2011-04-06, 18:18
Bannlyst
Citat:
Tycker dem flesta som står på bajjans sida verkar tycka att man får skylla sig själv om man väl sagt ja. Vad hände med safeword och skit, vare sig hon är Hora eller ej..

Vilka e på blöj manges "sida"??? det e väl ingen som tyckt det e ok???

Citat:
Känns skönt att jag antagligen hade rätt från början, fler offer fler gärningsmän..

vadå har rätt om fler gärningsmän? Källa på att du hade rätt om att det finns fler gärningsmän?
Citera
2011-04-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Vad tror ni om teorin att MB kidnappat en anhörig till någon av dem som han stämt på miljonbelopp (utan att lyckas) och hållit honom/henne fängslad i sin tortyrkällare medans han utövat utpressning?
Är det sannolikt att den utpressade eller den kidnappade och förnedrade skulle anmäla det till polisen med tanke på all publicitet?

Låter inte så troligt, chansen känns minimal? Jag tror för övrigt inte att MB är en kidnappare i den meningen att han har rövat bort folk utan att han har varit inriktad på att få tag på "frivilliga" och att det snarare brustit i ett senare skede.
Man får inte glömma att han själv uttalat att han vill dominera länge, kanske flera dygn.
Där kan det ju uppstå problem för slaven som MB inte respekterar eller har förståelse för. Kanske tom anser sig ha fortsatt rätt att behålla makten så att säga.
Möjligen har han även filmat händelsen utan tillåtelse.. kanske har han inte alltid varit ensam trots att han själv intalat slaven det. Ja vem vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Kan prominenta bdsm-medlemmar försöka genom sina kontakter förhindra eventuell utedning mot dem, månne? Och lyckas?

Inget är omöjligt men det har jag svårt att tro.
Citera
2011-04-06, 18:37
Medlem
Caramillas avatar
http://www.varbergsposten.se/News2.asp?idNews=1526

Senaste nytt från Varbergs-blaskan
Citera
2011-04-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Kan prominenta bdsm-medlemmar försöka genom sina kontakter förhindra eventuell utedning mot dem, månne? Och lyckas?

Sådant sker ofta. En riskfaktor är t.ex. dessa hemliga sällskap. Odd Fellows har advokater och troligen andra från rättsväsendet bland sina medlemmar. I Frimurarnas medlemslista från -08 syns som medlemmar polismästaren i Halmstad och fyra kriminalinspektörer.

I Göran Lindberg-utredningen berättade en kammaråklagare och en kvinnlig polis om en namn-, tfn-lista med hundratals noteringar, däribland flera prominena personer. Kvällstidningarna skrev, TV4 rapporterade. Plötsligt på lördagen efter GL:s gripande sammankallar polisen en presskonferens. Man meddelar att flera hört av sig som känt sig utpekade. Polisens talesman säger att allt är fel, inga andra är inblandade. Endast Göran Lindberg. Media tystnar direkt, inga frågor ställs.
Citera
2011-04-06, 18:45
Medlem
Det låter ju onekligen som det befunnits sig fler människor i källaren utöver MB och det eventuella BO.

Det hintas det ju om både från försvar och polis.

Att det inte är fler som hör av sig kan ju bero på ett par olika saker, antingen är den kvinnan som anmält den enda som upplever sig ha blivit utsatt för brott eller så vågar/vill ingen annan träda fram.

Visst det kan finnas de som har missat hela totyrhärvan med..
Citera
2011-04-06, 18:48
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDavve
Calle har ett hederligt jobb och bor i Helsingborg pga av jobbet. Annars kunde han lika väl valt att bo på slottet hemma i Halmstad.

Bara för att han är styrelseledamot så innebär inte det att han skulle ha någon koll på dessa hus. Sperlingsholms gods inriktar ju sig på helt andra saker är några fallfärdiga ödehus.

Menar du att, trots att han på en direkt fråga från media visste att ödehusen skulle rivas, ändå inte har koll på ödehusen?

Han har dessutom sålt marken eller mark i närheten utan att ha någon särskilt koll på området. Ej inspekterat området som han skall sälja o.s.v. Nja...

Tror adelsspolingen har full koll på husen. Dock har han knappast vetskap om redskapen i källaren.
Citera
2011-04-06, 18:52
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Tyvärr tog det ju några dagar mellan publiceringen i tidningarna om totyr-källaren och gripandet av MB, så han har haft gott om tid att göra sig av med ev. filmer, dator, mobil etc.

Det har han knappast gjort. Sådana troféer kommer han nog hålla kvar på i resten av livet. Frågan är om polisen kan hitta gömstället. Kanske ligger det gömt i nått av husen. Vem vet vad super8 väskan innehöll.
Citera
2011-04-06, 18:59
Medlem
DanceBabys avatar
Tror jag hittade det ultimata beviset på att BILTEMA inte skall bygga på platsen för ödehusen...

http://www.mtabygg.se/webcam_biltema.asp

Så vitt jag vet så står väl husen kvar än idag?
Citera
2011-04-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Menar du att, trots att han på en direkt fråga från media visste att ödehusen skulle rivas, ändå inte har koll på ödehusen?

Han har dessutom sålt marken eller mark i närheten utan att ha någon särskilt koll på området. Ej inspekterat området som han skall sälja o.s.v. Nja...

Tror adelsspolingen har full koll på husen. Dock har han knappast vetskap om redskapen i källaren.

Jag har för mig att det inte va Calle som fick frågan om husen skulle rivas utan en annan medlem av familjen.
Tror säkert han vet att det ligger hus där men någon större koll har han inte.
Citera
2011-04-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Tror jag hittade det ultimata beviset på att BILTEMA inte skall bygga på platsen för ödehusen...

http://www.mtabygg.se/webcam_biltema.asp

Så vitt jag vet så står väl husen kvar än idag?

Vem har påstått att biltema ska bygga på platsen för ödehusen.

Biltema bygger som sagt tidigare sitt kemlager på andra sida av motorvägen jämte serveras lager.
Citera
2011-04-06, 19:32
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDavve
Vem har påstått att biltema ska bygga på platsen för ödehusen.

Biltema bygger som sagt tidigare sitt kemlager på andra sida av motorvägen jämte serveras lager.

Det sas väl tidigare i tråden en hel del innan någon visade att det var på andra sidan E6.
Citera
2011-04-06, 19:43
Medlem
essohasses avatar
Här kommer en väldigt bra sammanfattning av ämnet:
http://politisktinkorrekt.info/2011/03/31/blojmannen-hade-tortyrkallare-i-odehus/#more-80640
Det kan ju vara skönt för nya läsare att slippa plöja igenom 300 sidor varav 200 med bara trams.

Huruvida det är förenligt med Flashback's policy att länka till extern media - i ett fall som detta där forumets egna skribenter i sin naiva iver att fabricera nya sensationer i ärendet gjort tråden minst sagt svårläst - vet inte jag. Är det möjligt föreslår jag att länken läggs in i sammanfattningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in