Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-02, 23:23
Medlem
RiddareRalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mona_Tumba
Testade nu, det är bara för söktermerna kommer upp, testat att söka på

www.p på google, första siten som kommer upp är p-piller
Usch, den funktionen ogillar jag skarpt, känns lite som bloat i browsern.
2008-09-02, 23:23
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemist
Jag får den inte heller att funka, tror de har att göra med att de är en beta
http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?answer=95697&topic=14683
2008-09-02, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiddareRalf
Usch, den funktionen ogillar jag skarpt, känns lite som bloat i browsern.

allt har väl sina för och nakdelar, tycker det är ganska bra om jag ska till en wiki sida eller så
2008-09-02, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?answer=95697&topic=14683

Fick inte fram den rutan.. bara den i mitten där de stod att jag behövde instalera plugins
2008-09-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Jag har 10 sidor öppna nu (expressen, aftonbladet, digg, svd, dn, last.fm, youtube, myspace, adobe, FB) och min minnesanvänding ligger på 200MB och jag har 13 processer.
Samma tabbar med FF går det åt 275MB.
Självfallet om du öppnar en 30 tabbar går det åt minne, tror du att google sysslar med magi?

Och att man ser fler processer i aktivitetshanteraren är ju inte ett problem i sig....tittar jag på CPU användningen så ligger FF och hoppar mellan 3 och 15% medans endast någon enstaka chrome process blinkar till på en etta någon gång annars ligger de på 0.

Jag vet inte om problemet är din hårdvara eller helt enkelt din analys, men för mig verkar det solklart att chrome hanterar resurser betydligt bättre än FF.

Konstigt. Jag testade på sidorna du listade. Här tar FF 95mb för samma sidor och Crome 227mb. FF tar 0-1% cpu och chrome totalt 35%. Antagligen för den inte har koll på sina små processer och uppdaterar grafik i tabbar som inte visas. T.ex. reklamen på aftonbladet.
2008-09-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Konstigt. Jag testade på sidorna du listade. Här tar FF 95mb för samma sidor och Crome 227mb. FF tar 0-1% cpu och chrome totalt 35%. Antagligen för den inte har koll på sina små processer och uppdaterar grafik i tabbar som inte visas. T.ex. reklamen på aftonbladet.

Testade DN, SvD, Aftonbladet och Expressen med alla scripts tillåtna.

Firefox: 127MB (har öppnat och stängt tabbar i 11 timmar utan att stänga ner programmat helt)
Chrome: 193MB
2008-09-02, 23:43
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Naturligtvis Jag kan garantera att jag har betydligt mer djupgående erfarenhet inom datorkunskap, operativsystem och datorarkitektur än vad du lyckas läsa dig till på wikipedia.
"Proof is in the pudding" som de säger och du är uppenbart borttappad.
Att du istället för att kontra faktiska argument börjar försöka blåsa upp dina meriter och förringa mina gör dig knappast mer trovärdig.
Det är bara dagisnivå på att sitta och snaka om vem som har längst och seriösast erfarnheter istället för att diskutera själva ämnet.

Citat:
Det finns ingen som helst anledning att ladda motor + grafikbibliotek + typsnitt + diverse skit in i stacken, för varje liten internetsida som skall ritas upp på skärmen.
Det finns mängder med anledningar. Om du faktiskt tar och gör det test jag föresspråkade och öppnar och stänger en mängd sidor i t.ex. FF några gånger och sedan gör samma i chrome så kommer du med egna ögon kunna se en av de mest uppenbara.
Ditt prat om att en webbläsare är en enkel applikation är ännu ett tecken på din bristande kunskap inom ämnet.

Citat:
Det ger en enorm overhead med separata processer för varje simpel sida. För kerneln, för minneshanterare och schemaläggaren för processerna och trådarna.
Chrome drar mindre processorkraft och mindre minne än FF om du öppnar en mängd sidor, så vemsomhelst som är kapabel till att inpektera processer i aktivitetshanteraren kan se att du har fel.

Citat:
Naturligtvis kan man isolera plugins så att ett krashat plugin inte drar med sig en hel webläsare.
Jo, det verkar som google har fixat det, men det är inga problem att koda ihop en swf som får hela FF, IE eller opera och frysa.

Citat:
Detta är ett dåligt designbeslut som stinker av lathet och brådska att få ut en produkt. Bevisligen fungerar det inte.
Enligt vilka bevis?
Läs lite om vad andra tycker...nästa alla kommentarer lovordar prestandan i de forum jag besökt...det är nästan bara du som klagar.
Senast redigerad av spindrift 2008-09-02 kl. 23:57.
2008-09-02, 23:45
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chemist
Edit: Bara jag som verkligen inte tycker om den blåa färgen ?

[grafiskt vrövl]
Nej, den suger duktigt. Antar att det är den illblå listen som ger det barnsliga intrycket flera nämner. Skulle vara schysst att kunna modifiera färgen. Detta gäller bara XP. Kör även Chrome parallellt på Vista och där är den stilren, listen transparent och ursnygg - m a o kommer formgivartänket med flikarna fram i Vista på ett helt annorlunda sätt.
[/grafiskt vrövl]
2008-09-02, 23:45
Medlem
Vamoss avatar
Jag testade den precis. Det kändes lite som när man provar kläder i klädaffärer, såg bra ut, fräscht men det var skönt att komma tillbaka till FF(mina gamla kläder)
2008-09-02, 23:48
Medlem
mygans avatar
Testade lite till och märkte att det är extremt lagg när man kollar pdf filer via chrome, är det bara så för mig?
2008-09-02, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frugimmel
[grafiskt vrövl]
Nej, den suger duktigt. Antar att det är den illblå listen som ger det barnsliga intrycket flera nämner. Skulle vara schysst att kunna modifiera färgen. Detta gäller bara XP. Kör även Chrome parallellt på Vista och där är den stilren, listen transparent och ursnygg - m a o kommer formgivartänket med flikarna fram i Vista på ett helt annorlunda sätt.
[/grafiskt vrövl]

Ok, man får la' hoppas på att man i alla fall kan byta färgen inom en snar framtid.
Nån som har lust att skicka en print på hur de ser ut i vista? Vart lite nyfiken
2008-09-02, 23:53
Medlem
Man kan ju kolla "statistik för nördar" där ställs olika browsers mot varandra om man har dom igång samtidigt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in