2011-03-23, 20:28
Medlem
Gjorde en tråd först om mitt ljud men kom på alla fel på min dator och tänkte att det finns säkert flera som vet vad som måste göras här. Here we go

Min mikrofon bestämmer sig ibland att öka ljudet så att alla som lyssnar på mig i skype eller ventrilo måste slänga av sig sina headsets för att inte bli döv. (https://www.flashback.org/t1495340)

Min dator får bluescreen och den säger att det är win32k.sys som har gjort nånting, Vad är det för nånting och kan det fixas?

Min dator "värmer upp" när den ska starta i typ 10 sek och sen så börjar själva uppstarten, detta hände då jag köpt nytt Grafikkort har jag för mig. Ati Radeon 5770 HD.

Då jag startar datorn så säger den. "Your system last boot fail or POST interrupted" Detta hände efter att jag hade köpt ny processor.

Jag kan icket mycket om datorer och skulle uppskatta om nån hade tid över för att hjälpa. Tackar tackat.
Citera
2011-03-28, 16:41
Medlem
Behöver fortfarande hjälp med detta! Hatar att spela på datorn för jag vet inte när jag gör andra döv eller får blue screen
Citera
2011-03-28, 18:28
Medlem
JagSkrevs avatar
Har du Windows XP, vad har du för service pack? Har du skiva med Windows på, om ja så kan du testa att köra en reparering och kolla om det blir bättre. Har du testat med att uppdatera bios?
Citera
2011-03-28, 18:58
Medlem
Har windows 7, crackad version men känner 4 andra som har den och funkar fint. Formaterade om den för 2 dagar sen och samma problem -.- Testade uppdatera Bios men uppdateringen slutfördes inte. jag gjorde detta med datorn igång med ett program jag hittade på Asus hemsida men ska testa med Datorn i "startläge eller vad man säger" Setupen eller nåt. Behöver man bara ett USB minne för detta? Såg nu att jag bara har service pack 1, trodde Windows 7 skulle ladda ner allt såntdär själv.
Citera
2011-03-29, 19:30
Medlem
Märkte just att om jag hade uppe Firefox med typ 10 flikar så började ljudet faila hela tiden, Kan det vara nånting med ram-minnet? Har 3 gig så det är väl kanske inte det värsta men nog borde datorn klara sig med det?
Citera
2011-03-29, 21:02
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surarn
Märkte just att om jag hade uppe Firefox med typ 10 flikar så började ljudet faila hela tiden, Kan det vara nånting med ram-minnet? Har 3 gig så det är väl kanske inte det värsta men nog borde datorn klara sig med det?

http://windows7forums.com/blue-scree...in32k-sys.html

Om du har möjligheten att lägga in ditt ram i någon annans dator så skulle det även hjälpa för att jag såg även på andra forum att folk hade problem med just detta.
Citera
2011-03-31, 09:11
Medlem
roleones avatar
Eftersom du påpekar att många av dina fel började i samband med att du satt i ny hårdvara i din dator så tycker jag att du borde börja med att uppdatera drivrutinerna för all denna hårdvara. Just ditt prolem med skype låter som just det. Likaså kan du prova att stänga av Skypes automatiska volymkorrigering och själv välja en nivå som dina spelkamrater tycker är behaglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in