2011-03-27, 00:23
Medlem
fenylalanins avatar
Kan någon förklara varför de har lämnat kvar kondomen på butt-pluggen?
Citera
2011-03-27, 00:24
Medlem
MsRojs avatar
Är det någon som vet vem som äger marken?
Citera
2011-03-27, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giefpl0x
jo visst kan de vara så, men om det hade varit så, så hade nog en riktig förövare plastat in hela golvet iaf för att enkelt och smidigt kunna rengöra efter sig och på så sätt vara 100%säker på att inte efterlämna något DNA efter sig..

vidare så skulle en person som hade varit så noggrann med att gömma undan sin tortyrkammare vara minst lika noggrann att inte lämna DNA och andra spår efter sig..

De flesta grova sexbrottslingar brukar inte tänka på det sättet. Exempelvis som Dexter.
Citera
2011-03-27, 00:26
Medlem
MsRojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenylalanin
Kan någon förklara varför de har lämnat kvar kondomen på butt-pluggen?

Kan tänka mig att personen/personerna i fråga är riktig jävla dirty på högsta nivå. dom gillar smuts av dess like, så nog därför.

Undrar vad RFSU tycker om rummet
Citera
2011-03-27, 00:26
Medlem
Hur många brottslingar är smarta egentligen?
Nästan inga, såklart det visst kan vara ett brott som begåtts i huset.
Citera
2011-03-27, 00:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
jo visst kan de vara så, men om det hade varit så, så hade nog en riktig förövare plastat in hela golvet iaf för att enkelt och smidigt kunna rengöra efter sig och på så sätt vara 100%säker på att inte efterlämna något DNA efter sig..

vidare så skulle en person som hade varit så noggrann med att gömma undan sin tortyrkammare vara minst lika noggrann att inte lämna DNA och andra spår efter sig..

Där måste jag säga emot. De flesta brottslingar är inte alls så beräknande som många tycks tro. Att huset inte bränts ned eller tömts på eventuella bevis tyder i sig inte på att brott inte begåtts. En eventuell brottsling kanske inte räknar med att det finns någon risk att åka fast.

Det här behövs egentligen inte kompliceras särskilt mycket. Det är hur som helst extremt osannolikt att något grövre brott (typ våldtäkt, människorov, mord) skett.
Citera
2011-03-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
De flesta grova sexbrottslingar brukar inte tänka på det sättet.

Nej, inte våldtäktsmän, men detta är ju en person alt personer som verkligen har tänkt igenom exakt allt från plats till utrustning och gömställe, så personen i fråga verkar verkligen ha tänkt igenom saken.
Och en person som verkligen tänkt igenom saken/planerat det skulle nog inte efterlämna spår efter sig om det handlade om en brottsplats.
Citera
2011-03-27, 00:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nej, inte våldtäktsmän, men detta är ju en person alt personer som verkligen har tänkt igenom exakt allt från plats till utrustning och gömställe, så personen i fråga verkar verkligen ha tänkt igenom saken.
Och en person som verkligen tänkt igenom saken/planerat det skulle nog inte efterlämna spår efter sig om det handlade om en brottsplats.

Helikopterrånarna struntade i att bränna ned helikoptern de färdades i, trots att de rimligen borde ha insett att det kunde finnas tydliga DNA-spår i den. Räknar man inte med att åka fast är risken stor att man som brottsling får hybris.

I det här fallet skulle det kunna förklaras av att brottsoffret har mördats och forslats till en plats där kroppen ännu inte hittats. I så fall försvinner ju risken att denna vänder sig till polisen, menar jag. Enligt uppgift har det ju också luktat lik. Forumets samlade osteologiska expertis har även identifierat skelettrester påträffade i närheten av huset som ett lårben som tillhört en människa. Antagligen har det alltså skett flera mord i lokalen. Lägg där till att polisen för några timmar sedan åkte ut till området för att spärra av platsen runt skelettfyndet, samt att likhundar enligt envisa Flashbackrykten markerat. Sannolikt har vi alltså åtminstone två mordoffer.

( )
Citera
2011-03-27, 00:41
Medlem
OsnutenUnges avatar
Jag har tittat igenom bilderna, och det är en sak som jag tycker ter sig lite märkligt. Någon som har en aning om varför nästan alla läskflaskorna är fulla? Kan de som använde källaren ha bunkrat upp med läsken, men tvingats lämna källaren och lämnade kvar dryckerna? Alltså, att vilka som än ockuperade källaren, och vad de än gjort där, tvingats lämna platsen i all hast?

(Har inte läst igenom tråden så noga, så ni får slå mig hårt och många gånger om detta redan tagits upp.)
Citera
2011-03-27, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

I det här fallet skulle det kunna förklaras av att brottsoffret har mördats och forslats till en plats där kroppen ännu inte hittats. I så fall försvinner ju risken att denna vänder sig till polisen, menar jag. Enligt uppgift har det ju också luktat lik. Forumets samlade osteologiska expertis har även identifierat skelettrester påträffade i närheten av huset som ett lårben som tillhört en människa. Antagligen har det alltså skett flera mord i lokalen. Lägg där till att polisen för några timmar sedan åkte ut till området för att spärra av platsen runt skelettfyndet, samt att likhundar enligt envisa Flashbackrykten markerat. Sannolikt har vi alltså åtminstone två mordoffer.

( )

som jag tidigare sa så är jag ingen expert..

Men om man mördar någon i lokalen så skulle man väll endå inte dumpa kroppsdelar utanför huset utan att städa upp efter sig där inne, alt bränna ner huset...

om detta är en brottsplats så har vi att göra med en person som är verkligt efterbliven, den personen kan nog inte ens förstå vad han gör utan måste nog vara en skräckfilms fantast lr liknande och inte inser att verkligheten inte är som på film..
Citera
2011-03-27, 00:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
som jag tidigare sa så är jag ingen expert..

Men om man mördar någon i lokalen så skulle man väll endå inte dumpa kroppsdelar utanför huset utan att städa upp efter sig där inne, alt bränna ner huset...

om detta är en brottsplats så har vi att göra med en person som är verkligt efterbliven, den personen kan nog inte ens förstå vad han gör utan måste nog vara en skräckfilms fantast lr liknande och inte inser att verkligheten inte är som på film..

Betydligt mer troligt är nog att en och annan skribent i tråden är skräckfilmsfantast Ingen där har mördats.
Citera
2011-03-27, 00:51
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsnutenUnge
Jag har tittat igenom bilderna, och det är en sak som jag tycker ter sig lite märkligt. Någon som har en aning om varför nästan alla läskflaskorna är fulla? Kan de som använde källaren ha bunkrat upp med läsken, men tvingats lämna källaren och lämnade kvar dryckerna? Alltså, att vilka som än ockuperade källaren, och vad de än gjort där, tvingats lämna platsen i all hast?

(Har inte läst igenom tråden så noga, så ni får slå mig hårt och många gånger om detta redan tagits upp.)

Inte bara det, tre av fantaflaskorna är mer eller mindre fulla, men har korkarna avskruvade. Vad är det frågan om med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in