2011-04-04, 14:20
Bannlyst
Citat:
Sen säger ni att det verkar osannolikt att dom skulle ha använt huset själva, för att dom skulle ha andra lokaler som i ännu mindre utsträckning skulle koppla ihop dom med det här, jag tycker, utifrån Ert sätt att resonera, att dom har distanserat sig själva från det här väldigt bra, just genom att använda det huset.

Vem fan har sagt det? Lokaler som dom kan *låsa* har jag sagt. Suck 4 sidor med foliehatttrams...
Citera
2011-04-04, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Ang Lilla Bommen 1, Ställde frågan tidigare men utan citering, Är Advokatbrån WISTRANDS? Denna byrå handhar ju en del byråer enl RATSIT, om man slår på adressen.
mvh

Kollar man på Allabolag så är ju Fryklund inblandad i följande bolag på Lilla Bommen 1:

City Tidningen CT AB (likvidation inledd)
Advokatfirman Lawcom Kommanditbolag
Aktiebolaget Göteborgs Kreditkassa (som är ett bolag i Provobis koncernen)
Fryklund och Bergenhem Advokatbyrå Handelsbolag

(Fryklund är ju även inblandad i ett antal bolag i Åsa, bl.a. en redovisningsbyrå som jag stött på tidigare)

Sen vet jag inte hur det ser ut "i verkligheten", jag vet att en inte obetydlig del av "Läppstiftet" står tomt, men Provobis sitter väl på 13:e eller 15:e. Jag vet inte om det är relaterat, men apropå City Tidningen så äger ju Provobis den tidning som FlyMe distribuerade till sina kunder, och Rolf Lundström fick en hel del pengar av FlyMe innan dom gick i konkurs (sen vet jag iofs inte hur mycket han hade satsat)
Citera
2011-04-04, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nordstiernan
Att kvinnan inte anmält det inträffade kan bero på många saker. Bl.a. att hon varit kopplad till något sorts nätverk. Att hon p.g.a rädsla inte förrän nu har haft möjlighet att uttala sig fritt. Hon kan ha stått i beroendeställning gentemot någon. Men visst hade det varit spännande om så var fallet att hon var asiat och man hade kunnat urskilja ett mönster. Som sagt var spånar fritt. Det visar sig säkert att hon är en vanlig tjej, med udda intressen som svarade på fel annons.. hehe

Håller fullständigt med ditt resonemang. Just därför ser jag inte riktigt vad nationaiteten spelar in Norska Isländska adopterad Kines ,,so what,,,

Hade det varit fler med samma nationalitet då tycker jag att nationaliteten kan spela roll
Citera
2011-04-04, 14:25
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carina.svendsen
Alltså, rubriken på tråden är "Skumt Ödehus i Halmstad" att ägaren till det huset skulle vara off-topic har jag svårt att se!? Jag förstår inte resonemanget att "adeln" skulle vara för fin, människor som människor, eller!? Det är absolut en sluten krets, men människor som har något dom vill ha, vad det än vara månde, är alltid välkomna, om än aldrig som jämlikar.
Sen säger ni att det verkar osannolikt att dom skulle ha använt huset själva, för att dom skulle ha andra lokaler som i ännu mindre utsträckning skulle koppla ihop dom med det här, jag tycker, utifrån Ert sätt att resonera, att dom har distanserat sig själva från det här väldigt bra, just genom att använda det huset.

Jag tycker det är enkelt, om dom inte har med det att göra, så är en polisanmälan självklar, då gör man allt för att distansera sig från det här. Problemet är om dom har med det att göra, för då blir nog inte M så glad över den adderade börda deras polisanmälan leder till.

Fast nu spekulerar du...Ingen äger huset därav namnet ÖDEHUS. Bara för att ngn äger marken så betyder det inte att man äger huset eller har en aning om vad som händer i ett ödehus.
Citera
2011-04-04, 14:26
Medlem
katamari.damacys avatar
Citat:

Ang Lilla Bommen 1, Ställde frågan tidigare men utan citering, Är Advokatbrån WISTRANDS? Denna byrå handhar ju en del byråer enl RATSIT, om man slår på adressen.

mvh

Jag tror det är denna advokatbyrån man talar om:
http://www.goteborgsadvokater.se/adv...awcom-fryklund
Ligger också på Lilla bommen 1. Kan inte se nån koppling till Wistand vid snabbkoll, men du kan ju kolla mer.
Citera
2011-04-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Fast nu spekulerar du...Ingen äger huset därav namnet ÖDEHUS. Bara för att ngn äger marken så betyder det inte att man äger huset eller har en aning om vad som händer i ett ödehus.

JO!
Citera
2011-04-04, 14:32
Medlem
nordstiernans avatar
Citat:
Håller fullständigt med ditt resonemang. Just därför ser jag inte riktigt vad nationaiteten spelar in Norska Isländska adopterad Kines ,,so what,,,

Hade det varit fler med samma nationalitet då tycker jag att nationaliteten kan spela roll

Ja det vet vi ju inte, fram tills dess att någon kan bekräfta vem hon är. Ponera, att kvinnorna kommer från samma land. Då hade man ju kunnat börjat ana ett mönster. Men som sagt var. Bara surrar. Fast fortfarande jäkligt märkligt att så lång tid passerat. Eller så är det någon som skrattar gott åt allas våra teorier just nu....
Citera
2011-04-04, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katamari.damacy
Jag tror det är denna advokatbyrån man talar om:
http://www.goteborgsadvokater.se/adv...awcom-fryklund
Ligger också på Lilla bommen 1. Kan inte se nån koppling till Wistand vid snabbkoll, men du kan ju kolla mer.

Noterar tycks stämma. tack för upplysningen.
Citera
2011-04-04, 14:45
Medlem
SmoothieBoys avatar
Alltså...ni pekar ut personer och vänder ut och in på deras liv här inne. Såvitt jag förstår det så är det bara ett rum, inrett för sexuella ändamål som har hittats, något man skulle kunna hitta i vilken villakällare som helst. Om man nu hittar kroppsvätskor och DNA så är det väl också helt naturligt eftersom det förmodligen har vistats människor där. Det får väl ändå vara nån hejd på sensationshungern och detektiv-lekandet här, åtminstone tills det är klarlagt att något brott över huvud taget har begåtts...
Citera
2011-04-04, 14:45
Bannlyst
Citat:

Jo. Du har fel. Jag skrev det här förut, men tog bort det för att inte hamna off-topic, men om vi ska klargöra "fastighetsfrågan" en gång för alla.

Varje fastighet har ju 2 "ägare", en lagfaren ägare, och en taxerad ägare (även om dessa såklart kan vara, och oftast är samma).
När man säger fastighet kan det likaväl vara bara en tomt, till exempel kallas ju förfarandet där man slår ihop eller delar upp tomter för "fastighetsreglering".
Men finns det ett hus på tomten, så menar man denna enhet (hus/tomt) generellt sätt när man säger fastighet. Sen kan man ju ha flera taxerade enheter ("hus") på en tomt.

Tomten kan ju upplåtas med tomträtt, det är vanligt när kommunen äger tomten, man hyr då ut den, kan man säga, till fastighetsägaren, som då är den taxerade ägaren, han kan då bygga en egen fastighet på (som då blir en taxerad enhet), men när tomträtten upphör, så kan man ju säga att fastigheten "är förbrukad" (alternativt får han/hon transportera bort den). Detta för att kommunen vill kunna ha kontroll över hur marken används, men ändå utnyttja privata entreprenörer.

Det finns alltså inga "herrelösa" hus på det sättet, äger man tomten så äger man också fastigheten/huset därpå, om inte någon annan äger det (vilket då framgår tydligt i lantmäteriets papper)
Herrelösa fastigheter får man bara om den som är lagfaren ägare "upplöses" (det kan ju vara en fysiker, som dör, eller ett bolag, som går i konkurs/likvideras) men om den taxerade ägaren till en taxerad enhet (hus) på en tomt med tomträtt upplöses, så övergår ägandet till den som är den lagfarna ägaren av tomten. Är allt klart?

Dessa 2 delar handhas ju vidare av 2 olika myndigheter, varav väl båda dessutom är uppdelade i lokala enheter. Taxeringsbiten (taxerat värde, uthyrbar yta, vad man använder den till osv.) sköts ju av Skatteverket, och lagfarten hanteras som sagt av Lantmäteriet.

(och man behöver inte alls be om ursäkt för att man är felinformerad)
Senast redigerad av carina.svendsen 2011-04-04 kl. 15:09.
Citera
2011-04-04, 14:50
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:

Kära nån. Fastighetsägaren äger fastigheten. En fastighet består av marken och eventuella byggnader. Om dessa byggnader är i dåligt eller gott skick spelar ingen roll. De ägs alltid av den som äger marken under, dvs. fastighetsägaren.

Detta betyder inte nödvändigtvis att fastighetsägaren har koll på vad som händer i byggnaderna - lika lite som han känner till vilka älgar som travar runt på åkrarna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fastighet
En fastighet är ett mark- eller vattenområde eller en volym som är fast egendom med tillhörande fastighetstillbehör (till exempel byggnader, andra anläggningar och växtlighet), som utgör en rättslig enhet. I dagligt tal används ordet fastighet ofta om en byggnad, trots att denna användning inte har stöd i lagen
Citera
2011-04-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjommelisa
Kära nån. Fastighetsägaren äger fastigheten. En fastighet består av marken och eventuella byggnader. Om dessa byggnader är i dåligt eller gott skick spelar ingen roll. De ägs alltid av den som äger marken under, dvs. fastighetsägaren.

Detta betyder inte nödvändigtvis att fastighetsägaren har koll på vad som händer i byggnaderna - lika lite som han känner till vilka älgar som travar runt på åkrarna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fastighet
En fastighet är ett mark- eller vattenområde eller en volym som är fast egendom med tillhörande fastighetstillbehör (till exempel byggnader, andra anläggningar och växtlighet), som utgör en rättslig enhet. I dagligt tal används ordet fastighet ofta om en byggnad, trots att denna användning inte har stöd i lagen

Jag tror att många här blandar ihop att "äga" ett hus/fastighet med att vara mantalsskriven och bo i huset/fastighetan.
Du gör inte det, och det är ju bra.

Ödehus är dessutom bara ett ord som används på bygden.

Huset/fastigheten med tortyrkammaren ägs av grevpojken, och han är väl skriven i Helsingborg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in