Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Naturligtvis Jag kan garantera att jag har betydligt mer djupgående erfarenhet inom datorkunskap, operativsystem och datorarkitektur än vad du lyckas läsa dig till på wikipedia.
"Proof is in the pudding" som de säger och du är uppenbart borttappad.
Att du istället för att kontra faktiska argument börjar försöka blåsa upp dina meriter och förringa mina gör dig knappast mer trovärdig.
Det är bara dagisnivå på att sitta och snaka om vem som har längst och seriösast erfarnheter istället för att diskutera själva ämnet.
Citat:
Det finns ingen som helst anledning att ladda motor + grafikbibliotek + typsnitt + diverse skit in i stacken, för varje liten internetsida som skall ritas upp på skärmen.
Det finns mängder med anledningar. Om du faktiskt tar och gör det test jag föresspråkade och öppnar och stänger en mängd sidor i t.ex. FF några gånger och sedan gör samma i chrome så kommer du med egna ögon kunna se en av de mest uppenbara.
Ditt prat om att en webbläsare är en enkel applikation är ännu ett tecken på din bristande kunskap inom ämnet.
Citat:
Det ger en enorm overhead med separata processer för varje simpel sida. För kerneln, för minneshanterare och schemaläggaren för processerna och trådarna.
Chrome drar mindre processorkraft och mindre minne än FF om du öppnar en mängd sidor, så vemsomhelst som är kapabel till att inpektera processer i aktivitetshanteraren kan se att du har fel.
Citat:
Naturligtvis kan man isolera plugins så att ett krashat plugin inte drar med sig en hel webläsare.
Jo, det verkar som google har fixat det, men det är inga problem att koda ihop en swf som får hela FF, IE eller opera och frysa.
Citat:
Detta är ett dåligt designbeslut som stinker av lathet och brådska att få ut en produkt. Bevisligen fungerar det inte.
Enligt vilka bevis?
Läs lite om vad andra tycker...nästa alla kommentarer lovordar prestandan i de forum jag besökt...det är nästan bara du som klagar.