2011-03-23, 19:18
Medlem
Jag har ett steelseries headset och mick och ett ljudkort från soundmax.

Då datorn var nyköpt så fick jag detta problem då jag sitter i Skype och Ventrilo. Helt random så ökas outbounden (tror jag) på micken så att alla måste ta av sig sitt headset eller skrika åt mig att inte hålla in knappen i ventrilo. Då jag ber dom beskriva ljudet så säger vissa att jag låter som hitler om man bara höjer han lite och vissa säger att det inte går att förklara. Men jag skulle säga ett brus som är så sjukt högt.

Jag fick bort problemet då jag köpte en ny mick, Exakt samma mick som jag hade förr men det fixade det, men nu har det kommit tillbaka igen strax efter att jag installerade windows 7.

En teori jag har är att det oftast händer då jag har uppe mkt på datorn. (Skype, hon, internet, msn, spotify, och kanske nåt mer).

Om nån av er vet hur man löser detta så hör gärna av er.

Har testat med ett annat ljudkort och en annan mick och det funkar inte. (Är inte ens 100% på att det var den nya micken som fixade det men jag tror det, Kan de kanske vara glapp i kabeln? jag flyttar datorn varje vecka).
Citera
2011-03-23, 19:36
Medlem
Tratts avatar
Stäng av så skype inte kan ändra din volym på mikrofonen, om du är tyst en stund kommer skype öka ljudet som du beskriver det.
Citera
2011-03-23, 20:01
Medlem
Har testat det men det gör ingen skillnad :/

Det är samma sak i Ventrilo
Citera
2011-03-24, 11:52
Medlem
Tryck bort rutan så att du själv ändrar ljudet på micen. Håll strecket vid mitten i inställningarna (skype)
Citera
2011-03-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananzo
Tryck bort rutan så att du själv ändrar ljudet på micen. Håll strecket vid mitten i inställningarna (skype)

Har testat det och det gjorde ingen skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in