Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-16, 01:21
  #1273
Medlem
tattarmanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silversked11
Min bakre vindrutetorkare har pajjat, ska besikta bilen om några veckor så undrar om den går igenom endå, eller kommer jag få nedslag och ombes för det??

Jag har besiktat utan fungerande torkare bak. Det är mer regel än undantag att den är trasig på gamla bilar. Ingen fara.
Citera
2013-08-16, 07:15
  #1274
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dj-mEro
Om den är defekt så självklart att du får nedslag på det.
NEJ, att baklucketorkaren inte funkar är det ingen som bryr sig om.
Citera
2013-08-16, 09:05
  #1275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dj-mEro
Om den är defekt så självklart att du får nedslag på det.

Aldrig hört talas om. Besiktigat själv med trasig baktorkare, inget som nämnts öht
Citera
2013-08-16, 12:16
  #1276
Medlem
Dj-mEros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Aldrig hört talas om. Besiktigat själv med trasig baktorkare, inget som nämnts öht
Då hede antagligen besiktningsmannen som besiktade min gamla bil en dålig dag.
Citera
2013-08-16, 12:29
  #1277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dj-mEro
Då hede antagligen besiktningsmannen som besiktade min gamla bil en dålig dag.

Väldigt dålig dag..
Citera
2013-08-16, 16:58
  #1278
Medlem
Du kanske inte kan svara, men jag testar att fråga.

Säg att jag köper en importerad gammal bensindriven bil av årsmodell 1983.
1983 blev skattebefriade i år och importerade bilar klarar sig undan avgastestet.

Till min fråga:
Om jag väljer att byta ut motorn till en diesel, kommer jag fortfarande att slippa avgastesterna hos er efter att jag har reggat om den med diesel?
Citera
2013-08-19, 15:53
  #1279
Medlem
Lillstarks avatar
Blir det en tvåa om man har sommardäck med lägre hastighetsklassificering än det står i regbeviset?
Citera
2013-08-19, 22:27
  #1280
Medlem
vilka fel ger oftast körförbud?
Citera
2013-08-20, 20:16
  #1281
Medlem
NEWMAN74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiptronic
vilka fel ger oftast körförbud?

Brustna bromsrör och fjäderbrott hör väl till det vanligaste...
Citera
2013-08-26, 00:47
  #1282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Blir det en tvåa om man har sommardäck med lägre hastighetsklassificering än det står i regbeviset?


Nej. Ingår inte i kontrollplan att kontrollera hastighetsindex på däcken. Polis kan dock ha åsikt om det vid kontroll.
Citera
2013-08-26, 13:48
  #1283
Medlem
Haren8s avatar
Tänkte besikta bilen under veckan dessvärre har en lampa börjat lysa, lampan indikerar på "Bromskretsfel". Bilens bromsskivor är nyligen bytta men jag har för mig att bromsarna tar lite dåligt. Går bilen igenom besiktningen om bromsvärden är på en godkänd nivå eller måste lampan släckas/åtgärdas?
Citera
2013-08-26, 21:44
  #1284
Medlem
findatas avatar
Tänkte höra vad som gäller om bilprovningen kapitalt missat något på bilen.
Sambon lämnade in bilen och påtalade att den vibrerade kraftigt vid körning, om han kunde se vad som var orsaken. Tex stag, länkarm osv.
Nej, han hittade inget som direkt kunde orsaka vibrationerna. Möjligen mönsterdjup/lufttryck eller något annat. Fick dock nedslag på bromsskiva och någon annan sak.

Dagarna efter så lämnade vi in bilen på bilverkstad. Efter 2-3 min provkörning och upphissning konstaterades på mindre än 20 sec att det var ena hjullagret fram som var helt kasst.

Känns inte helt bra att dom missade en sådan sak, har fått anmärkning på hjullager på andra bilar, så det är ju något dom kollar rutinmässigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback