Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-03, 03:27
Medlem
Galet snabb men som andra nämnt så scrollar den alldeles för många rader i taget. Med lite förbättringar, utan att hastigheten försämras, så är det en given ersättare till FF för min del.
2008-09-03, 03:28
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timtux
Du har missat att Google Chrome är friare än Firefox? Googles delar är distribuerade under BSD-licensen.
Nej, jag har inte missat att dom snott den mesta koden från Firefox och annat fritt, och gjort om den till sin egen produkt. Sen att dom också släppt sin kod fri är skit samma när det är ett storföretag som har produkten för att tjäna pengar.
2008-09-03, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Nej, jag har inte missat att dom snott den mesta koden från Firefox och annat fritt, och gjort om den till sin egen produkt. Sen att dom också släppt sin kod fri är skit samma när det är ett storföretag som har produkten för att tjäna pengar.

Vad har dom snott ifrån Firefox?
Skitsamma att dom släppt koden fri? Knappast. Hade ju vart värre om det var stängd kod. Sen, hur vet du att dom har som mål att tjäna pengar på webbläsaren? Kan man tjäna pengar på det? Du tror dom inte gjort den för att den kan gynna någon av deras andra produkter?
2008-09-03, 03:49
Medlem
Sitter på brudens laptop så har därmed inget scrollhjul. Hon har en typ av "touch-scroll" som många laptops har på pad:en. Den funkar dock bara nedåt i Chrome, rätt jobbigt när man väl scrollat för långt
2008-09-03, 03:50
Medlem
Clit_Commanders avatar
http://img262.imageshack.us/img262/7726/softishbn9.png
2008-09-03, 06:27
Bannlyst
synd att google chrome inte finns för osx än, någon som vet när det kan tänkas släppas?
2008-09-03, 06:37
Medlem
The_Insanes avatar
Nu har jag testat denna webbrowser men jag tyckte inte den var mycket att hänga i granen, allefall inte än så länge nä back to FF.
2008-09-03, 07:52
Medlem
mi:nes avatar
Det händer ju då och då att man faller tillbaka på att inte ha några som helst tillägg i Fx. Bara att gå från 2.x till 3.x gjorde ju att majoriteten föll genom springorna. Man klarar sig självklart utan alla extra-funktioner, men de är smidiga att ha.

Det här känns ungefär på samma sätt, en ny start. Undrar som sagt när det börjar komma tillägg.

Blir nog till att testköra en vecka åtminstonde, så får vi se.
2008-09-03, 08:31
Medlem
xobs avatar
riktigt fräsch och snabb var den! någon som vet vart man kan hitta source? ber om ursäkt om den redan länkas i tråden
2008-09-03, 08:49
Medlem
Installationen var väldigt enkel. Hittade två fel.

För det första så installerar den bara för den användaren som installerar programmet. Andra använadare måste göra om installationen.

För det andra så slutade inte GoogleDOwnloader.exe (eller nåt sånt namn) när allt var klart. Fick döda skitet i task manager.

Sen är det det där flash-skitet på vissa sidor som man inte gillar. Hittar inte nån inställning för att disabla flash och annat. Det man kan göra (men som man inte orkar göra mer än några få gånger) är att döda flash-processen i task manager. Den är lätt att hitta, det är den som heter chrome.exe och använder mest processortid.

Men jag gillar Chrome och det kan bli min nya standardläsare när den har lite mer features.
2008-09-03, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Jag har läst deras "Comic" och jag ser fortfarande problem med att låta varje liten sida vara en egen process. Jag tycker det mer tyder på att skiten är dåligt programmerad. Trots deras "anledningar".

Jag menar: "Om en sida crashar så kan dom andra tabsen klara sig". Jo. Men så kan man ju satsa på att göra en webläsare som inte krashar eller läcker som ett såll istället. Nu har dom ju redan gett upp.

Framför allt så slipper man den extra overheaden som nya processer i ett OS drar med sig.

Dessutom är det betydligt effektivare att dela minne inom en process än via flera olika.

Prestandan kommer bli lidande. Och framför allt minnesanvändningen.

Kasst!

Vad är nästa steg? Varje sida i word skall ha en egen process som kan sabba för stackars kerneln i OSet?

För 15 år sen sa du säkert att "vem fan behöver köra mer än ett program i taget?"
2008-09-03, 09:16
Medlem
Otto Flicks avatar
Riktigt bra första intryck av Chrome. Me like.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in