2011-03-27, 00:52
Medlem
fenylalanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Betydligt mer troligt är nog att en och annan skribent i tråden är skräckfilmsfantast Ingen där har mördats.

Jag håller med dig för om någon/några skulle ha mördats där skulle troligen vara blod på golv och väggar. Meningen med ett sådant rum är ju att det är gömt så GM skulle inte behöva städa efter sig och blodet skulle vara kvar.
Citera
2011-03-27, 00:54
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Betydligt mer troligt är nog att en och annan skribent i tråden är skräckfilmsfantast Ingen där har mördats.

Jaså? Det är bekräftat nu? Källa? Om inte bör du nog sluta uttrycka dig så tvärsäkert om något som inte är 100%. Visst, sannolikheten att någon mördats är ytterst liten, men den är inte noll.
Citera
Medlem
Albert.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Inte bara det, tre av fantaflaskorna är mer eller mindre fulla, men har korkarna avskruvade. Vad är det frågan om med det?

Fotografen kanske blev törstig?
Citera
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenylalanin
Jag håller med dig för om någon/några skulle ha mördats där skulle troligen vara blod på golv och väggar. Meningen med ett sådant rum är ju att det är gömt så GM skulle inte behöva städa efter sig och blodet skulle vara kvar.

Finns dock andra sätt att mörda på än att ta en slaktkniv och gå berserk. Plastpåsen vid huvudkudden t.ex...
Citera
Medlem
Kulpis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsnutenUnge
Jag har tittat igenom bilderna, och det är en sak som jag tycker ter sig lite märkligt. Någon som har en aning om varför nästan alla läskflaskorna är fulla? Kan de som använde källaren ha bunkrat upp med läsken, men tvingats lämna källaren och lämnade kvar dryckerna? Alltså, att vilka som än ockuperade källaren, och vad de än gjort där, tvingats lämna platsen i all hast?

(Har inte läst igenom tråden så noga, så ni får slå mig hårt och många gånger om detta redan tagits upp.)
Den enda teorin jag har om läskflaskorna är väl att de används för att tillverka urin. Eftersom det är en eller två riktigt sjuka jävlar vi har att göra med (ur en normal människas perspektiv) kan vi ju föreställa oss att de lekt bajs- och kisslekar (det har även "hittats" bajs på kondomer etc.). Att tillverka avföring relativt snabb - i repetiva omgångar - är relativt svårt och krävande, men urin kan man ju tillverka i stort sett varenda kvart så länge man dricker mycket. Många flaskor, mycket vätska = mycket urin att leka med.

Det svarar dock fortfarande inte på frågan om varför de flesta av flaskorna ser relativt fulla ut. Någonting måste ju ha hänt som fått denne personen att lämna allting och inte återvända på ett par veckor/månader. Annars hade han/hon väl ändå brukat mer vätska än vad som ser ut att ha brukats.
Citera
2011-03-27, 00:56
Medlem
Etirdets avatar
Citat:
Inte bara det, tre av fantaflaskorna är mer eller mindre fulla, men har korkarna avskruvade. Vad är det frågan om med det?

En annan grej jag noterade var att en av dem har öppnats med skruvats igen men ändå har det bildats mögel inuti. Någon som vet om det kan göra det fast korken skruvats på? När det gäller fabriksnya flaskor bildas det ju iallafall inte mögel där i efter en tid. Känns ju lite random om nån kommit in och skruvat på korken på bara en flaska.
Citera
2011-03-27, 00:58
Medlem
OsnutenUnges avatar
Citat:

Det där märkte jag inte förrän nu. Nu blev det hela ännu konstigare. Kanske det bara är en liten och oviktig detalj, men jag kan inte riktigt släppa det. Om vi ponerar att någon varit fastbunden vid sängen en längre tid så kanske alla korkarna var avskruvade för att man skulle kunna flytta det långa sugröret mellan flaskorna? Det låter inte speciellt logiskt, men det är det enda jag kommer på nu.
Citera
2011-03-27, 00:58
Medlem
fenylalanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Finns dock andra sätt att mörda på än att ta en slaktkniv och gå berserk. Plastpåsen vid huvudkudden t.ex...

När du kväver en person sprängs blodkärl i munnen och halsen vilket leder till att det kommer blod från bland annat munnen.
Citera
2011-03-27, 00:59
Medlem
Citat:

hmm, de va ju du som sa det =p

exakt så här sa du Forumets samlade osteologiska expertis har även identifierat skelettrester påträffade i närheten av huset som ett lårben som tillhört en människa. Antagligen har det alltså skett flera mord i lokalen. Lägg där till att polisen för några timmar sedan åkte ut till området för att spärra av platsen runt skelettfyndet, samt att likhundar enligt envisa Flashbackrykten markerat. Sannolikt har vi alltså åtminstone två mordoffer.
Citera
2011-03-27, 00:59
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenylalanin
Ja, med en kondom på med bajs på.

Det har kommit fram tillräckligt med bevis för att detta inte är ett tortyr/mördar rum á la psykopat. Frågan är då om det är ett par som har inrett rummet för en kul helg från barnen eller om det är någon förening? Är det de förra ägarna till huset som har inrett eller har någon utomstående gått förbi huset och bestämt sig att gräva ut ett rum i källaren, cementera väggarna och inreda det för denne + partner.

Vad menar du att bevisen skulle vara för att det inte handlar om någon form av kriminellt tvång?
Citera
2011-03-27, 01:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jaså? Det är bekräftat nu? Källa? Om inte bör du någon sluta uttrycka dig så tvärsäkert om något som inte är 100%. Visst, sannolikheten att någon mördats är ytterst liten, men den är inte noll.

Hur menar du att det skulle kunna bekräftas att ett mord inte skett på en viss plats? Det är ju fullkomligt omöjligt, då mord inte med nödvändighet lämnar några tekniska spår.

Sannolikheten att någon mördats på platsen är så nära noll att det inte ens är värt att diskutera möjligheten. Skulle någon påstå att Säkerhetspolisen hade ihjäl Eva Magnusson så skulle jag också kunna säga "Det hade de inte alls." I min värld krävs det inte 0,000000000000 procent sannolikhet för någonting för att man med säkra termer ska kunna utesluta det. Sannolikheten för att det skett ett mord på platsen ser jag som mindre än 0,01 procent i alla fall, och det räcker enligt mig för att i praktiken utesluta det.
Citera
2011-03-27, 01:01
Medlem
Citat:

vill dessutom påpeka att du har talat emot dig sj i andra inlägg också, men men,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in