2011-03-30, 18:31
Citat:
Ditt inlgg gr mycket likt det som r ngon som knner ngon som vi alltid fr lsa om. Hur ofta tror du att du MSTE rotera din mobil fr att vara sker egentligen? Har du ngon erfarenhet av en strre utredning dr polisen dragit t ntet runt ngon som langat? Vad tror du hnder nr en flumskalle skickar ett SMS till ett nytt nummer?
Ursprungligen postat av blobben!!!
Fr att tjna pengar, ja. Fr att leva p endast frsljningen, nej.
Jag vet inte var du bor men det lter p dig som att du antingen r ganska ny eller att du bor i en smstad. Jag ska ge dig ett gammalt tips inom marknadsfring (som inte bara gller ganja), "inget r ger lika bra reklam som en njd kund". Fr du tror vl inte att du kommer f en bra kundkrets om du hustlar dem som ger dig din inkomst?
Visst, det kommer alltid finnas strkpare som kper en femma av dig i ndfall, men tro inte att de kommer g till dig frivilligt om det finns bttre val.
Jag har en vn som brukade slja (jag vet, det r en klich) och som inte hade den strsta kundkretsen (eftersom han bara gav ut numret till ett ftal och visste att han skulle f fr mnga kunder tillslut nd) men eftersom de f som kpte av honom visste att de alltid fick en bra vara fr sina pengar s blev det varken ngot tjafs, golade, brk eller andra trkigheter. Slde grs som smr gjorde han med och krngde ett hg i veckan (d han ven hade ett deltidsjobb) s jag skulle inte vilja sga att det gick dligt fr honom bara fr att han hade bttre kvalitet och gav korrekta bitar.
Att du automatiskt verkar se ditt kranjobb som ett fulltidsjobb r ju lite kul med, det r trots allt ganja och inte en bransch dr folk gr ver lik fr en femma. Jag tycker att det r ganska sjlvklart att du inte kan leva p att bara krnga (om du inte odlar sjlv, det vill sga).
Blir du verkligen frvnad ver att du fr skitkunder nr du r en skitkran? Vilka tror du att du lockar till dig med dina varor egentligen?
Sedan vet jag inte om du missuppfattat mig, jag sa inte att jag tycker att det var dlig service att f varorna levererade till drren utan helt tvrtom, jag sa att det var lyxigt.
Varfr skulle man behva vara hemma hos antingen kranen eller kunden fr? Det gr ju lika bra att bara mtas p ett stlle som ni bda vet om.
Vad r det fr lyxmobiler du kper egentligen? Kan du inte klara dig med en billigare mobil n en fr 500 spnn? Lter som att du inte har ngot sinne fr ekonomi alls.
http://www.blocket.se/vasterbotten/A....htm?ca=15&w=3
Dr har du en lnk till en hel bunt med "fullt fungerande ldre mobiltelefoner", jag frstr inte vad du ska kpa ngon flashig 500 kronors mobil fr?
Jag skulle hellre kalla de som blser sina kunder fr Tony Montana, det r oftast dessa som ker in.
Jag vet inte var du bor men det lter p dig som att du antingen r ganska ny eller att du bor i en smstad. Jag ska ge dig ett gammalt tips inom marknadsfring (som inte bara gller ganja), "inget r ger lika bra reklam som en njd kund". Fr du tror vl inte att du kommer f en bra kundkrets om du hustlar dem som ger dig din inkomst?
Visst, det kommer alltid finnas strkpare som kper en femma av dig i ndfall, men tro inte att de kommer g till dig frivilligt om det finns bttre val.
Jag har en vn som brukade slja (jag vet, det r en klich) och som inte hade den strsta kundkretsen (eftersom han bara gav ut numret till ett ftal och visste att han skulle f fr mnga kunder tillslut nd) men eftersom de f som kpte av honom visste att de alltid fick en bra vara fr sina pengar s blev det varken ngot tjafs, golade, brk eller andra trkigheter. Slde grs som smr gjorde han med och krngde ett hg i veckan (d han ven hade ett deltidsjobb) s jag skulle inte vilja sga att det gick dligt fr honom bara fr att han hade bttre kvalitet och gav korrekta bitar.
Att du automatiskt verkar se ditt kranjobb som ett fulltidsjobb r ju lite kul med, det r trots allt ganja och inte en bransch dr folk gr ver lik fr en femma. Jag tycker att det r ganska sjlvklart att du inte kan leva p att bara krnga (om du inte odlar sjlv, det vill sga).
Blir du verkligen frvnad ver att du fr skitkunder nr du r en skitkran? Vilka tror du att du lockar till dig med dina varor egentligen?
Sedan vet jag inte om du missuppfattat mig, jag sa inte att jag tycker att det var dlig service att f varorna levererade till drren utan helt tvrtom, jag sa att det var lyxigt.
Varfr skulle man behva vara hemma hos antingen kranen eller kunden fr? Det gr ju lika bra att bara mtas p ett stlle som ni bda vet om.
Vad r det fr lyxmobiler du kper egentligen? Kan du inte klara dig med en billigare mobil n en fr 500 spnn? Lter som att du inte har ngot sinne fr ekonomi alls.
http://www.blocket.se/vasterbotten/A....htm?ca=15&w=3
Dr har du en lnk till en hel bunt med "fullt fungerande ldre mobiltelefoner", jag frstr inte vad du ska kpa ngon flashig 500 kronors mobil fr?
Jag skulle hellre kalla de som blser sina kunder fr Tony Montana, det r oftast dessa som ker in.
Det du skriver lter vldigt naivt, jag har ingen aning om var din polare sljer men klampar han in p ngon annans omrde blir det snabbt problem och folk fr reda p att han sljer snabbare n du tror. Jag fr knslan av att det r du som kommer frn ngon liten byhla och inte sett drogvrlden p nra hll. Att din polare sljer ett hg i veckan kanske r spnnande fr dig men inte direkt ngot som ger pengar att tala om. Han ligger i ett vldigt farligt omrde vad gller lagning d han kommer f ett relativt hrt straff men aldrig kommer i nrheten av att gra ngra strre pengar som vger upp mot risken. Ett hg i veckan r hgst 20000 och d rknar vi vldigt hgt! Att du ser en bunt pengar och tror att det r rena pengar r fel, det kostar mer n vad folk tror att pyssla med drogfrsljning och du kan inte st och slja i farstun om du vill slippa trkigheter. De kommer frr eller senare, att din polare klarat av att slja i ett r eller tv sger inget om hur det kommer g de kommande ren. Frsk att prata med ngon som varit med i gamet lite lngre s kommer du f hra en hel del historier om allt som kan g fel. Har sett rr som folk haft efter att lgenheter stormats och det r inte ngot som visas upp p badstranden, vet en annan kille som frsvann p lite ver fyra r d snuten snodde han direkt efter att han plockat upp lite, en tredje som blev blst av sina polare nr de skulle starta upp och slutade p noll med ett rykte om sig att vara mjuk. Knner till en grotta som folk haft i drift i nrmare ett r men de som sktte om det frsvann nr snuten kom och hlsade p. Kul fr dem att f allt i lgenheten beslagtaget och sitta p nra noll nr de kommer ut. Att ngon lyckas (enligt dig) r inte bevis fr att andra kommer gra det. Smllen du tar nr det gr dligt r inte skonsam.
Att mtas upp p en neutral plats r att be om problem, folk tror att langare badar i pengar och droger och tror att de har ett hg i bakfickan nr ngon kommer med en femma. Det som gller om du skall lyckas med att langa r att du stndigt rr p dig, du str inte i ett gatuhrn och sljer, slnger ut varor genom brevldan, mter upp folk fr en fika p stan eller annat skit som du ser p TV. De flesta springare lyfter aldirg ngra strre mngder utan fr nja sig med att slja det som gr att slja till fots och det r inte mycket. De som kr bil tar upp bestllningar och kr sedan ut varor till folk p platser de knner vl och r skra. Det r fr att snabbt kunna dra snabbt om det blir problem av ngot slag. Om du tror att det fungerar att springa runt i grannskapet har du ett visst uppvaknande framfr dig nr du sjlv frsker dig p det.