2011-03-29, 16:40
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreak
Dessutom s betalar man ju hegget efter ngra dagar, hur snabbt gr det inte att f ivg 10 femmor liksom.

S ja, varfr inte?
hur i helskotta fr du ett hegge till 10 femmor liksom?
Citera
2011-03-29, 16:40
Bannlyst
Beror ju helt p vem du kritar till!
Jag brukade (nr jag rkte, har uppehll) vldigt ofta, men jag betalar alltid i tid och kommer ihg hur mycket jag r skyldig.
Finns mnniskor som du inte borde krita till, vilket r folk du inte knner, folk du inte lita p och folk du vet inte kan hantera droger eller pengar.

Use your common sense, if you have any.
Citera
2011-03-29, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
hur i helskotta fr du ett hegge till 10 femmor liksom?
Frlt, men nu mste jag f dig att skmmas, men efter 10 femmor s har man tillrckligt med pengar att betala igen hegget.

Om man inte r blst och kper fr mer n 50% av det man tnker slja det fr, dvs.

Hegge fr 5000 = femmor fr 500 kr/st = 5000 cash efter 10 slda femmor. BAM! Skulden betald.
Citera
2011-03-29, 16:51
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychomathi
Frlt, men nu mste jag f dig att skmmas, men efter 10 femmor s har man tillrckligt med pengar att betala igen hegget.

Om man inte r blst och kper fr mer n 50% av det man tnker slja det fr, dvs.

Hegge fr 5000 = femmor fr 500 kr/st = 5000 cash efter 10 slda femmor. BAM! Skulden betald.
Du kommer inte ha 5000 p fickan efter att ha slt 10 femmor, om du slt vet du att det kostar att hlla igng affrerna. Det r inte att du bara sitter hemma och vntar p att folk skall ringa som du sedan mter upp med varorna. Du som sljer mste sjlv se till att fixa allt runt frsljningen och inkpet. Det betyder oftast en bil och roterande mobilnummer/mobiler som kostar en del.

Nog gr det snabbt att slja av ett hg om du har en kundkrets men det gr inte s snabbt att fixa den som folk tror. Det finns vldigt f bra kunder nr det handlar om droger. De flesta r folk som tjaffsar och brkar om det minsta. Mnga som hller p med droger vet inte var pengarna finns i droghandel, det r tyvrr i att blsa sina kunder, leverantrer. Du kan t ex gra runt 2000 mer per hg om du har lite folk som inte vet hur mycket de skall ha, f ser skillnaden p 4 och 5 g nr de str och skall ha sitt och d fr de bara 4 g. S har det alltid varit och s kommer det alltid vara.
Citera
2011-03-29, 16:53
Medlem
Dr.fisks avatar
nja skms gr jag inte alls

har varit vaken ett par dagar s jag har green card!
Citera
2011-03-29, 17:27
Medlem
YaeOlMadHatters avatar
Man gr en bjrntjnst men jag kritar till terkommande personer, om jag vet var de bor.
Ibland ger jag dom bara femman o sger att "kom s fort du kan annars fr karma reda ut det" s fr det g som det gr.
Detta r om jag har s jag kan gra s, ibland mste man stta deadline om man mste f ihop till sin Re-Up.
Citera
2011-03-29, 20:30
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattholma-2
Du kommer inte ha 5000 p fickan efter att ha slt 10 femmor, om du slt vet du att det kostar att hlla igng affrerna. Det r inte att du bara sitter hemma och vntar p att folk skall ringa som du sedan mter upp med varorna. Du som sljer mste sjlv se till att fixa allt runt frsljningen och inkpet. Det betyder oftast en bil och roterande mobilnummer/mobiler som kostar en del.

Nog gr det snabbt att slja av ett hg om du har en kundkrets men det gr inte s snabbt att fixa den som folk tror. Det finns vldigt f bra kunder nr det handlar om droger. De flesta r folk som tjaffsar och brkar om det minsta. Mnga som hller p med droger vet inte var pengarna finns i droghandel, det r tyvrr i att blsa sina kunder, leverantrer. Du kan t ex gra runt 2000 mer per hg om du har lite folk som inte vet hur mycket de skall ha, f ser skillnaden p 4 och 5 g nr de str och skall ha sitt och d fr de bara 4 g. S har det alltid varit och s kommer det alltid vara.
Dr mste jag tyvrr sga emot dig.

Att blsa sina kunder kan ge vinst om du r oseris och bara har tnkt att krnga vldigt lite (eller om du bor i en liten skitstad dr du har monopol).
I lngden s tjnar du vldigt mnga fler kunder p att inte blsa dem. Vad r 2000 kr/hg om du frlorar en terkommande kund? Inte ett skit fr att vara rlig.

Allt extra arbete med folk som tjafsar, frsker blsa dig tillbaka, sprider ett dligt rykte som skrmmer bort kunder, allt sdant r enligt mig inte vrt ynka 2000kr/hg jmfrt med frdelarna man fr av sansade kunder som aldrig klagar, rekommenderar dig till bekanta, minskar risken fr golare drastiskt och mycket mer.

Dessutom, vad ska du med en ny bil till bara fr att agera kran? Lter vldigt lyxigt och riskabelt att kra hem grejerna till kunden. Kontantkort r dessutom gratis och har man lite kontakter s r det inte vidare svrt att kpa ett lass med Nokia 3310 fr en struntsumma.

Att "f ser skillnad p en 4:a och en 5:a" kan ha att gra med man hellre byter kran n att g i gng och brka ver 1g. Trots allt r 1g utav 5g 20%, det r ganska mycket.

Den enda reella kostnaden om du ska brja krnga r ju inkpspriset, resten r ju skitsummor fr att vara rlig.
Citera
2011-03-29, 20:53
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Dr mste jag tyvrr sga emot dig.

Att blsa sina kunder kan ge vinst om du r oseris och bara har tnkt att krnga vldigt lite (eller om du bor i en liten skitstad dr du har monopol).
I lngden s tjnar du vldigt mnga fler kunder p att inte blsa dem. Vad r 2000 kr/hg om du frlorar en terkommande kund? Inte ett skit fr att vara rlig.

Allt extra arbete med folk som tjafsar, frsker blsa dig tillbaka, sprider ett dligt rykte som skrmmer bort kunder, allt sdant r enligt mig inte vrt ynka 2000kr/hg jmfrt med frdelarna man fr av sansade kunder som aldrig klagar, rekommenderar dig till bekanta, minskar risken fr golare drastiskt och mycket mer.

Dessutom, vad ska du med en ny bil till bara fr att agera kran? Lter vldigt lyxigt och riskabelt att kra hem grejerna till kunden. Kontantkort r dessutom gratis och har man lite kontakter s r det inte vidare svrt att kpa ett lass med Nokia 3310 fr en struntsumma.

Att "f ser skillnad p en 4:a och en 5:a" kan ha att gra med man hellre byter kran n att g i gng och brka ver 1g. Trots allt r 1g utav 5g 20%, det r ganska mycket.

Den enda reella kostnaden om du ska brja krnga r ju inkpspriset, resten r ju skitsummor fr att vara rlig.
Det lter p din text som att du aldrig slt fr att f pengar i plnboken. Du kan lita p mig nr jag sger att det r mycket jobb fr att lyfta ett hg om du inte redan har en etablerad kundkrets. F som sljer har ngot ntverk av kunder att tala om, de sljer en femma hr och dr och kan med lite tur f pengar ver nr de betalat fr sitt eget rka. Fr att du skall f ngra pengar att tala om mste du nog slja runt 2 hg i veckan, allt under det r troligen en socialbidragslangare som sitter p en lgenhet som skattebetalarna str fr.

Var finns de hr bra kunderna du pratar om? Hur r frhllandet mot de dliga som skall krita, tjaffsa om storleken p femman, frsker rna dig en dag, skickar snuten p dig nr de kt fast och tror de kan klara sig undan, sprider rykten om att du har droger hemma som nr folk du inte vill skall veta att du finns, osv. Nog finns det kunder som skter det snyggt men de flesta r skitfolk som inte bryr sig en sekund om dig om du inte har att slja. Vissa hittar p skit ven om du alltid varit justa mot dem och aldrig frskt att blsa.

Vad gller bil s fanns det ett antal langare som hade hemleverans nr jag kpte lite mer (en femma rckte), man fick knalla ner i porten s det kanske inte r nog med service fr dig. Jag kan sga att du kommer fr problem om du har allt p fickan nr det r dags att leverera, glm att kunderna skall komma till dig och hmta. Grannar tipsar snabbt och har du tur r det polisen som kommer nr dren bryts upp! Mobil + kontantkort kostar minst 500 spnn i mnaden och r ett mste, det kostar att hlla p med illegal verksamhet! Om man vill hlla sig utanfr kken vill sga, finns mnga som leker Tony Montana och far in och ut ett par mnader i stten. Kanske kul och spnnande men knappast ngot som ger dig pengar.

Om det r s ltt och finns s mycket pengar i droger ger jag dig rdet att kra igng, d kommer snabbt se vilka problem du fr nr du kommer igng och folk vet att du har ngot de vill ha. Kanske fanns det rediga pengar i cannabis fr tio r sedan, idag r mste du komma upp ordentligt i omsttning fr att f ngra pengar att tala om.
Citera
2011-03-30, 10:04
Bannlyst
Citat:

Tycker du r lite neg. Men visst, om man gr affrer p det sttet s.
Jag hade inga problem att f ivg halvhegge p 2 dagar, och jag spenderade inte ett re p att hmta, mta folk eller vxla mobil. De ringde mig, skulle de ha ngot s var det 500 kr, fr en bra femma, och de fick mta mig dr jag r. Vid hmtning spenderade jag inget heller, en kompis skjutsa gratis eller s promenerade jag.

Sen s hade jag en stabil och stor kundkrets redan frn start. Alla mina kompisar rker och alla kper helst av vnner. Bor norr om stockholm dr priserna inte r de bsta, s 500 fr en stabil och bra femma var det mnga som ville ha. Aldrig ngot tjaffs, .h.t.

Trkigt att du haft sdan otur.
Slde aldrig fr att tjna cash, men det hade gtt det med, utan tvekan. Jag slde bara bort halva, s att jag gtt jmnt ut, sen rkte jag resten sjlv. Tog aldrig mer n 4-5 dagar att bli av med halv-hegget.
Citera
2011-03-30, 11:01
Medlem
blommigts avatar
krita nn jvel nn dag innan bidraget=standard bror
Citera
2011-03-30, 16:33
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Det lter p din text som att du aldrig slt fr att f pengar i plnboken. Du kan lita p mig nr jag sger att det r mycket jobb fr att lyfta ett hg om du inte redan har en etablerad kundkrets. F som sljer har ngot ntverk av kunder att tala om, de sljer en femma hr och dr och kan med lite tur f pengar ver nr de betalat fr sitt eget rka. Fr att du skall f ngra pengar att tala om mste du nog slja runt 2 hg i veckan, allt under det r troligen en socialbidragslangare som sitter p en lgenhet som skattebetalarna str fr.

Var finns de hr bra kunderna du pratar om? Hur r frhllandet mot de dliga som skall krita, tjaffsa om storleken p femman, frsker rna dig en dag, skickar snuten p dig nr de kt fast och tror de kan klara sig undan, sprider rykten om att du har droger hemma som nr folk du inte vill skall veta att du finns, osv. Nog finns det kunder som skter det snyggt men de flesta r skitfolk som inte bryr sig en sekund om dig om du inte har att slja. Vissa hittar p skit ven om du alltid varit justa mot dem och aldrig frskt att blsa.

Vad gller bil s fanns det ett antal langare som hade hemleverans nr jag kpte lite mer (en femma rckte), man fick knalla ner i porten s det kanske inte r nog med service fr dig. Jag kan sga att du kommer fr problem om du har allt p fickan nr det r dags att leverera, glm att kunderna skall komma till dig och hmta. Grannar tipsar snabbt och har du tur r det polisen som kommer nr dren bryts upp! Mobil + kontantkort kostar minst 500 spnn i mnaden och r ett mste, det kostar att hlla p med illegal verksamhet! Om man vill hlla sig utanfr kken vill sga, finns mnga som leker Tony Montana och far in och ut ett par mnader i stten. Kanske kul och spnnande men knappast ngot som ger dig pengar.

Om det r s ltt och finns s mycket pengar i droger ger jag dig rdet att kra igng, d kommer snabbt se vilka problem du fr nr du kommer igng och folk vet att du har ngot de vill ha. Kanske fanns det rediga pengar i cannabis fr tio r sedan, idag r mste du komma upp ordentligt i omsttning fr att f ngra pengar att tala om.
Fr att tjna pengar, ja. Fr att leva p endast frsljningen, nej.

Jag vet inte var du bor men det lter p dig som att du antingen r ganska ny eller att du bor i en smstad. Jag ska ge dig ett gammalt tips inom marknadsfring (som inte bara gller ganja), "inget r ger lika bra reklam som en njd kund". Fr du tror vl inte att du kommer f en bra kundkrets om du hustlar dem som ger dig din inkomst?
Visst, det kommer alltid finnas strkpare som kper en femma av dig i ndfall, men tro inte att de kommer g till dig frivilligt om det finns bttre val.

Jag har en vn som brukade slja (jag vet, det r en klich) och som inte hade den strsta kundkretsen (eftersom han bara gav ut numret till ett ftal och visste att han skulle f fr mnga kunder tillslut nd) men eftersom de f som kpte av honom visste att de alltid fick en bra vara fr sina pengar s blev det varken ngot tjafs, golade, brk eller andra trkigheter. Slde grs som smr gjorde han med och krngde ett hg i veckan (d han ven hade ett deltidsjobb) s jag skulle inte vilja sga att det gick dligt fr honom bara fr att han hade bttre kvalitet och gav korrekta bitar.
Att du automatiskt verkar se ditt kranjobb som ett fulltidsjobb r ju lite kul med, det r trots allt ganja och inte en bransch dr folk gr ver lik fr en femma. Jag tycker att det r ganska sjlvklart att du inte kan leva p att bara krnga (om du inte odlar sjlv, det vill sga).

Blir du verkligen frvnad ver att du fr skitkunder nr du r en skitkran? Vilka tror du att du lockar till dig med dina varor egentligen?

Sedan vet jag inte om du missuppfattat mig, jag sa inte att jag tycker att det var dlig service att f varorna levererade till drren utan helt tvrtom, jag sa att det var lyxigt.
Varfr skulle man behva vara hemma hos antingen kranen eller kunden fr? Det gr ju lika bra att bara mtas p ett stlle som ni bda vet om.

Vad r det fr lyxmobiler du kper egentligen? Kan du inte klara dig med en billigare mobil n en fr 500 spnn? Lter som att du inte har ngot sinne fr ekonomi alls.
http://www.blocket.se/vasterbotten/A....htm?ca=15&w=3
Dr har du en lnk till en hel bunt med "fullt fungerande ldre mobiltelefoner", jag frstr inte vad du ska kpa ngon flashig 500 kronors mobil fr?

Jag skulle hellre kalla de som blser sina kunder fr Tony Montana, det r oftast dessa som ker in.
Citera
2011-03-30, 18:01
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychomathi
Tycker du r lite neg. Men visst, om man gr affrer p det sttet s.
Jag hade inga problem att f ivg halvhegge p 2 dagar, och jag spenderade inte ett re p att hmta, mta folk eller vxla mobil. De ringde mig, skulle de ha ngot s var det 500 kr, fr en bra femma, och de fick mta mig dr jag r. Vid hmtning spenderade jag inget heller, en kompis skjutsa gratis eller s promenerade jag.

Sen s hade jag en stabil och stor kundkrets redan frn start. Alla mina kompisar rker och alla kper helst av vnner. Bor norr om stockholm dr priserna inte r de bsta, s 500 fr en stabil och bra femma var det mnga som ville ha. Aldrig ngot tjaffs, .h.t.

Trkigt att du haft sdan otur.
Slde aldrig fr att tjna cash, men det hade gtt det med, utan tvekan. Jag slde bara bort halva, s att jag gtt jmnt ut, sen rkte jag resten sjlv. Tog aldrig mer n 4-5 dagar att bli av med halv-hegget.
Kul fr dig men det r inte direkt imponerande att du slt fr ditt eget bruk, det r vad de flesta langare gr. Vldigt f gr ngra pengar att tala om och de flesta som frsker komma upp ker p en volta som frstr karriren och de sls ner ett par steg och fr kra om nr de kommer ut. Det du beskriver skulle vara direkt dligt och farligt fr dig om du gav dig in p att slja strre mngder d bde polis och lskiga typer ltt hittar dig och ditt lager om du kr p s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in