2012-03-29, 17:45
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Hur ställer jag in så jag inte hamnar direkt i min nya flik om jag väljer att öppna något i en sådan? I firefox öppnas fliken bredvid den du är i nu och du stannar kvar tills du väljer att byta, medan Chrome har som default att skicka över en till den nya fliken direkt. Mycket irriterande.

Provade lite och fixade det direkt. Man klickar på scrollen bara istället för att klicka med vänster musknapp. Sedan om du högerklickar på länken så klickar du med höger musknapp för att inte komma direkt till den fliken utan istället stanna kvar.
2012-03-30, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Provade lite och fixade det direkt. Man klickar på scrollen bara istället för att klicka med vänster musknapp. Sedan om du högerklickar på länken så klickar du med höger musknapp för att inte komma direkt till den fliken utan istället stanna kvar.

Hon menar nog antagligen såhär:

Hon öppnar ny Flik genom sätten du säger... (There are no other ways) och sen så hoppar browsern automatiskt till nya fliken istället för att stanna på den nuvarande så att hon får öppna fliken när hon vill! Och som svar på frågan så: Jag vet inte... Jag vet att det förut funnits en inställning i gamla Chrome (men jag kör en Beta, eller Dev Preview ver. 19) och i den nya versionen så hittar jag då ingen inställning...

Kanske är det så att man får försöka ta sig tillbaka till en gammal browser och kolla under inställningar... För när jag öppnar ny flik så kommer jag inte till den, för det vet jag att jag ställt in förut!
2012-03-30, 14:40
Medlem
Oakenshields avatar
Med risk för att detta kommit upp tidigare - sedan igår har jag en röd/orange varningstriangel på https-adressen i adressfältet, och kan inte längre scrolla sidor på Flashback utan hamnar högst upp på respektive sida, & that's it.

Funkar som vanligt med Häxplorer, men med Chrome infinner sig detta bekymmer. Solutions?
2012-03-30, 14:49
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Med risk för att detta kommit upp tidigare - sedan igår har jag en röd/orange varningstriangel på https-adressen i adressfältet, och kan inte längre scrolla sidor på Flashback utan hamnar högst upp på respektive sida, & that's it.

Funkar som vanligt med Häxplorer, men med Chrome infinner sig detta bekymmer. Solutions?

Chromeversion?

Jag har hört flera som nämner det där men jag har inte upplevt det själv med 17, 18 eller 19.
https://www.flashback.org/t1833208
2012-03-30, 18:38
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Chromeversion?

Jag har hört flera som nämner det där men jag har inte upplevt det själv med 17, 18 eller 19.
https://www.flashback.org/t1833208

V 17.0.963.83 m. Tack för påpekandet, nu när jag kollade upp vilken version jag har startade en uppdatering automatiskt. Ska starta om får vi se hur det ser ut, det påverkade även användandet av YouTube med kommentarer osv.
2012-03-30, 18:52
Medlem
Oakenshields avatar
Nevermind, körde en fullständig ominstall och nu rullar det på. Thanks!
Senast redigerad av Oakenshield 2012-03-30 kl. 19:09.
2012-03-30, 19:16
Medlem
Jag har ett problem, och det är att det inte går att skrolla ner här på flashback. Det är endast här på flashback som det inte går att skrolla ner och det är bara i Google chrome som det inte går att skrolla ner. Någon som har någon lösning? Fast nu när jag tänker på det kanske jag inte kan skrolla ner och se eventuella svar... drygt haha
2012-03-30, 19:18
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanAwesome
Jag har ett problem, och det är att det inte går att skrolla ner här på flashback. Det är endast här på flashback som det inte går att skrolla ner och det är bara i Google chrome som det inte går att skrolla ner. Någon som har någon lösning? Fast nu när jag tänker på det kanske jag inte kan skrolla ner och se eventuella svar... drygt haha
Läs de tre senaste inläggen.

Installera om skiten helt...
Kom ihåg att backupa bokmärken.
2012-03-30, 19:37
Medlem
Oj, såg inte, använder en annan dator nu, men ja då får jag ominstallera
2012-03-30, 19:49
Medlem
Oakenshields avatar
Det var väl då själva.... Nu är det samma visa igen!
2012-03-31, 10:23
Medlem
Detta problem har säkert varit uppe förr men orka läsa 224 sidor.

Till problemet: En vän har en laptop (6 mån gammal, standard dator då)
Hennes Google Chrome hänger sig rätt ofta, liten fel-ruta kommer upp med en bild
som ser ut som när flash/dyl. hänger sig. men det står inget i rutan förutom att det är ngt fel
(är inte 100 där, minns inte riktigt)

Hennes användningsområde är Fejjan och lättare surfing i övrigt.

Vad för problem är detta och hur fixar man det?

// Tack på förhand.
2012-03-31, 10:37
Medlem
Rosenkorss avatar
Har för mig att detta beror på att det finns två flashprogram i chrome...eller nåt sånt. Gå in i inställningar - välj visa bakgrundsinställningar. Jämför sedan de två, du ska ha den senaste versionen, detta kollar du på flash hemsidan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in