2011-04-04, 13:31
Bannlyst
Citat:
Tror inte Giertz har synts på MB´s lista tidigare heller.

Jo, hon syntes tidigare
Citera
2011-04-04, 13:32
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Edit: Även om fastighetsägaren uppger att han tidigare inte kände till användningen så känner han till den nu.
Varför tror du att han inte har anmält?

Han skiter väl i ett ödehus som redan innan var fullständigt förfallet. Man kan ju inte rimligen prata om "skadegörelse" i det här fallet.

Huset stod ju vidöppet för var och en.

Nää, ägaren, även om han först nu har fått höra talas om det, struntar nog i det eftersom huset står inför rivning ändå. Och räknar med att Polisen reder ut eventuell brottslighet.
Citera
2011-04-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Hur blev Carolin indragen i TOTYRHÄRVAN2011 mer att någon skrev på hennes blogg,,,,sorry missade det

Tydligen tror en del att, alla som har nån koppling till MB tex på Facebook, även är inblandade i brottet.

Borde kanske klassas som OT..
Citera
2011-04-04, 13:35
Bannlyst
Fan, den här kopplingen till kuylenstierna är lika långsökt som Läsken spåret och avleder bara. Kan man inte starta en separat tråd för Läsken och Kuylenstierna konspirationstramset?
Citera
2011-04-04, 13:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Tjommelisa]Markägare och husägare är samma sak. Även benämnd fastighetsägare

:whoco5

Jag har kollat upp det med lantmäteriet och det är inte självklart alls.
Det är inte alltid samma sak.
Du har lärt dig något nytt i dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
Fan, den här kopplingen till kuylenstierna är lika långsökt som Läsken spåret och avleder bara. Kan man inte starta en separat tråd för Läsken och Kuylenstierna konspirationstramset?

Japp bara sensationshysteri och inte i närheten av faktan.
Skulle inte förvåna mig om han går loss.
Citera
2011-04-04, 13:45
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag har kollat upp det med lantmäteriet och det är inte självklart alls.

Det har du inte gjort. Varje fastighet har en fastighetsägare. Punkt slut.
Citera
2011-04-04, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra

Alltså, rubriken på tråden är "Skumt Ödehus i Halmstad" att ägaren till det huset skulle vara off-topic har jag svårt att se!? Jag förstår inte resonemanget att "adeln" skulle vara för fin, människor som människor, eller!? Det är absolut en sluten krets, men människor som har något dom vill ha, vad det än vara månde, är alltid välkomna, om än aldrig som jämlikar.
Sen säger ni att det verkar osannolikt att dom skulle ha använt huset själva, för att dom skulle ha andra lokaler som i ännu mindre utsträckning skulle koppla ihop dom med det här, jag tycker, utifrån Ert sätt att resonera, att dom har distanserat sig själva från det här väldigt bra, just genom att använda det huset.

Jag tycker det är enkelt, om dom inte har med det att göra, så är en polisanmälan självklar, då gör man allt för att distansera sig från det här. Problemet är om dom har med det att göra, för då blir nog inte M så glad över den adderade börda deras polisanmälan leder till.
Senast redigerad av carina.svendsen 2011-04-04 kl. 14:02.
Citera
2011-04-04, 13:57
Bannlyst
[quote=carina.svendsen]

Ang Lilla Bommen 1, Ställde frågan tidigare men utan citering, Är Advokatbrån WISTRANDS? Denna byrå handhar ju en del byråer enl RATSIT, om man slår på adressen.

mvh
Senast redigerad av HNTR 2011-04-04 kl. 13:59.
Citera
2011-04-04, 14:04
Medlem
nordstiernans avatar
Citat:
Vad har nationaliteten , i detta fall, för betydelse enligt Din mening? Då det ju verkar vara en enskild kvinna som anmält utan koppling till ett generellt Trafficking ärende där givetvis nationalitet är av vikt,

Har för mig att jag tidigare såg en "blänkare" om en 16-årig Vietnamesiska. Kanske lite långsökt, men visst hade det öppnat för nya spännande inlägg om 30-åringen också var asiat..
Citera
2011-04-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Det måste väl anses som lite märkligt att man inte vet vilken slags typ av fastigheter man äger?

Är ju inte den person som ni kallar greven som äger marken utan det är hans son som inte bor i Halmstad som äger den.
Citera
2011-04-04, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nordstiernan
Har för mig att jag tidigare såg en "blänkare" om en 16-årig Vietnamesiska. Kanske lite långsökt, men visst hade det öppnat för nya spännande inlägg om 30-åringen också var asiat..

Spånar lite hur Du resonerar,,

Ponera att båda hade asiatiskt ursprung och hamnat i källaren/befunnit sig där--OK

Menar Du att det skulle bero på/orsakas av att de var Asiater eller att BlöjLäsken hade en fabliasse för asiater+ Utveckla gärna...
Citera
2011-04-04, 14:16
Medlem
nordstiernans avatar
Citat:
Spånar lite hur Du resonerar,,

Ponera att båda hade asiatiskt ursprung och hamnat i källaren/befunnit sig där--OK

Menar Du att det skulle bero på/orsakas av att de var Asiater eller att BlöjLäsken hade en fabliasse för asiater+ Utveckla gärna...

Att kvinnan inte anmält det inträffade kan bero på många saker. Bl.a. att hon varit kopplad till något sorts nätverk. Att hon p.g.a rädsla inte förrän nu har haft möjlighet att uttala sig fritt. Hon kan ha stått i beroendeställning gentemot någon. Men visst hade det varit spännande om så var fallet att hon var asiat och man hade kunnat urskilja ett mönster. Som sagt var spånar fritt. Det visar sig säkert att hon är en vanlig tjej, med udda intressen som svarade på fel annons.. hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in