2011-04-10, 00:34
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Ok. M.a.o. så menar du att CG kan ha fått information från Flashback och insett hur fel hon hade? Hur det än förhåller sig på den punkten så är hon en hycklare eftersom hon tidigare har skrivit att; "Så tills han är dömd får han vara kvar bland mina "vänner" på fejan."
Hon ändrade sig - so what! I början av den här tråden var det många som menade att sannolikheten talade för att totyrkällaren var ett utrymme för samtyckande BDSM-aktiviteter eller fake. T o m Troian (som inte är någon korkskalle - tvärtom) resonerade i de banorna.

Personligen tyckte jag sannolikheten för något brottsligt var större. Den undanskymda platsen och alltihopa sammanvägt gav dåliga vibbar från start. Men vi visste inte, egentligen gör vi inte det nu heller. Jag är rätt övertygad dock - tror tex inte den kvinnan som nu gått till Polisen skulle hitta på. För pinsamt och jobbigt och inget att vinna (nä, det är i USA brottsoffer kan få så stora skadestånd att det lockar lycksökare. I Sverige får ju brottsoffer kaffepengar.)
Citat:
När har jag sagt att CG är en medbrottsling?

Att du sedan tycker att jag är otroligt fördomsfull och korkad eftersom jag länkar till en artikel där CG på egen hand har gått ut med och berättar att hon numera har fått en förklaring till sitt beteende (att hon lider av adhd) får stå för dig.
Nä. du säger inget konkret - du gillar mer att insinuera... Kanske ett smidigt sätt att kasta antydningar omkring sig utan att riktigt stå för "logiken" och relevansen. Men den där "kopplingen" förtjänar nog inte mer utrymme (från min sida i a f).
Citera
2011-04-10, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Ok. M.a.o. så menar du att CG kan ha fått information från Flashback och insett hur fel hon hade? Hur det än förhåller sig på den punkten så är hon en hycklare eftersom hon tidigare har skrivit att; "Så tills han är dömd får han vara kvar bland mina "vänner" på fejan."

När har jag sagt att CG är en medbrottsling?

Att du sedan tycker att jag är otroligt fördomsfull och korkad eftersom jag länkar till en artikel där CG på egen hand har gått ut med och berättar att hon numera har fått en förklaring till sitt beteende (att hon lider av adhd) får stå för dig.

CG förklarade i någon kommentar i nåt av sina inlägg (orkar inte leta) att hon fick vetskap om att Blöj-mange var dömd för andra brott, hot och våld, och därför valde hon att ta bort honom.

Edit: Var bara tvungen att få använda mig av ett av hans fantastiska smeknamn.
Citera
2011-04-10, 09:11
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Hon ändrade sig - so what! I början av den här tråden var det många som menade att sannolikheten talade för att totyrkällaren var ett utrymme för samtyckande BDSM-aktiviteter eller fake. T o m Troian (som inte är någon korkskalle - tvärtom) resonerade i de banorna.

Personligen tyckte jag sannolikheten för något brottsligt var större. Den undanskymda platsen och alltihopa sammanvägt gav dåliga vibbar från start. Men vi visste inte, egentligen gör vi inte det nu heller. Jag är rätt övertygad dock - tror tex inte den kvinnan som nu gått till Polisen skulle hitta på. För pinsamt och jobbigt och inget att vinna (nä, det är i USA brottsoffer kan få så stora skadestånd att det lockar lycksökare. I Sverige får ju brottsoffer kaffepengar.)
Nä. du säger inget konkret - du gillar mer att insinuera... Kanske ett smidigt sätt att kasta antydningar omkring sig utan att riktigt stå för "logiken" och relevansen. Men den där "kopplingen" förtjänar nog inte mer utrymme (från min sida i a f).

Att det fanns folk i den här tråden i början (de flesta av dem har försvunnit nu av någon anledning ) som trodde det handlade om samtyckande BDSM var nog mer av en förhoppning att det inte skulle handla om brottslighet än en sannolikhetsanalys av ingående fakta. Kan tänkas att de var "biased".

Än korrekt sannolikhetsanalys är: väldigt få kvinnor skulle gå ner i denna källare av egen fri vilja, väldigt få kvinnor skulle känna omedelbart förtroende för denna man. Väldigt få gånger väldigt få blir så nära noll att man inte med bibehållen värdighet kan hävda att det är ungefär "fifty-fifty".

Gällande CG är nog alla insinuationer på inblandning i detta fallet skämtsamma. Alla vet att hon addat alla som frågat upp till 5000. Dock är MB's facebook vänlista relevant i denna tråd eftersom den kan innehålla medbrottslingar. CG's strävan att inte döma någon på förhand är beundransvärd. Men vid risken att snart stå kvar som MB's ända vän på facebook så ångra hon sig... mindre beundransvärt...

Här hade jag tänkt lägga till en anekdot om CG med paralleller till detta fall men det känns lite OT. Har hon kanske en egen tråd här FB?
Citera
2011-04-10, 10:39
Bannlyst
Citat:
Att det fanns folk i den här tråden i början (de flesta av dem har försvunnit nu av någon anledning ) som trodde det handlade om samtyckande BDSM var nog mer av en förhoppning att det inte skulle handla om brottslighet än en sannolikhetsanalys av ingående fakta.

vad snackar du om, det är fortfarande mest sannolikt att hon gick ner själv och sedan spårade det ur på nåt sätt, det har inte framkommit minsta vink om att det skulle vara på annat vis ännu.
Citera
2011-04-10, 11:09
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
vad snackar du om, det är fortfarande mest sannolikt att hon gick ner själv och sedan spårade det ur på nåt sätt, det har inte framkommit minsta vink om att det skulle vara på annat vis ännu.

Inte en vink säger du...

Så den kvinna som "vittnat" i tidningen om att MB skrikit och hotat om att tvinga ner henne i en källare för att hon inte ville träffa honom mer, inte ens är en vink? Påstår inte att det hon säger är en sanning bortom allt rimligt tvivel, men en vink skulle jag nog kunna kalla det.
Citera
2011-04-10, 11:14
Bannlyst
Nej, det är inte ens en vink om att han skulle tvingat folk ner dit, eller på sin höjd, en jävligt svag vink. Det är fortfarande, och har varit hela tiden, betydligt mer troligt att den kvinna som pekar ut honom gått ner själv, och inget har förändrat det hittills - inte heller gömmer sig någon i skam för dina skarpa sanningar i tråden, annat än i din fantasi. Och du snackar om folk som inte klarar av sannolikhetsanalys...lmao
Citera
2011-04-10, 11:27
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Nej, det är inte ens en vink om att han skulle tvingat folk ner dit, eller på sin höjd, en jävligt svag vink. Det är fortfarande, och har varit hela tiden, betydligt mer troligt att den kvinna som pekar ut honom gått ner själv, och inget har förändrat det hittills - inte heller gömmer sig någon i skam för dina skarpa sanningar i tråden, annat än i din fantasi. Och du snackar om folk som inte klarar av sannolikhetsanalys...lmao

Antingen driver du en agenda i absurdum eller så förstår jag inte hur du tänker. Jag skulle ge denna kvinna som trätt fram ganska hög trovärdighet. Den är absolut inte 100% men betydlig.

Kan du inte komma med några faktabaserade argument på varför hon skulle gått ner i källaren frivilligt istället och sluta jiddra...

Jag kom med ett att han tidigare hotat att tvinga ner en kvinna i källaren. Mer fakta i målet?
Citera
2011-04-10, 11:43
Bannlyst
Citat:
eller så förstår jag inte hur du tänker.

nej, du har ju problem med sannolikhetsanalyser. Låt mig ge ett barnsligt enkelt exempel på sannolikhetsanalys:

Vilket tror du är mest statistiskt vanligt i Sverige:

a) ett rum inrett för sado-sex dit någon som annonserar med facebookbild på sig själv tar likasinnade som svarar på annonsen och bryr sig inte det minsta om att dölja bevis som knyter honom till platsen

b) ett rum inrett för sado-sex dit någon som annonserar med facebookbild på sig själv kidnappar folk och tvingar ner dit och bryr sig inte det minsta om att dölja bevis som knyter honom till platsen
Senast redigerad av Slutajiddra 2011-04-10 kl. 11:51.
Citera
2011-04-10, 11:51
Medlem
issusforlifes avatar
Först måste jag säga att detta är en av de mest intressanta trådarna någonsin på FB.

Angående Fanta, Pucko som tydligen föredragits i källaren. Om det nu är så att dessa vätskor i kombination med lavemang till slut ger lukt/smak av ovan nämnda dryck, hur lång tid tar det i kroppen för att allt ska gå igenom och utsöndra detta?
Pratar vi dagar eller bara några timmar? Någon som har insyn i sådant här?
Citera
2011-04-10, 11:58
Bannlyst
vätska passerar på några timmar, inte några dagar
Citera
2011-04-10, 12:08
Medlem
issusforlifes avatar
Citat:
vätska passerar på några timmar, inte några dagar

Ok, så det är ingen lång process för GM att få som han vill då? Dvs antagligen bajs i ansiktet som smakar Pucko.
Citera
2011-04-10, 12:13
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
nej, du har ju problem med sannolikhetsanalyser. Låt mig ge ett barnsligt enkelt exempel på sannolikhetsanalys:

Vilket tror du är mest statistiskt vanligt i Sverige:

a) ett rum inrett för sado-sex dit någon som annonserar med facebookbild på sig själv tar likasinnade som svarar på annonsen och bryr sig inte det minsta om att dölja bevis som knyter honom till platsen

b) ett rum inrett för sado-sex dit någon som annonserar med facebookbild på sig själv kidnappar folk och tvingar ner dit och bryr sig inte det minsta om att dölja bevis som knyter honom till platsen

Men tror du inte man skall ta med alla parametrar när man skall göra en sannolikhetskalkyl? Blir det inte lite skevt om man bara tar med det som pekar åt en viss riktning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in