Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-22, 12:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Fantastiskt! Känner mig redan hemma.
Visst man lär sig saker hela tiden.
En annan smidig grej som kanske iofs finns på FF med är att man kan markera och kopiera ord, och sedan högerklicka i adressfältet och välja "klistra in och sök" eller "klistra in och öppna" beroende på om det är en webbadress eller ett ord man vill göra något med.

Sedan finns väl detta med att markera ord och högerklicka och välja "sök på google" efter ordet både på FF och Chrome som standard.

Jag har länge kört med FF, men jag gillar Chrom mer och mer.
Och har i princip helt bytt till Chrome efter mångårigt användande av FF.
2011-10-22, 13:44
Medlem
tallanis avatar
Vilket är det bästa Twitter-tilläget för att kunna se sitt flöde uppdateras automatiskt i Chrome?
2011-10-22, 13:46
Medlem
eternussermos avatar
Chrome: AdblockPlus, quimby_search_image ställer till problem

Jag använder AdBlock Plus och för att ta ett exempel så vill jag blockera en av smiliesarna här på flashback så högerklickar jag och väljer Blockera Objekt

Följande kod kommer då fram:
www.flashback.org###vB_Editor_001_smilie_21
www.flashback.org##.quimby_search_image
https://static.flashback.org/img/smilies2/noexpression.gif
Denna går inte att editera utan man kan bara välja OK/Not Ok.

Följden av att trycka OK blir att ALLA bilder på flashback blir blockerade och man måste gå in i preferenserna och ändra filtret och ta bort "www.flashback.org##.quimby_search_image" för att enbart blockera det valda objektet.

Ovanstående är bara ett exempel och gäller på andra webbplatser också.

Frågan är: Går det att på nåt sätt få ABP att bara blockera detta objekt, har jag nån annat tillägg som sabbar, eller är det en "feature"?

Jag har för mig att ABP på Firefox funkar annorlunda.
Senast redigerad av eternussermo 2011-10-22 kl. 13:55.
2011-10-22, 14:15
Medlem
SkoterBengts avatar
Sist jag provade ABP så fick jag bara massa problem..
Avinstallera skiten!
2011-10-23, 13:14
Medlem
Sicilias avatar
Jag använder min telefon som ett mobilt modem till datorn. Nyligen fann jag att jag tydligen var inloggad på en väns googlekonto på telefonen (för Google+, mail, market osv.). Varför vet jag inte riktigt, antar att han kollat sin mail eller nåt. Till frågan:

Lagras historiken jag surfar på, på datorn med telefonen som modem och på telefonen, på hans googlekonto?
2011-10-23, 22:09
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag använder AdBlock Plus och för att ta ett exempel så vill jag blockera en av smiliesarna här på flashback så högerklickar jag och väljer Blockera Objekt

Följande kod kommer då fram:
www.flashback.org###vB_Editor_001_smilie_21
www.flashback.org##.quimby_search_image
https://static.flashback.org/img/smilies2/noexpression.gif
Denna går inte att editera utan man kan bara välja OK/Not Ok.

Följden av att trycka OK blir att ALLA bilder på flashback blir blockerade och man måste gå in i preferenserna och ändra filtret och ta bort "www.flashback.org##.quimby_search_image" för att enbart blockera det valda objektet.

Ovanstående är bara ett exempel och gäller på andra webbplatser också.

Frågan är: Går det att på nåt sätt få ABP att bara blockera detta objekt, har jag nån annat tillägg som sabbar, eller är det en "feature"?

Jag har för mig att ABP på Firefox funkar annorlunda.
http://img830.imageshack.us/img830/7541/screenshot2011102322081.png

Det där funkar för mig. Högerklicka på ikonen, adblovk, blockera detta reklamtillägget. Sen gör du som visat på bilden här.
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterBengt
Sist jag provade ABP så fick jag bara massa problem..
Avinstallera skiten!
Skit bakom spakarna
2011-10-23, 23:26
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
http://img830.imageshack.us/img830/7541/screenshot2011102322081.png

Det där funkar för mig. Högerklicka på ikonen, adblovk, blockera detta reklamtillägget. Sen gör du som visat på bilden här.

Skit bakom spakarna
Tack för hjälpen, jag tror ni bägge har rätt. Jag avinstallerade AdBlock Plus och installerade AdBlock och kan då använda mig av ditt tips
2011-10-23, 23:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tack för hjälpen, jag tror ni bägge har rätt. Jag avinstallerade AdBlock Plus och installerade AdBlock och kan då använda mig av ditt tips
Ah, missade att herrn skrev ADB
2011-10-24, 17:34
Medlem
Hundvalps avatar
Börjar allt mer lacka ur på Chorme! Händer ofta när jag surfar runt på YouTube och dyl att Shockwave Flash crachar vilket även innebär att hela Chrome laggar upp.

Har sökt runt lite på nätet och detta verkar vara ett förekommande problem? Har precis formaterat om datorn och samma problem kvarstår.

Hur åtgärdar jag problemet?

Använder version: 16.0.912.4 (dev)
2011-10-24, 17:51
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Börjar allt mer lacka ur på Chorme! Händer ofta när jag surfar runt på YouTube och dyl att Shockwave Flash crachar vilket även innebär att hela Chrome laggar upp.

Har sökt runt lite på nätet och detta verkar vara ett förekommande problem? Har precis formaterat om datorn och samma problem kvarstår.

Mm, jag hade samma problem med nån beta-version. Därför kör jag den skarpa versionen nu :P
2011-10-25, 05:01
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp

Du kör inte en officiellt stabil version, där har du det. Du kör utvecklarversionen av Chrome.
2011-10-25, 19:41
Medlem
Google Chrome 15 Stable är släppt.

Det som är nytt (som jag har märkt) är sidan ny flik och att tillägg nu finns under alternativ.

http://googlechromereleases.blogspot.com/2011/10/chrome-stable-release.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in