Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-13, 09:32
  #2473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenhaddoc
Bilen genererar en felkod pga ett fel. Raderas felkoden så återkommer den direkt om felet som orsakar felkoden inte åtgärdas.

Så den återkommer direkt i oebd efter jag vrider om tändningen och lamdalampan tänds först efter ca 1.5 mil körning?
Citera
2017-04-13, 19:51
  #2474
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Så den återkommer direkt i oebd efter jag vrider om tändningen och lamdalampan tänds först efter ca 1.5 mil körning?
Du kan radera felkoden utanför bilprovningen och hålla tummarna att inte motorstyrningslampan indikerar fel när besiktningsteknikern har den.

Gjort så själv med en bil och det gick bra varje gång. Felet på min var misständning 3 ans cylinder men jag märkte inga misständningar så jag struntade i det felet.
Citera
2017-04-17, 13:08
  #2475
Medlem
Jag såg att hos en av besiktningsföretagen ingår en motorelekonikkontroll. Är det ngt som kan vara till nytta på en Volvo v40 T4 -2003? Den har ju inte så mkt elektronik jmf med dagens bilar. Ingen felkod lyser i dagsläget.
Citera
2017-04-20, 03:25
  #2476
Medlem
LasseFranGnestas avatar
tjenare, har en golf gti 99 som skall besiktigas denna månaden.. grejjen är den att ja råka pajja fronten, så har köpt en ny, dock inte hunnit lacka den, samt iom att jag bor i en lägenhet kan jag inte bara mecka på den när jag vill...

kan man besiktiga bilen utan front?

måste fixa lite andra grejjer också, typ elfel den jordar nånstans, byta handbromsvajer osv.

om bromsskivan är lite sne, är det ngt dom kollar på då?

Mvh
Lasse
Citera
2017-04-21, 03:43
  #2477
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
Jag såg att hos en av besiktningsföretagen ingår en motorelekonikkontroll. Är det ngt som kan vara till nytta på en Volvo v40 T4 -2003? Den har ju inte så mkt elektronik jmf med dagens bilar. Ingen felkod lyser i dagsläget.
Den kontrollen ingår alltid, men många önskar att dom slapp när dom står där svettiga och räknar kulorna på radbandet... felkod... inte felkod... felkod... inte felkod... felkod...
Citera
2017-04-21, 15:23
  #2478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Du kan radera felkoden utanför bilprovningen och hålla tummarna att inte motorstyrningslampan indikerar fel när besiktningsteknikern har den.

Gjort så själv med en bil och det gick bra varje gång. Felet på min var misständning 3 ans cylinder men jag märkte inga misständningar så jag struntade i det felet.

Nu skaffade jag mig en obd och felkoder dyker upp i pappan nästan omgående efter jag har släckt den, även om lamda lampan inte lös
Citera
2017-04-21, 16:18
  #2479
Medlem
Baalzamons avatar
Besikta med dubbfria vinterdäck fram och sommardäck bak, godkänt eller ej?
Citera
2017-04-21, 19:46
  #2480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Besikta med dubbfria vinterdäck fram och sommardäck bak, godkänt eller ej?
Godkänt.
Citera
2017-04-21, 20:52
  #2481
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotheunkown
Godkänt.
Bra. Om inte skall jag komma tillbaka och stämma dig
Citera
2017-04-25, 16:46
  #2482
Medlem
KorvKanons avatar
http://forumbilder.se/G832K/image

Kommer mina tonade baklycktor gå igenom tro?
Citera
2017-04-25, 19:06
  #2483
Medlem
kaptenhaddocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKanon
http://forumbilder.se/G832K/image

Kommer mina tonade baklycktor gå igenom tro?

Svårt att säga när man inte ser bilen framför sig.... men är DU osäker så lär det bli en 2a på de
Citera
2017-05-01, 18:19
  #2484
Medlem
My name is Earls avatar
Har alla bes.stationer möjlighet att väga ett fordon? Jag ska reg.besikta en amatörbyggd trike, och den ska ju vägas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback