Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-19, 20:30
Medlem
McNords avatar
Jag kör(de) med Google Chrome webbläsaren och pillade lite med Speed Dial 2 och helt plötsligt vägrade programmet att gå in på en sida och ladda överhuvudtaget. Det var likadant om jag startade om det så jag testade att installera om Chrome köra på nytt och det funkade ju bra resten av kvällen och jag installerade de gamla tilläggen jag alltid haft. Nu idag så är det samma problem, när jag klickar för att starta Chrome så måste jag klicka minst 2-3 gånger och då startas 2-3 fönster beroende på hur mycket jag klickat ofc. En ruta är med de gamla flikarna och det laddas inte alls som igår, men de andra 2 rutorna så är det på google.se och surfa där funkar det helt felfritt att surfa på vilken sida som helst. Vad fan är det för fel?
Beror det på tilläggen eller på något helt annat?
2011-10-20, 17:25
Medlem
McNords avatar
Finns det någon som har någon idé om vad det skulle kunna vara?
2011-10-20, 19:35
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Finns det någon som har någon idé om vad det skulle kunna vara?

Hmmmm....För att få bort flikar som öppnar sig på nytt så klicka på fliken och klicka "lossa flik"...i alla fall öppnar dom inte sig automatiskt efter det.........kanske detta var till nån hjälp ?????
2011-10-20, 20:03
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Hmmmm....För att få bort flikar som öppnar sig på nytt så klicka på fliken och klicka "lossa flik"...i alla fall öppnar dom inte sig automatiskt efter det.........kanske detta var till nån hjälp ?????
Fast min fråga var varför mina flikar som jag hade senaste sessionen inte funkar medans jag öppnar nya flikar i ett helt nytt fönster så funkar allt där.
2011-10-20, 20:52
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Jag kör(de) med Google Chrome webbläsaren och pillade lite med Speed Dial 2 och helt plötsligt vägrade programmet att gå in på en sida och ladda överhuvudtaget. Det var likadant om jag startade om det så jag testade att installera om Chrome köra på nytt och det funkade ju bra resten av kvällen och jag installerade de gamla tilläggen jag alltid haft. Nu idag så är det samma problem, när jag klickar för att starta Chrome så måste jag klicka minst 2-3 gånger och då startas 2-3 fönster beroende på hur mycket jag klickat ofc. En ruta är med de gamla flikarna och det laddas inte alls som igår, men de andra 2 rutorna så är det på google.se och surfa där funkar det helt felfritt att surfa på vilken sida som helst. Vad fan är det för fel?
Beror det på tilläggen eller på något helt annat?
Har ingen lösning men du borde kanske testa att deaktivera ett tillägg i taget och testa på den vägen?
2011-10-20, 22:16
Moderator
Allaballawallas avatar
God afton kära datalirare på Flashback!

Jag vet inte om det här är rätt ställe att fråga men annars får ni gärna rekommendera en annan tråd.

Hur som helst; från "ingenstans" började min muspekare försvinna i Google Chrome någon gång under gårdagen. Den försvinner efter några sekunder om jag inte rör på den och det är lite lätt störande enligt mig. Den har aldrig gjort så förr och mig veterligen har jag inte ändrat på något (Inte musinställningar i kontrollpanelen och sånt.). Om någon vet hur jag åtgärdar det hela så att den syns hela tiden får ni gärna förklara hur. Jag har Windows7 om det spelar någon roll...

Tacksam för svar.

MVH,
Allaballawalla
2011-10-22, 11:14
Medlem
RadioGaGas avatar
Har Chrome samma problem som Firefox med att den låser sig hela tiden?
2011-10-22, 11:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Har Chrome samma problem som Firefox med att den låser sig hela tiden?
Nope, varken Chrome eller FF låser sig för mig.

Prova att avinstallera med revouninstaller.

Och installera på nytt för att undvika att något gammalt ligger kvar och skräpar.
2011-10-22, 11:37
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nope, varken Chrome eller FF låser sig för mig.

Prova att avinstallera med revouninstaller.

Och installera på nytt för att undvika att något gammalt ligger kvar och skräpar.

Jag använder OS och den verkar bara fungera på Windows.
2011-10-22, 11:57
Medlem
RadioGaGas avatar
Jag kommer ge Chrome än chans nu. Måste säga att jag är trött på Firefox och vill prova något nytt.

Hur får man google sök uppe i högra hörnet som i firefox?
2011-10-22, 11:59
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Jag kommer ge Chrome än chans nu. Måste säga att jag är trött på Firefox och vill prova något nytt.

Hur får man google sök uppe i högra hörnet som i firefox?

Adressfältet i Chrome fungerar på samma sätt som högra fältet i FF.
När man väl lärt sig det så blir det smidigare än FF:s lösning.
2011-10-22, 12:06
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Adressfältet i Chrome fungerar på samma sätt som högra fältet i FF.
När man väl lärt sig det så blir det smidigare än FF:s lösning.

Fantastiskt! Känner mig redan hemma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in