Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-02, 23:54
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Konstigt. Jag testade på sidorna du listade. Här tar FF 95mb för samma sidor och Crome 227mb. FF tar 0-1% cpu och chrome totalt 35%. Antagligen för den inte har koll på sina små processer och uppdaterar grafik i tabbar som inte visas. T.ex. reklamen på aftonbladet.

Citat:
Ursprungligen postat av tomboy85
Testade DN, SvD, Aftonbladet och Expressen med alla scripts tillåtna.

Firefox: 127MB (har öppnat och stängt tabbar i 11 timmar utan att stänga ner programmat helt)
Chrome: 193MB

Det låter ju helt klart som en bugg om Chrome drar 35% CPU för det gör den inte här. Jag vet att FF inte ger mycket kraft till flash innehåll i tabbar som inte är aktiva men enligt mina test verkar det vara samma med Chrome.

Men jämfört med era siffror ser det ut som det är FF som drar mer minne för mig snarare än Chrome som drar mindre....märkligt....har ni gjort några about:config tweaks?
2008-09-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Massa trams.

Det är lite skrattretande att du tror att det inte existerar mer avancerad mjukvara än webkit + ett UI-skal.

Jag tror denna diskussion är tämligen dödfödd.

Vissa bara snöar in sig. Vissa tror att vi inte gått på månen på grund av photoshoppade bilder på nätet, andra tror att de uppnått den ultimata förståelsen för operativsystem och applikationer, endast på grund av att de faktiskt lyckas prångla sig genom en dåligt motiverad tecknad serie.
Senast redigerad av Ceru 2008-09-03 kl. 00:09.
2008-09-03, 00:00
Medlem
mygans avatar
Citat:
Det är lite skrattretande att du tror att det inte existerar mer avancerad mjukvara än webkit + ett UI-skal.

Jag tror denna diskussion är tämligen dödfödd. Av samma anledning som att det är svårt att diskutera politik med dagisbarn.

Vissa bara snöar in sig. Vissa tror att vi inte gått på månen på grund av photoshoppade bilder på nätet, andra tror att de uppnått den ultimata förståelsen för operativsystem och applikationer, endast på grund av att de faktiskt lyckas prångla sig genom en dåligt motiverad tecknad serie på 40 sidor.

OT:
Att vi har gått på månen är bara myt ungefär som Fort boyard
2008-09-03, 00:01
Medlem
spindrifts avatar
Citat:

Jag tror denna diskussion är tämligen dödfödd. Av samma anledning som att det är svårt att diskutera politik med dagisbarn.

Vissa bara snöar in sig. Vissa tror att vi inte gått på månen på grund av photoshoppade bilder på nätet, andra tror att de uppnått den ultimata förståelsen för operativsystem och applikationer, endast på grund av att de faktiskt lyckas prångla sig genom en dåligt motiverad tecknad serie på 40 sidor.
Ja, bäst du håller dig till ad hominem, för uppenbarligen har du inte några vettiga argument i sakfrågan.
2008-09-03, 00:01
Bannlyst
Fin fin design, men kom igen diskutera kring.. Firefox vs Google Chrome
2008-09-03, 00:03
Medlem
Citat:
Men jämfört med era siffror ser det ut som det är FF som drar mer minne för mig snarare än Chrome som drar mindre....märkligt....har ni gjort några about:config tweaks?

Inga tweaks. I FF sparar jag inte min historik, men detta kan väl knappast rädda särskilt mycket minne? Kanske har du en osedvanlig mängd add-ons (jag har fem)? Eller använder ett annat OS (jag har XP)?
2008-09-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ja, bäst du håller dig till ad hominem, för uppenbarligen har du inte några vettiga argument i sakfrågan.

Man kan aldrig gå fel med lite ad hominem

Nåja. Jag skall lägga av nu när tröttheten gjort mig lite mer otrevlig än vad jag brukar vara. Jag kan inte bry mig mindre om vad folk använder för webläsare.

Jag ställde mig bara frågande till googles design-beslut. Varken mer eller mindre.

De har ett par sköna idéer och kan säkert påverka webläsar-marknaden. Även om jag garanterat inte kommer använda just deras läsare.
2008-09-03, 00:09
Medlem
carbsons avatar
har precis installerat Chrome. jag är besviken på att man inte kan välja att "länk öppnas i nytt fönster"

jag vill inte använda flikar. gillar inte de. annars är den ju toppen. men som sagt, om de finns nån som kan hitta om man kan ställa in att den ska öppna länkar i nytt fönster så vore jag väldigt lycklig.
2008-09-03, 00:13
Medlem
KurZks avatar
Hmm...jag kör 4 flikar: denna tråd + DN + Aftonbladet + Expressen. Totalt 6 olika processer körs och äter ca 230 Mb. CPU-användningen hoppar mellan processerna men totalt ca 20 % hela tiden.
Firefox med exakt samma sidor (dock lite annonsätare och stylish påkopplat) käkar ca 160 Mb och pendalr mellan 0-1 % CPU.
2008-09-03, 00:13
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomboy85
Inga tweaks. I FF sparar jag inte min historik, men detta kan väl knappast rädda särskilt mycket minne? Kanske har du en osedvanlig mängd add-ons (jag har fem)? Eller använder ett annat OS (jag har XP)?
XP här också men 10 add-ons...nåväl det kanske är någon av dem som spökar.

Tycker iaf att Chrome funkar väldigt bra hittils och jag kör sällan med mer än 10-15 tabbar så 200-300MB kan jag leva med sålänge det är snabbt och stabilt.
Däremot dröjer det till de har en del extensions innan jag kan byta.
Delicious behöver jag för surf och Charles samt FlashTracer för utveckling.
2008-09-03, 00:16
Medlem
timtuxs avatar
Ska jag vara uppriktigt jävla ärlig så kan jag lika gärna säga att jag SKITER FULLSTÄNDIGT i hur mycket chrome tar eftersom jag vet att det INTE increasar över time som när man tillexempel har firefox öppet i några dagar.

Köp 2GB till i minne bara - chrome kommer aldrig göra av med så mycket i vilket fall. 300kr för en mycket bättre webbläsarupplevelse är en brakskit i världsrymden.

Så jävla trött på det här tramset, applikation X tar 100 mb mer i ram. So WHAT?! Ger det en mycket bättre upplevelse är det värt det. Minnet är för i helvete till för att användas.
2008-09-03, 00:21
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemist
Ok, man får la' hoppas på att man i alla fall kan byta färgen inom en snar framtid.
Nån som har lust att skicka en print på hur de ser ut i vista? Vart lite nyfiken

Sure thing. Vassego:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Chrome-i-Vista.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in