2011-03-29, 22:46
Bannlyst
Är det någon som har uppgifter om Lavemanges brottsregister?
Citera
2011-03-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Var har du läst det?

har för mig att jag läste/hörde det i samband med presskonferensen men jag kan vara ute och cykla. hittar inte igen det nu så det är nog kanske bara jag som är övertrött och misstolkat nåt som sagts.
Citera
2011-03-29, 22:47
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Varför? Ja för mig är det faktiskt en fråga varför man vill bli fastbunden eller varför man vill binda fast någon. Tror dom flesta av oss har lite svårt att sätta oss in i hur folk med perversa sexuella böjelser tänker. Tror inte man behöver ha asperger för att ha problem med det. Men vad fan får han ut av att ha henne inlåst? Stå utanför luckan och runka?

Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Låter troligt men då återstår frågan, varför?
Vad får han ut av att binda fast någon och sedan lämna dem? Vad får han ut av det även om han inte skulle lämna dem?
Är känslan av makt ett egensyfte?

En annan iakttagelse som slog mig är att GM har figurerat i lokalpressen, det är därför sannolikt att BO skulle känna igen honom om han inte ständigt varit maskerad i källaren.

Det är här jag tror lådan i taket kommer in. Alla teorier om hissanordningar tror jag inte på. Den är helt enkelt för dåligt förankrad i taket för att kunna belastas med några större tyngder. Jag tror det är kommunikationsutrustning. Lådan innehåller utrustning för ljud och bild upptagning. Kameran kan vara av IR typ. Ev även med möjlighet att sända ljud. En 3G telefon med Wifi hotspot någonstans på taket kopplad till en liten solpanel eller extra batteripack. Sen kan man från vilket dator som helst övervaka och dra i skinnflöjten (tveksamt dock om denne man fortfarande kan få den att stå, lär ju dragit en och annan lina i sina dar).

Jag tror denne sjuke man tänder stenhårt på att titta på en kvinna i fullkomlig skräck efter att blivit lämnad ensam i ett råtthål i ett ödehus. Dessutom ev. så länge som en vecka. Hoppas polisen hittar massa upptagningar på hans allt för dåligt raderade hårddisk... eller upplagda på siter för de med denna böjelse.

Nä, öga för öga...
Citera
2011-03-29, 22:50
Medlem
Callass avatar
Citat:

Hade det varit inblandade rika grevar tror jag nog att dom hade fixat till ett ”lite” varmare och torrare rum i nåt av sina stora bostadshus.

Exakt så resonerar jag också. Ett sånt klientel skulle ju isåfall lätt haft tillgång till bättre lokaler.
Även om nu någon av dem ville ha det sådär smutsigt, unket och mögligt - som kontrast till det vanliga lyxlivet - så borde det väl vara angeläget med en "klubblokal" med bättre garantier för diskretion? "Privat område." Inhägnat, med ordentliga lås och larm etc.
Citera
2011-03-29, 22:54
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Men det här är ju the real deal, mer äkta dungeon får man ju leta efter.
Sitter säkert ett helt gäng masters och smygrunkar till detta nu. Kallt, fuktigt, ödsligt, tyst. En dröm för en master som kan komma och gå medans offret får må dåligt i den riktiga skiten..

Jag tror det finns fler som använder totyrkammaren...

vilken dröm

Skulle vara som att tänka sig Kalle Anka som master koak ack ack

nej, toppen på detta (bajs) isberg är långt ifrån nått.

Undersöker man nu pedofilfilmer ..... tror det är felspår.
I början av tråden togs upp om vuxenblöjsex och att spela bäbisroller. Det är nog mer överensstämmande i scenen här. Barnselen på en vuxen, mer trolig än på ett barn i det här sammanhanget.
Även så både män och kvinnor som kan ha varit aktuella som offer.
Buttpluggen är ju inget som använts på barn här, inte heller slangarna till dryckerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Exakt så resonerar jag också. Ett sånt klientel skulle ju isåfall lätt haft tillgång till bättre lokaler.
Även om nu någon av dem ville ha det sådär smutsigt, unket och mögligt - som kontrast till det vanliga lyxlivet - så borde det väl vara angeläget med en "klubblokal" med bättre garantier för diskretion? "Privat område." Inhägnat, med ordentliga lås och larm etc.

Jomenvisst. En äkta master skulle självklart inte förnedra sig själv genom att stanna kvar i samma miljö som den han subbar.
Gå över till det lika mögliga grannhuset och sörpla yogurt?
Han går från tortyrkammaren till sin egna cosy vrå och tar sig ett glas fin konjak.
Senast redigerad av PhDSalander 2011-03-29 kl. 23:01.
Citera
2011-03-29, 22:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Alla vill ju inte ha överklass-hålor? Jag anser detta äkta då det är äkta, ingen jävla brat-studio med inhyrda värdinnor fyllda med silikon och kroppsformade latexbyxor.

Jag haaaatar porrfilms-brudar, det är inte äkta. Precis lika äkta som hålor med uppvärmt klinkers och luftvärmepump. Förstå vad jag säger, visst dina polare gillar klass och brat-styled hålor. Men det är inte ÄKTA. kulisser och statister..

Visst det va kanske därför han fick tvinga folk att vara där då ingen jävel sätter sin fot i det hålet med fri vilja.
Sen är fantasin verkligen inte mycket att hurra för utan allt handlar om tvång i princip.
Men vad har porrfilmsbrudar med det här att göra ?

Så du menar att bdsm utövare går och låtsas att dom gillar spanking tex?
Du det tror inte jag !

Citat:
Men det här är ju the real deal, mer äkta dungeon får man ju leta efter.
Sitter säkert ett helt gäng masters och smygrunkar till detta nu. Kallt, fuktigt, ödsligt, tyst. En dröm för en master som kan komma och gå medans offret får må dåligt i den riktiga skiten..

Jag tror det finns fler som använder totyrkammaren..

Du har missuppfattat ordet master du kan lika väl använda idiot i det här sammanhanget !

Citat:

Hade det varit inblandade rika grevar tror jag nog att dom hade fixat till ett ”lite” varmare och torrare rum i nåt av sina stora bostadshus.

Givetvis !
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-03-29 kl. 22:59.
Citera
2011-03-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fantasy .
Du menar att fler stollar använder detta hål?
Nej ingen seriös i alla fall.

Nej det är inte äkta det är ett sjukt hålrum!
Har du sett en dungeon?
Hans brev har starka varningssignaler och hålan är gjord av en sjuk man . Inte en bdsm utövare alltså utan en som går igång på tvång på helt andra grunder än vad som är brukligt !

Finns inga dungeons som ligger i en kall smutsig källare med massa skitiga stövlar och bajsblöjor , mögliga drycker och annat krafs.
Det ska va soft och klass på grejerna .

Nu får du väl ändå ge dig med dina "sanningar"...
Citera
2011-03-29, 23:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örfil

Har du några bättre så presentera dom gärna här inne !
Vilket jag väntar spänt på nu !!!
Citera
2011-03-29, 23:07
Bannlyst
Citat:

får hålla med här, det finns folk som gillar precis allt möjligt märkligt, inte bara män.
Citera
2011-03-29, 23:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
får hålla med här, det finns folk som gillar precis allt möjligt märkligt, inte bara män.

Det är en annan sak men ska inte förväxlas med BDSM är det fullständigt klart !
Vi har människorov på agendan ::::det har inte med bdsm att göra utan är ett brott !
Kan ge den här göken en längre volta på anstalt .
Citera
2011-03-29, 23:10
Medlem
Citat:
Sitter säkert ett helt gäng masters och smygrunkar till detta nu. Kallt, fuktigt, ödsligt, tyst.

Så är det absolut.

Det verkar (av någon för mig oförklarlig anledning) finnas en uppfattning om att det här är något extra, som ligger way beyond "vanlig" bdsm.

Självklart är det inte det vanligaste att man har en såhär avancerad "dungeon" i ett "riktigt" ödehus.
Men bdsm som liknar detta med master/slav-roller fastbindning en något längre tid förekommer i allra högsta grad. Och önskan om att ha ett "riktigt" ödehus finns hos många. Vanligare är det dock med kolonistugor som man själv förfogar eller garage och liknande.

Att man vill ha det "sunkigt" och allmänt nedgånget tillhör också mångas fantasier.
Många reaktioner här inne beror på okunnighet och att detta känns främmande för att man inte tänder det minsta på det själv. Och när man inte förstår något så reagerar många att det är "sjukt".

BDSM är inte en specifik grej där man blir bojad/bunden i en skön säng i ett sovrum och sen har sex med varandra iklädda läder. Det finns många olika varianter.

Bindning/fång-lekar är väl hyfsat vanliga. Sen finns även electro, scat, rapeplay, fysiskt våld osv som kanske är lite mer ovanligt men absolut förekommande.

Jag har uppfattningen att de grövre grejerna är mer vanligt förekommande i gay-svängen, men det förekommer garanterat mellan kvinnor och män också, på högst frivillig basis. Generellt så kan man också säga att de som ägnar sig åt den här typen av aktiviteter inte ofta skyltar med det, så att en del blir förvånade kan jag köpa.

Man får öppna ögonen lite och inse att det finns saker där ute som man inte förstår sig på.
Senast redigerad av trailsmoke 2011-03-29 kl. 23:13.
Citera
2011-03-29, 23:11
Medlem
novolettes avatar
Tänk om detta växer till något riktigt stort?
Sedan 2005 är ungefär 600 personer spårlöst försvunna i Sverige.

http://smp.se/nyheter/sverige/600-ouppklarade-forsvinnanden%282137498%29.gm

Nu menar jag självklart inte alla 600 fall, men tror ni några fall av mystiska försvinnanden kommer att klaras upp i och med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in