Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-03-24, 19:36
Medlem
Jag sköter väl inte min mathållning direkt, ska det lagas så går jag hellre hungrig lite grand. Så för att man ska äta över huvudtaget så blir det bara enkel mat. Nu har jag kommit fram till att mackor är min tillflykt alldeles för ofta. Någon som vet mat som är enkel att tillreda eller som kan ätas direkt som den är? Jag vill helst inte trycka i mig massa kolhydrater då jag försöker komma bort från sådant.

Som det ser ut nu så är ju mejeriprodukter flitigt slukade, men behövs kanske annat med. Några tips?
Citera
2011-03-24, 19:37
Medlem
Sittkissares avatar
Vad har ADHD med det här att göra?
Citera
2011-03-24, 19:39
Medlem
Att man är en "lat jävel" som hellre mår fysiskt och psykiskt dåligt än att lägga 10 minuter på en enkel syssla med belönande resultat. Att man skjuter upp allt "fem minuter till" tills klockan är 04:30 och man har fortfarande inte ätit och man börjar jobbet 08:00.
Citera
2011-03-24, 20:08
Medlem
onda-oegats avatar
jag har en lösning på ditt problem den kallas torrfoder för människor.
problemet är bara det att det inte går att få tag på
Citera
2011-03-24, 20:13
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Barnmatsburkar.
Citera
2011-03-24, 20:14
Medlem
gato12s avatar
du har inte funderat på att kika lite i butikernas frysdiskar...?

där finns det nämligen en uppsjö så kallade "färdigrätter", allt från köttbullar till fisk, som blir klara efter några minuter i en mikro, varpå de kan inmundigas.

lätt som en plätt.
Citera
2011-03-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
du har inte funderat på att kika lite i butikernas frysdiskar...?

där finns det nämligen en uppsjö så kallade "färdigrätter", allt från köttbullar till fisk, som blir klara efter några minuter i en mikro, varpå de kan inmundigas.

lätt som en plätt.

Då var det där med nyttigt, det är 80% kolhydrater och resten är transfetter och bensin.
Nä men det faller utanför både den ekonomiska och praktiska ramen, sedan smakar det ju skit.

Så tyvärr, inget mer färdigt än någon fiskgratäng eller hamburgare går ner. :/
Citera
2011-03-24, 20:35
Medlem
Izunis avatar
Eller så tar du dig i kragen och gör mat och lägger din hittepådiagnos på hyllan för gott.

mvh
Citera
2011-03-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izuni
Eller så tar du dig i kragen och gör mat och lägger din hittepådiagnos på hyllan för gott.

mvh

Nog ungefär lika enkelt för mig som det är för dig att sluta vara en skitstövel.
Citera
2011-03-24, 22:56
Medlem
rayraviolis avatar
Vad tycker du om för mat då? Förr eller senare måste du ju börja laga riktig mat. Lär dig några enkla standardrätter som du tycker om. Det är kul och trivsamt att laga riktig mat.
Citera
2011-03-25, 00:24
Medlem
Sketeds avatar
http://studentkak.se/index.php?page=browseRecipes&cat=1

Här har du ett par recept på snabblagade rätter.
Citera
2011-03-25, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Vad tycker du om för mat då? Förr eller senare måste du ju börja laga riktig mat. Lär dig några enkla standardrätter som du tycker om. Det är kul och trivsamt att laga riktig mat.

Jo, jag kan ju laga enkla saker ibland, typ lite kotletter och så, eller en galet enkel fiskgratäng jag lärt mig. Men nu söker jag något för de dagarna då det inte blir lagat. De dagarna då man helst bara äter något hyfsat stabilt direkt ur förpackningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in