2013-04-21, 10:01
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Du får tro på vad du vill. Tobbe trollkarl, Labero, Geller. Jag kan inte bry mig mindre.
Men jag har umgåts i trollkarls-kretsar länge nu och känner folk som faktiskt är vänner med mannen.
Han är en illusionist - alltså en magiker. ALLA hans tricks går att lära sig och köpa på vilken magishop som helst.
Men vill du tro att han har speciella krafter - be my guest......

Vet inte att det var han som gjorde det, men vet att flera skedar böjde sig i vårat vardagsrum som jag skrivit några gånger nu. Var det inte han så var det vi, kvittar egentligen vilket. Main thing är Att de vred sig på kommando och det talar för mej om att det visst finns magi. Men hade jag inte sett det hade jag oxå vart skeptisk, som tur är slipper jag det nu :P
Citera
2013-04-21, 10:27
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Vet inte att det var han som gjorde det, men vet att flera skedar böjde sig i vårat vardagsrum som jag skrivit några gånger nu. Var det inte han så var det vi, kvittar egentligen vilket. Main thing är Att de vred sig på kommando och det talar för mej om att det visst finns magi. Men hade jag inte sett det hade jag oxå vart skeptisk, som tur är slipper jag det nu :P

Spännande att Gellers "kraft" bara manifesterar sig i ett fåtal hem då? Jag kan nämligen garantera dig att i så gott som alla hem där programmet sågs förblev skedarna raka.
Citera
2013-04-21, 11:09
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Eller så ljuger du som en borstspindel vilket är det korrekta.
Citera
2013-04-21, 12:50
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:

Jag är ledsen, men jag har ingen anledning till att tro på det du säger.
Det är möjligt att du/ni på något sätt upplevde att något hände, men inga anekdoter i världen kan övertyga mig om att någon kan böja skedar med tankens kraft. Trams på högsta möjliga nivå.
Geller har ertappats med fusk flera gånger och den där så kallade vetenskapliga undersökningen är inget annat än ett skämt.
Citera
2013-04-21, 14:46
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Hade jag varit du så hade jag stämt Geller så jag fick nya skedar,förutsatt att det inte var du själv som böjde dem!Ansvarsfrågan besvarar du enklast genom att ställa dig frågan om du vid andra tillfällen böjt saker enbart med hjälp av magi.
Isåfall kan du kanske få ut nya skedar via hem/drulleförsäkring?
Citera
2013-04-21, 22:16
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Eller så ljuger du som en borstspindel vilket är det korrekta.

Och vad hade jag vunnit på det? Som jag påpekat tidigare så kvittar det mig om ingen tror på det. Men eftersom tråden handlade om honom, och det här faktiskt hände, vi var flera stycken där som såg det, så tyckte jag att det var värt att berätta.
Jag förstår att det kan verka provokativt att hävda sånt här men jag svär på mina barn att det hände. Trots att jag är villig att tro på en del spejsade saker så vill jag även ha nån form av bevis för det innan jag köper det. Vilket var vad jag fick.
Sen om det var mr geller eller våran gemensamma vilja att skedarna skulle böja sej vet jag ju inte. Men det hände. En sked som låg på tvn skruvade sig, en annan böjde sig. Och det roligaste var att en stor sked som låg i en glass skål på bordet även den hade märkbart ändrat form.
Vi var fyra vuxna, två tonåringar och ett par kids där så fler vittnen fanns
Citera
2013-04-21, 22:19
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Hade jag varit du så hade jag stämt Geller så jag fick nya skedar,förutsatt att det inte var du själv som böjde dem!Ansvarsfrågan besvarar du enklast genom att ställa dig frågan om du vid andra tillfällen böjt saker enbart med hjälp av magi.
Isåfall kan du kanske få ut nya skedar via hem/drulleförsäkring?

Jag har tänkt prova, då jag är övertygad att man kan vad man vill bara man vill det tillräckligt.
Men tanken på att jag skulle klara det är vad som kommer ivägen...skulle ju bli skitjobbigt att behöva stå till svars för flashbacks skeptiker...
Tack för tipset dock!
Citera
2013-04-21, 22:23
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Spännande att Gellers "kraft" bara manifesterar sig i ett fåtal hem då? Jag kan nämligen garantera dig att i så gott som alla hem där programmet sågs förblev skedarna raka.

Säkert är det så, men det gör det inte mindre värt i mina ögon. Kanske sitter jag eller nån annan i min familj på värsta superkrafterna... Synd att inte hogwarts finns på riktigt, hade signat in mig direkt!
Förresten hände det visst en massa saker hemma hos folk när han var i farten back in the days på sjuttitalet har jag hört, kanske kraften minskat med åren
Citera
2013-04-21, 23:39
Medlem
Citat:
Jag har tänkt prova, då jag är övertygad att man kan vad man vill bara man vill det tillräckligt.
Men tanken på att jag skulle klara det är vad som kommer ivägen...skulle ju bli skitjobbigt att behöva stå till svars för flashbacks skeptiker...
Tack för tipset dock!

Öva lite ensam på kammaren.Passa dig så du inte likt Geller böjer hela Sveriges skedbestånd bara,det kan bli dyrt.

Har du funderat på vad det är som gör att enbart skedar är känsliga för detta fenomen?
Man hör t.ex aldrig nåt om böjda dessertknivar.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2013-04-21 kl. 23:41. Anledning: Tillägg
Citera
2013-04-22, 00:05
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Öva lite ensam på kammaren.Passa dig så du inte likt Geller böjer hela Sveriges skedbestånd bara,det kan bli dyrt.

Har du funderat på vad det är som gör att enbart skedar är känsliga för detta fenomen?
Man hör t.ex aldrig nåt om böjda dessertknivar.

Ja det har jag faktiskt oxå tänkt på. Tror det beror på att just uri valde skeden, sen blev den kvar lixom
Tror jag ger mig på gaffeln istället, lite orginell får man ju lov att vara. Ska börja träna nu genast, så finner ni krokiga gafflar i besticklådan så kanske vi bor nära varann
Citera
2013-04-22, 11:05
Medlem
Citat:
Ja det har jag faktiskt oxå tänkt på. Tror det beror på att just uri valde skeden, sen blev den kvar lixom
Tror jag ger mig på gaffeln istället, lite orginell får man ju lov att vara. Ska börja träna nu genast, så finner ni krokiga gafflar i besticklådan så kanske vi bor nära varann

Gaffeln är nog bra för en nybörjare att starta med.Den är ju redan lite "för-böjd".
Citera
2013-04-22, 22:10
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Gaffeln är nog bra för en nybörjare att starta med.Den är ju redan lite "för-böjd".

Testade igår, men förstår varför han gav sig på dessertskeden då gaffeln kändes väldigt tung och inte alls kändes lika möjlig att böja on demand. Så jag tog skeden som start iaf. Trodde jag faktiskt gjorde det vid ett tillfälle men den var precis lika rak som innan antar att det krävs lite övning.. Återkommer om jag lyckas nån gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in