2011-03-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
För att polisen resonerade ungefär så här: "Jaja, det här var ju lite konstigt. Vi kan ju ta en liten titt för att se vad fan som kan ha skett här egentligen. Teknikerna har väl ändå inte så jättemycket för sig just nu."

De resonerade inte så här: " Tortyrkammare! Våldtäkt! Människorov! Mord?! Här måste övervakas!!!". Polisens resurser är dessutom ändliga.

Okej. Det är mycket bättre att de kontrollerar eventuella fortkörare.
Citera
2011-03-26, 21:48
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Varför skulle du göra det hemma? tror du inte kicken blir större om du befinner dig på en plats som ingen vet om - där ingen kan hjälpa dig? Självklart..

Nej, kicken kommer utifrån själva bondagen. Inte risken att bli upptäckt eller inte.
Jag har massvis med vänner som sysslar med frivilliga versioner av sådant här och jag ser det som mycket osannorlikt att någon skulle skapa ett sådant rum för egenbruk.

Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Tror att om scenariot är sådant att vi har ett offer och en gärningsman så har vi med en väldigt sjuk människa att göra - som lever i stark förnekelse och som går in i sjukdomstillståndet under vissa omständigheter, kanske alkohol, droger etc.
Hålan är den plats där personen går in i en annan värld. Logik existerar inte där. Säkerligen en plats som har haft betydelse för personen själv i barndommen eller dylikt.

Men just nu vet vi inte.

Det fetmarkerade är vad jag sagt sedan jag kom in i tråden.
Däremot kan man utifrån bilderna och erfarenhet och kunskap i ämnet säga ifall dom scenario som nämns i tråden är troliga eller inte.
Citera
2011-03-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
För att man inte skulle lämnat vissa saker på ett sånt där sätt. Finns ingen som jag känner som skulle behandla sina material på det sättet, vi snackar ändå om läderprodukter som är lätt att ta med sig ifall man lämnat rummet över vintern.

Är man otrogen tror jag man inte tänker så mycket på om materialet i lädret tar stryk av kyla framför risken att ev bli upptäckt av sin andra hälft med utrustningen t.ex. Tror det är mer sannolikt än att tortyr begåtts därinne i alla fall.
Citera
2011-03-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Men det ser ju ut som att det sitter någon typ av lampa/anordning ovanpå "garagedörröppnaren"?

Du menar den blanka biten på undersidan? Funderar på om det kan vara änden av skenan man ser. På bildexemplet jag använde sitter skenan ovanpå men den kan nog lika gärna sitta på undersidan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag kan också meddela att området nu är avspärrat med stockar så det verkar som att vi var de sista som fick bilder. Maila mig om ni har frågor om bilderna så undviks onödiga spekulationer och missförstånd

Härligt! Mitt telefonsamtal till Farbror Blå gav kanske resultat.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Okej. Det är mycket bättre att de kontrollerar eventuella fortkörare.

Ja det tycker jag. Men det är inte du eller jag som gör den bedömningen.
Citera
2011-03-26, 21:51
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallingdown
Är man otrogen tror jag man inte tänker så mycket på om materialet i lädret tar stryk av kyla framför risken att ev bli upptäckt av sin andra hälft med utrustningen t.ex. Tror det är mer sannolikt än att tortyr begåtts därinne i alla fall.

Igen.. Ifall man skulle vara otrogen och frivilligt vilja syssla med BDSM, varför skapa ett sådant rum?
Vill man inte att det ska låta mycket när man "leker" så finns det lösningar på det och jag kan tänka mig massiv med lösningar som är bättre än att hålla på i ett ödehus.
Citera
2011-03-26, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lansman
Du menar den blanka biten på undersidan?

Ja. Det ser ut som ett tjockt T i vit plast.
Citera
2011-03-26, 21:52
Medlem
Detta luktar Studio Total...

Coca Cola Company har gett dom fria tyglar..?

Citera
2011-03-26, 21:52
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Nej, kicken kommer utifrån själva bondagen. Inte risken att bli upptäckt eller inte.

Du har ingen aning om vad kicken kommer ifrån. Om det nu inte är ditt rum..
Dom som tänder på att vara hjälplösa har ju inte alla samma mall, och sen så finns det olika nivåer på hur långt man är beredd att gå.
Citera
2011-03-26, 21:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Igen.. Ifall man skulle vara otrogen och frivilligt vilja syssla med BDSM, varför skapa ett sådant rum?
Vill man inte att det ska låta mycket när man "leker" så finns det lösningar på det och jag kan tänka mig massiv med lösningar som är bättre än att hålla på i ett ödehus.

Det är svårare att få ett sovrum i ett hyreshus att se ut som en håla för en sexslav.
Citera
2011-03-26, 21:53
Medlem
MsRojs avatar
Jag tror att personen har lämnat det så, för det ger en kick. Han tänker ju att ingen kommer någonsin se det, MEN tanken på att han kan gå dit när som helst kanske dra en runk och komma i håg dom gamla goda tiden, om man säger så. Därför tror jag inte personen har städat, som en gammal film man har kvar i mobilen på ex flickvännen

Eller så har helt enkelt personen dött. (Bara en tanke)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in