit fascinerad av religion och filosofi fr dessa saker str vldig nra varandra, jag tror i alla fall det
Sverige r vldigt geners, men r det verkligen bra att slppa in en frmling utan att man vet vem man slpper in? Vet svenska folket vad Mandeism betyder och vad innehller det? En vanlig medel Svensson bara kliar p huvudet om ordet Mandean skulle duka upp i en tidning eller hur? Kanske han tror att det ngon sorts kinesiskt fr det lter som Mandarin... eller kanske han vet inte ens vad r mandarin fr ngot sprk... sch... dr ser ni problemet.
Mandeism r vldigt farligt religion. Som vr vn, Cramis skriver, mandeanska prster tillter inte konvertering. Tnk p en scenario, Ni har en son som heter Kalle Svensson... som trffar en bedrande vacker tjej som kommer frn Iraq och hon tillhr den mandeanska tro samfundet.
Mandeanska tjejer fr inte ha sexuella aktiviteter frre ktenskapet fr det strikt frbjudet. Det finns speciella tanter som kollar upp det dagen innan brllopet att flickan r verkligen oskuld. Jag vet att det finns diverse operationen att man kan operera tillbaks mdomshinnan men nu gr jag inte in i det mnet.
S lilla frken Nasrin blir frlskad i en riddar Erland och dem frsker hlla sig gmda tills Nasrin kra fader fattar att dotterns oskuld och familjens heder str p spel. Fader vill att Nasrin ska vlja ut en av sina kusiner som hon ska gifta sig och sen skaffar barn med. Naturligt visst Nasrin r helt emot pappans beslut och flyr frn den lilla trygga familjen och gmmer sig p hemligt ort. Pappan kokar av ilska och brjar frbereda ett plan hur han ska dda sin dotter...sitt eget ktt och blod.
Sagan r kort och kanske det finns fler detaljer i det som jag har hoppat ver, men ni fattar vad jag menar?
Sverige mste agera hrdare. Kolla upp vem man slpper in, vad har dom fr avsikt, hur tnker dom utva deras religion... och ver huvudtaget... r dom kapabla att leva i det svenska samhllet???
Jag tycker att Sverige r vldigt human, det r mycket snllt att svenska folket hjlper fr dom utsatta, men hall... sna mnniskor som saknar frmga och vilja att assimilera sig har inget att gra i Sverige! Sverige r svensk och hoppas att svenska folket vaknar och ta sig samman och kollar upp saker och ting lite bttre. Det skulle minska ner frmlings fientligheten mycket drastiskt och det skulle ge oss andra sktsamma invandrare en vrdig chans att kunna se i det svenska folkets gon utan att skmmas fr saker som idiot och hjrnskadade invandrare har gjort hr i Sverige.
Btw...Det str ingen stans att man fr inte gifta sig eller ha relation om man har olika kulturer eller religion...
Om ngon har en exemplar av Ginza Raba p engelska eller svenska och kan skicka mig eller tipsa mig vart jag kan lna eller kpa jag vore vldigt tacksam fr hjlpen.
Jag undanber allt omoget kommentar fr min inlgg, tack.
Hoppas att Ni har ngra ider om hur man kan utva sin religion p rtt stt och hur man kan f extremt hjrntvttade fanatiker ....som Migrationsverket har slppt frbi... omvnda och tala vet med.
Tnk p en sak... Om ni befinner Er i ett rum med andra individer frn olika kulturer, str det p deras panna vilken religion dem tillhr? .... om svaret r tveksamt... tnk Er d att ngon slcker lampan...
Dr str alla dessa MNNISKOR i mrkret och tnker p en sak... De vill ha LJUSET tillbaka oavsett vilket sprk de tnker p.... de tnker p SAMMA sak!
Det r inte religionen som r ond... det r mnniskan som gr det till ond
Fred vara med Er