Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-11-25, 10:55
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trexake
Vet inte om någon har sagt det, men är rätt drygt att man inte kan klicka på musscrollen och sedan "dra" ner sig istället för att scrolla.

Ifall att det går, vart kan jag fixa det?
Det går i nyaste betan.

Själv kör jag med senaste nightly build(Chromium), som min launcher laddar ned automatiskt varje gång jag startar den.
2008-11-30, 00:43
Medlem
majken_60s avatar
Nån som har hört/läst nåt om när Chrome släpps i "orginal" utförande och inte BETA?

Sen undar jag om det där med att google lagrar dina surfvanor fortfarande gälller?
2008-11-30, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majken_60
Nån som har hört/läst nåt om när Chrome släpps i "orginal" utförande och inte BETA?

Sen undar jag om det där med att google lagrar dina surfvanor fortfarande gälller?

Kolla på http://entangled.wordpress.com/2008/09/25/alternative-chrome-iron/

Jag gillar Chrome skarpt!
2008-11-30, 04:37
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Är det bara jag som inte har kvar "Snabb länkar" längst upp i högra hörnet på Flashback med Chrome?

Jag kan inte heller söka i medlemslistan
Samma här.
2008-11-30, 12:05
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
IE hade en funktion som hette KOMPLETTERA där man skrev första bokstaven så kom det upp en lista med ord man skrivit. Hur ter sig det i CHROME?
2008-11-30, 14:19
Medlem
biologicals avatar
Jag älskar chrome, det har fungerat nästan felfritt tills nyligen. Nu har det börjat krångla senaste veckan.

När jag ska byta tab (flik) så fastnar muspekaren på taben så den drar runt den. Sjukt jobbigt, det händer helt random. Inte varje gång men typ. var andra - tredje gång.

I samband med detta har det också börjat bli appcrash på alla tabs samtidigt, alltså hela chrome stängs ner. Märkligt med tanke på att tabs körs som individuella processer, eller?

Före detta så krånglade flashvideos på youtube, det var i samband med uppdatering av flash, java och chrome som det började. (Ville fixa så att videos kunde spelas upp utan att stanna efter några sek, en del andra som haft samma problem.)

Bör jag avinstallera chrome och göra en nyinstallation? Ligger mina bokmärken kvar i appdata om jag avinstallerar?

Vista x64.
2008-12-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biological
Jag älskar chrome, det har fungerat nästan felfritt tills nyligen. Nu har det börjat krångla senaste veckan.

När jag ska byta tab (flik) så fastnar muspekaren på taben så den drar runt den. Sjukt jobbigt, det händer helt random. Inte varje gång men typ. var andra - tredje gång.

I samband med detta har det också börjat bli appcrash på alla tabs samtidigt, alltså hela chrome stängs ner. Märkligt med tanke på att tabs körs som individuella processer, eller?

Före detta så krånglade flashvideos på youtube, det var i samband med uppdatering av flash, java och chrome som det började. (Ville fixa så att videos kunde spelas upp utan att stanna efter några sek, en del andra som haft samma problem.)

Bör jag avinstallera chrome och göra en nyinstallation? Ligger mina bokmärken kvar i appdata om jag avinstallerar?

Vista x64.
samma händer mig. sjukt störande, och det märkliga är att jag inte hade problemet i början. Känns som det kommit den senaste veckan eller så.
Har också ett problem med att Chrome nästan alltid hänger sig när jag klickar på rullmenyer. Någon som har liknande problem/lösning?
2008-12-01, 20:36
Medlem
biologicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbildoed
samma händer mig. sjukt störande, och det märkliga är att jag inte hade problemet i början. Känns som det kommit den senaste veckan eller så.
Har också ett problem med att Chrome nästan alltid hänger sig när jag klickar på rullmenyer. Någon som har liknande problem/lösning?
Ja det är störande.
Har du problem med flikarna eller appcrash? Eller båda?

0.4.154.25 är versionen jag har.
http://googlechromereleases.blogspot.com/2008/11/beta-release-0415425.html

Läs kommentarerna, verkar vara fler som har samma problem med bland annat flikar.

Edit: http://www.google.com/support/forum/p/Chrome/thread?tid=47c77dec8fb4edd2&hl=en

Kör du också med ritplatta/tablet? De flesta med problemen verkar ha det.
Senast redigerad av biological 2008-12-01 kl. 21:03.
2008-12-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biological
Ja det är störande.
Har du problem med flikarna eller appcrash? Eller båda?

0.4.154.25 är versionen jag har.
http://googlechromereleases.blogspot.com/2008/11/beta-release-0415425.html

Läs kommentarerna, verkar vara fler som har samma problem med bland annat flikar.

Edit: http://www.google.com/support/forum/p/Chrome/thread?tid=47c77dec8fb4edd2&hl=en

Kör du också med ritplatta/tablet? De flesta med problemen verkar ha det.

Både och, ofta är det så att flikarna liksom hänger med när jag klickar på dem och så när jag klickar "tillbaka" en flik så kraschar Chrome.

Utöver det kraschar programmet sig nästan alltid när jag klickar på "drop-down"-menyer.

Ja det stämmer att jag har ritplatta/tablet, men den är i princip aldrig inkopplad.
2008-12-01, 21:18
Medlem
biologicals avatar
Citat:
Både och, ofta är det så att flikarna liksom hänger med när jag klickar på dem och så när jag klickar "tillbaka" en flik så kraschar Chrome.

Utöver det kraschar programmet sig nästan alltid när jag klickar på "drop-down"-menyer.

Ja det stämmer att jag har ritplatta/tablet, men den är i princip aldrig inkopplad.

Det kan bero på programvaran och inställningar i vista för ritplattan.
Jag avinstallerade chrome nu och installerade förra stabila versionen. Hoppas problemen försvinner nu. Ska testa den lite.

Lösningen (hoppas jag)

Citat:
"Yeees! I've managed to go back to 0.3.154.9 release.

1. Uninstall Google Chrome via Vista Control Panel
2. Download 0.3.154.9 installer from this link: http://dl.google.com/chrome/install/154.9/chrome_installer.exe
(this is so called full installer, which does not contain Google Update service)
3. Run install. Make sure you don't import bookmarks and passwords from other browser!!! Your passwords and settings should remain safe from uninstalled Chrome. Except cookies... Couldn't restore cookies even from backup file.
4. Inside about box it says 'Update server not available', which is fine - guys at Google won't be able to update me to another buggy release

Not sure yet how I'm going to update it further, but I think I'll find a way. Cheers"

http://www.google.com/support/forum/p/Chrome/thread?tid=1daca17ef70ee765&hl=en

Om du ändrar till den äldre versionen så tänk på att inte uppdatera Chrome. Den uppdateras automatiskt när man kollar på "Om Google Chrome" i verktygsmenyn.

Update: Inga problem än så länge.
Senast redigerad av biological 2008-12-01 kl. 21:26.
2008-12-01, 21:27
Medlem
tack för hjälpen. tydligen ska det ju finnas en chromiumversion som har problemet åtgärdat. men jag tror att jag bara stänger av drivisarna för tablet istället. använder den ändå inte så mycket nuförtiden.
2008-12-01, 21:54
Medlem
biologicals avatar
Citat:
tack för hjälpen. tydligen ska det ju finnas en chromiumversion som har problemet åtgärdat. men jag tror att jag bara stänger av drivisarna för tablet istället. använder den ändå inte så mycket nuförtiden.

Tack själv trodde ett tag det var jag som hade gjort något galet och fått problem.
Ja det är bra om du ändå inte använder den.

Funderar på att köra chromiumversionen som du säger, men väntar ett tag tills jag kollat upp mer info om den och så.

Ha det nice! :]

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in