Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-15, 18:46
Medlem
qbertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elephnt
Yo!

Så här är det;
För ett par månader sen, max två, så började det dyka upp popupfönster nätt och jämt när jag surfade, på de gamla vanliga sidorna som jag alltid surfar på, TROTS att jag i firefox installerat att blockera sådana fönster. Så jag provade att installera chrome här om dagen och gör exakt samma sak, blockerar, installerar adblocker, och antar att eländet nu ska vara slut.

Och grejen är då den att det ändå, trots rekommenderade inställningar, dyker upp poupfönster.
Enligt chrome så ska dom redan vid första installation av läsaren börja blockera för att göra skärmen mindre rörig, men redan då så, istället, så tog popupfönstrena upp en helt ny flik. Istället för att inte dyka upp alls, som det stod att de inte skulle göra.

Samma sak blev när jag nu installerat adblocker. De fortsätter dyka upp.

Är det något jag missat? Varför blir det såhär?
Jag AVSKYR popups, så snälla hjälp mig att få bort dom!

Vad ska jag göra?!

Några websidor har ju att de poppas upp så fort man klickar på den, då ska du ha "Better pop up blocker" till chrome. Funkar galant, men vissa sidor fungerar inte som det ska med den aktiv så se till å stäng av den på just den sidan då i så fall.
Exempel är Outlook (hotmail) att man inte kan öppna mailen.. xD
2012-09-16, 23:39
Moderator
vhes avatar
Noterade att Chrome har slutat tillåta direktinstallation av extentions från andra källor än Googles egna repo.
Instruktionerna de tillhandahåller för 3:epartsextentioner är:
Citat:
1. Download the extension file from the website and save it to your computer.
2. Click the wrench icon on the browser toolbar.
3. Select Tools > Extensions.
4. Locate the extension file on your computer and drag the file onto the Extensions page.
5. Review the list of permissions in the dialog that appears. If you would like to proceed, click Install.

Steg 4 är knepigt om man inte kör någon skrivbordsmiljö, eller filhanterare med grafiskt gränssnitt. Någon som kan en workaround?
2012-09-17, 09:36
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Noterade att Chrome har slutat tillåta direktinstallation av extentions från andra källor än Googles egna repo.
Instruktionerna de tillhandahåller för 3:epartsextentioner är:

Steg 4 är knepigt om man inte kör någon skrivbordsmiljö, eller filhanterare med grafiskt gränssnitt. Någon som kan en workaround?

Hur kör man en grafisk webläsare om man inte kör nåt grafiskt gränssnitt? o_O
2012-09-18, 01:51
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Hur kör man en grafisk webläsare om man inte kör nåt grafiskt gränssnitt? o_O

Det sa jag inte. Jag kör X, vilket är ett grafiskt gränssnitt. Dock ingen Desktop Environment (KDE, Gnome, eller liknande) utan en enkel fönsterhanterare, och ingen filhanterare (som ju krävs för "drag the file onto the Extensions page"). Startar program från terminalemulator eller dmenu.

Åter till orginalfrågan, finns det alternativa sätt att installera Chrome-extentioner?
2012-09-18, 02:05
Medlem
KnifeCatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Det sa jag inte. Jag kör X, vilket är ett grafiskt gränssnitt. Dock ingen Desktop Environment (KDE, Gnome, eller liknande) utan en enkel fönsterhanterare, och ingen filhanterare (som ju krävs för "drag the file onto the Extensions page"). Startar program från terminalemulator eller dmenu.

Åter till orginalfrågan, finns det alternativa sätt att installera Chrome-extentioner?
Starta Chrome med --enable-easy-off-store-extension-install
2012-09-18, 02:10
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnifeCatcher
Starta Chrome med --enable-easy-off-store-extension-install

Fungerade alldeles utmärkt. Tackar och bockar.
2012-09-18, 23:37
Medlem
CommonKnowledges avatar
Bara mitt Chrome som gatt och blivit en "app"? Nagon som vet mer?
2012-09-19, 12:40
Medlem
Tjobres! Jag har installerat Flashback++ redirect tillägget för flashback från Google chorme store!
Det funkar bra tar bort mellanlänkarna och så, men det som jag stör mig enormt på eftersom jag flyger igenom sidorna och vill bara kika på bilderna är att när tillägget embedar bilderna på sidan så blir det ett lite [+] brevid bildlänken som man måste klicka på för att se dom direkt på sidan! Ingen som vet hur man gör så att det bara loadar upp alla bilder direkt? (om ni nu förstår hur jag menar :P)
2012-09-20, 13:11
Medlem
vivalarevolucions avatar
Ljudet slutade funka helt plötsligt. Jag har testat och inaktiverat flash-plugin, uppdaterat flash...
Men det funkar inte
2012-09-20, 20:35
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalarevolucion
Ljudet slutade funka helt plötsligt. Jag har testat och inaktiverat flash-plugin, uppdaterat flash...
Men det funkar inte

Testat att starta om webbläsaren eller datorn?
2012-09-20, 21:31
Medlem
vivalarevolucions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Testat att starta om webbläsaren eller datorn?
Detta var det första jag gjorde. Trodde Chrome var mindre buggfri än IE, men icke - webbläsaren har ju minst lika mycket problem som IE...
2012-09-20, 21:43
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalarevolucion
Detta var det första jag gjorde. Trodde Chrome var mindre buggfri än IE, men icke - webbläsaren har ju minst lika mycket problem som IE...
Har du uppdaterat webbläsaren? Uppdatera Flash hjälper inte ett skit eftersom Chrome har Flash inbyggt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in