Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-24, 18:42
  #1
Medlem
God Kväll,
Letar efter ett lämpligt grafik kort för spel, budget för detta är 500-650 kr, får självfallet vara billigare.

Jag vill att kortet presterar ungefär som ett 5670 512 mb (Kan förstå om det presterar lite sämre om priset är lägre, uppenbarligen), som såldes för runt 650 kr innan det av någon anledning slutade säljas, kan inte hitta något, så om någon har några ideer skulle detta uppskattas, verkar som att det som finns är 5450 (Som är totalt skit på alla sätt) och 5750 (Som ligger kraftigt över budget), har hela budget segmentet på grafik kort försvunnit?

Tack på förhand.
Citera
2011-03-24, 18:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 744687
God Kväll,
Letar efter ett lämpligt grafik kort för spel, budget för detta är 500-650 kr, får självfallet vara billigare.

Jag vill att kortet presterar ungefär som ett 5670 512 mb (Kan förstå om det presterar lite sämre om priset är lägre, uppenbarligen), som såldes för runt 650 kr innan det av någon anledning slutade säljas, kan inte hitta något, så om någon har några ideer skulle detta uppskattas, verkar som att det som finns är 5450 (Som är totalt skit på alla sätt) och 5750 (Som ligger kraftigt över budget), har hela budget segmentet på grafik kort försvunnit?

Tack på förhand.


Jag skulle nog rekomendera ett Geforce GT440, det kostar 700kr, men jag tror nog att du får ligga där omkring får att få ett kort som ens går att spela någorlunda med. Dvs om du inte vill kolla på begagnatmarknaden, personligen hade jag nog gjort det med en såpass låg budget
Citera
2011-03-24, 18:52
  #3
Medlem
Aurora16s avatar
Du får rena skiten för den summan, det bästa du kan göra är att leta upp ett begagnat 9800GT eller liknande.
Citera
2011-03-26, 22:27
  #4
Medlem
Fullfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 744687
God Kväll,
Letar efter ett lämpligt grafik kort för spel, budget för detta är 500-650 kr, får självfallet vara billigare.

Jag vill att kortet presterar ungefär som ett 5670 512 mb (Kan förstå om det presterar lite sämre om priset är lägre, uppenbarligen), som såldes för runt 650 kr innan det av någon anledning slutade säljas, kan inte hitta något, så om någon har några ideer skulle detta uppskattas, verkar som att det som finns är 5450 (Som är totalt skit på alla sätt) och 5750 (Som ligger kraftigt över budget), har hela budget segmentet på grafik kort försvunnit?

Tack på förhand.
Öh, de finns väl fortfarande att få tag på? Komplett har ju ett gäng 512 och 1GB men de kostar 750-850 pix.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback