Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Sitter säkert ett helt gäng masters och smygrunkar till detta nu. Kallt, fuktigt, ödsligt, tyst.
Så är det absolut.
Det verkar (av någon för mig oförklarlig anledning) finnas en uppfattning om att det här är något extra, som ligger way beyond "vanlig" bdsm.
Självklart är det inte det vanligaste att man har en såhär avancerad "dungeon" i ett "riktigt" ödehus.
Men bdsm som liknar detta med master/slav-roller fastbindning en något längre tid förekommer i allra högsta grad. Och önskan om att ha ett "riktigt" ödehus finns hos många. Vanligare är det dock med kolonistugor som man själv förfogar eller garage och liknande.
Att man vill ha det "sunkigt" och allmänt nedgånget tillhör också mångas fantasier.
Många reaktioner här inne beror på okunnighet och att detta känns främmande för att man inte tänder det minsta på det själv. Och när man inte förstår något så reagerar många att det är "sjukt".
BDSM är inte en specifik grej där man blir bojad/bunden i en skön säng i ett sovrum och sen har sex med varandra iklädda läder. Det finns många olika varianter.
Bindning/fång-lekar är väl hyfsat vanliga. Sen finns även electro, scat, rapeplay, fysiskt våld osv som kanske är lite mer ovanligt men absolut förekommande.
Jag har uppfattningen att de grövre grejerna är mer vanligt förekommande i gay-svängen, men det förekommer garanterat mellan kvinnor och män också, på högst frivillig basis. Generellt så kan man också säga att de som ägnar sig åt den här typen av aktiviteter inte ofta skyltar med det, så att en del blir förvånade kan jag köpa.
Man får öppna ögonen lite och inse att det finns saker där ute som man inte förstår sig på.